Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Vårkänslor?

Av Catja Lindeblad - 19 januari 2010 19:34

Vår.. jag vill ha vår...efter denna gråmulna dag, råkallt och jäkligt..vill jag ha vår..värme..åtminstone lite sol.

Tittade på kort från förra sommaren,innan Vince kom,det ser man eftersom gräsmattan är så fin;) åh vad jag längtade.   Pioner som precis börjar komma..ljuvligt!   Min fina kaprifol...o syrenen och bergsklinten:))   Violerna..

Nä tillbaka till verkligheten!!   I dag åkte gallret fram..min Vince är en tjuv....en  mat tjuv.

Gång på gång stack han in o snodde mat från katterna, har satt deras mat högt upp på klösträdet, men det hjälper inte

så nu blev det kvarsittning och jag satte ett kompost galler för dörröppningen, surt sa räven.

Känner mig fortfarande lite kass så nu går jag/vi och lägger oss i soffan och tittar på tv..nåt ska där väl finnas och glo på. Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards