Alla inlägg under januari 2010

Av Catja Lindeblad - 31 januari 2010 23:46

  Sista skälvande minuterna på denna dag..

Blev ledig natten pga av nytt schema, så det var skönt.

Har snöat till och från denna dag

Är nästan overkligt när man kommer ut, så mycket snö..

Stora vallar längs med väg kanten, o mer snö ska komma.

Nu är det dax för sista rundan och sen hopp i säng.

Tjingeling.

Av Catja Lindeblad - 30 januari 2010 17:50

Oj vad mycket snö det kom i natt o kallt kallt

Stora vallar längs vägen i morse och på vissa ställen sjönk jag ner till knäna..  

Så mycket snö och så länge...härligt!

Januari månad har varit så lättsam att överleva tack vare snön.  

Tänk om vi hade haft vårt vanliga väder..

Nä nu är kvällarna ljusa tack vare snön och allt är så vackert.    

Sen tackar jag ju inte nej till de första vårtecknen nä då inte alls..men det är så här en vinter ska vara.

Hej hopp!!

Av Catja Lindeblad - 29 januari 2010 15:23

Ingen sol idag..genomgrått

Ute på tur med Vince som vanligt, träffade på våra kompisar Kasper och Gibson, så det blev lite bus idag också.        

Katterna fick komma ut en stund i dag med, men ingen större förtjusning så det blev bara en kort stund.          

Fick höra av grannen att det varit inbrott i garage och källar förråd i natt, det är ju själve fan att folk inte vet det här med mitt o ditt...får väl gå ut och kolla mitt förråd..visserligen har jag inget sådär värdefullt där men det kvittar ju..för det är ju MITT.

Tydligen var det ingen åverkan på dörren in till själva förråden så det betyder att det är någon med nyckel..ja fy säger jag!

Nä nu är det middag sen får jag ut och kolla läget.

Tjingeling.

Av Catja Lindeblad - 28 januari 2010 13:27

Torsdag..sista lediga da`n innan nästa jobbepass, o vilken dag sen...underbar!!!  

Jag verkligen älskar detta vädret..sol och kallt och mycket snö.  

Det kom minsann en hel del i går och för min del får det gärna komma mer..gärna till nästa vecka.  

Man vågar knappt säga detta högt..att man gillar vädret, det finns risk för total sågning, nästan mobbning!

Visst när jag jobbade ute och skulle ta mig hem till vårdtagare och man fick gå genom hela stadsdelen då var det mindre muntert, så allt beror på vilket läge man befinner sig i och varma kläder!

 I dag träffade vi på glada gänget, däribland vår favvotös Coco,   måste ta och skriva upp vilka tider vi säger till varandra

Cocos matte o jag..för det går in och sen ut innan jag hinner blinka,trodde hon jobbade i dag och hon i sin tur att jag skulle till VC och det skulle jag förvisso men det var en sån drop in historia så det tar jag nästa lediga torsdag.

Så det var tur vi träffade på varandra så dom fick flänga runt ett tag.   Sen poserade Gibson, med mycket snö i pälsen   Buck vaktar revir och är en aningen sur därav koppel,som förmodligen gör honom ännu surare.     Trille springer för fullt..    

Nu kaffe..sen ska jag rama in mina förstoringar och fundera var jag ska sätta upp dom.   Hej svejs!

Av Catja Lindeblad - 27 januari 2010 15:09

Ja så kom det då snön..  

Vi började traska vid 11:00 tiden, snöade lite lagom och vi hade medvind...så det tyckte vi väl inte va` så farligt...

In o klippte klor, köpte lite grejer.. ben o annat smaskigt..för en hund..

Fick vägt Vince också 31,7 kg och höjden var 65cm

Sen var dax att vända näsan hemåt, då var det minsann andra bullar..det blåste och snöflingorna var vassa och man kunde inte se ordentligt..trodde min ena kind skulle falla i bitar av köld.        

Men hem kom vi efter 3 timmar

Det var inte nådigt och värre är det nu, snön sveper omkring

fast nu sitter vi här i värmen, jag med kaffe o Vince med grisöra och då är det ju mysigt!

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 27 januari 2010 08:14

I dag befinner jag mig nästan i chock tillstånd...kom upp redan vid 06:30...

Har sovit kasst i natt..

Berodde förmodligen på att Vince tyckte att omväxling förnöjer och bytte sängplats typ en gång i timmen, och att jag somnade utan mina öronproppar.

Läste igår att dricker man mer än 5 koppar kaffe halverar man risken för åldersdiabetes.

Hoppla..då klarar man sig i från det iallafall.

 I dag står det kloklippning på agendan..

Katterna klipper jag klorna på själv..det är lätt att se pulpan och Nora är en ängel, ligger så fint i mitt knä

Melvin är inte så glad..men det går hyfsat ändå.  

Vince får andra klippa..experter..går till en djuraffär

Har klippt mina andra jyckar..men klippte i pulpan och blev stirrig..hundarna ännu stirrigare..med många års kämpande som följd..så redan i början bestämde jag mig att andra får ta den biten med Vince och det går så bra!  

För övrigt väntar jag på ovädret som ska dra in..det snöar redan nu rätt så mycket, men ännu ingen blåst.

Tjingeling.

Av Catja Lindeblad - 27 januari 2010 07:36

Av Catja Lindeblad - 26 januari 2010 13:13

Återigen en fantastisk dag..o riktigt kallt.  

SMHI lovar riktigt busväder med början ev i natt, mycket snö och blåst..blåsandet är mindre kul men oj vad jag tycker det är härligt med snön.

Blev inget Käglinge i går em, backen igen, och det är inte fy skam.

Stora ytor att gå loss på och man träffar för det mesta alltid nån.

I går träffade vi Sessan med Matte..      I dag på fm styrde vi kosan till backen, tänkte att det var för kallt och ta till Käglinge el Arrie, han har visserligen ett tjusigt täcke med pälskrage;) men han gillar den inget vidare och ärligt talat känner jag mig rätt fjantig. det är bättre att hålla igång.

Vi träffade på goa kompisen Cocco, en till Kasper och Gibson     Ett glatt gäng...

Sen gick vi en liten tur längs med dammen så det blev rätt länge ändå o så härligt.     Så nu är det dags med något mindre roligt...betala räkningarna. Hej Hopp.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards