Alla inlägg under april 2010

Av Catja Lindeblad - 30 april 2010 21:08

Regn och blåst och lite kallt och små glimtar av sol..precis som det brukar vara en valborg;)  

När man var mindre var det denna dag man satte på sig knästrumpor och var blålila om knäna;)  

Nu var jag påpälsad med både fleecetröja och jacka och vantarna hade jag med mig


Mycket folk..ungar och hundar ,hästar och andra fä  

Träffade på en underbart söt liten valp, korsning mellan pudel och cocker, valpens matte var av den sura sorten och tittade så avvisande på alla som kom bort till dom, så jag kunde inte motstå.. Vince och jag "störtade" dit;)

Många kom bort till oss också för att fråga om Vince och klappa om honom..roligt när folk tycker han är vacker..för det är han ju:)

Nu får det bli en värmande kopp kaffe..

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 29 april 2010 19:40

Urk..vad jag mådde dåligt när jag vaknade idag..illamående..och jag har någon form av fobi när det gäller just det..maginfluensa..det värsta ordet av alla!!(nästan)

Kursen i dag ju, så jag hoppades på det bästa..men ack nej värre blev det så jag fick ringa och bli hemma:( men det blev inte värre än så och nu mår jag bättre, och nu retar jag mig över att jag missade en kursdag..det skulle tränas möten och det behöver vi verkligen träna på, tycker vi behöver träna på allt nu..man kanske ska gå om grundkursen:)

Vi hade kanonkontakt innan..nu tittar han knappt på mig och han har tagit ett annat namn också.. för Vincent det verkar han inte heta i alla fall:)  

Nå en goding är han ändå     och det där som han kunde innan det finns långt där inne, det kommer små glimtar av det och ibland riktiga stjärnfall...som då när han stannade fast det var små härliga kaniner framför honom;)

Det är åldern..och det är himla bra att skylla på..det gör jag också för min del!  

Nu är jag ledig en vecka och det ska bli så skönt;)  

Kanske lyckas jag med både trädgård och städ..vi får väl se;)

Tjingeling!!





Av Catja Lindeblad - 27 april 2010 18:09

Uppe med tuppen i dag också..Fonus nästa..

Det gick bra där trots allt..fick ordnat med det mesta.


Tvärs över gatan var det stor utryckning..polis, brandkår och dom spärrade av..vi gick ju dit såklart för att kolla läget..o inte såg vi något speciellt, avspärrat visserligen framför ett matställe

Sen när jag kom hem läste jag på nätet: stor vindsbrand...ja ja ..nu har man förlorat luktsinnet också!


Efter det blev det tur till Käglinge med Coco tösen   och väninna och kaffe med tilltugg hade vi med oss..när vi kom fram var det moln och rätt kallt faktiskt..men luttrade som vi är, satte vi oss och fika och mumsade ett gott vetebröd.. (jag mumsade mest)  

Hundarna gjorde sitt bästa för att få smaka :)

Inget bad för Vince..men ligga i gyttjan det kunde han..    

Nu är det dags att packa väskan och göra en insats;)

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 26 april 2010 19:34

Gick av i går och hade en härlig söndag.  

I dag har jag gjort ett tappert försök i trädgården..men ack vad det ska vara svårt..solen sken.. stolen stod tom..så lätt det är att placera rumpan i denna och sen..inget mer;)  

För sen sitter jag där och planerar...och sen är klockan alldeles för mycket för att göra någonting alls..och jag är rent slut av allt planerandet:)  

Helt ärligt fick jag mer gjort när jag jobbade 87% ..nu med 67% så "hinner" jag ingenting..jo jag springer ut med Vince förstås.. i timmar..o det hade jag ju inte kunnat gjort annars:)  

Lite fick jag gjort i alla fall..planterat lite lökar och mina pelargoner och plockat pinnar o grenar till förbannelse..fattar inte var dom kommer från..men sen såg jag..Vince sliter av grenar från träd o buskar..en riktig trädgårdsmästare   ..ja trädgården blir aldrig sig lik igen..den HAR varit rätt fin..innan Vince:)                


Var ett varv till stan och fick handlat mitt smycke..presentkortet från jobb..och det blev jättefint!  


Förmiddags turen gick till Käglinge..o det var så varmt att jackan åkte av..härligt..!           

På eftermiddagen tog vi tur bort till kyrkbyn för att spana in ett hus som var till salu..fattar inte varför jag håller på..fegar ändå alltid ur..men det är kul o kolla:)  

Nån städning blev det inte i dag heller och i morgon är det dax igen..plikten kallar..men sen..ledig vecka...;)

Tjingeling!!

Av Catja Lindeblad - 26 april 2010 00:26

En hund tänker:

Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat, låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig, och bryr sig verkligen om mig.  De måste vara gudar!!

   

En katt tänker:

Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat, låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig, och bryr sig verkligen om mig.  Jag måste vara en gud!!

         

Så är det;) Natti Natti.

Av Catja Lindeblad - 23 april 2010 14:33

Kom i säng vid 23 tiden igår..konsekvensen utav detta var att jag vaknade 03:20:(

Så är det..fel på sömncentrat sa dom på företagshälsovården en gång för länge sen.

Försökte mig på att jobba dag för att komma rätt på det..höll ut i 6 år..men till sist tog det slut..det är inte så käckt att lägga sig vid 01:30 för att stiga upp 04:30

Funderade lite på gårdagens kurs igår..Vince är ju lite mesig men när andra också säger det så blir man ju lite sur..det är som när sonen var liten och ställde till hyss,,man visste ju själv..men när andra kommenterade blev man skitsur..egna barn..andras ungar..  

Så är det väl lite nu med..o jag funderar på om det är jag som gör honom mesig eller om det helt enkelt är åldern..    

     

I dag var vi ute på tur till Käglinge..koppel promenad.

Gick först ner till lilla sjön   sen slingan vid dammarna,   en tur genom långa får hagen   för att avsluta i stora fårhagen och då i hagarna slapp han kopplet..vågar inte släppa honom när vi går slingan..ser på hela honom hur det fullkomligt vibrerar;)  

När vi kom till stora hagen ser jag "något" och tror att fåren har kommit dit men det var en golden:)..får verkligen ta på mig brillorna:)  

En härlig tur var det och både Vince och jag är nöjda..  

En tupplur nu.. sen stundar ett par nattpass..  

Tjingeling.


Av Catja Lindeblad - 22 april 2010 21:31

Uppe med tuppen idag..först på tur med Vince 05:30..sen mat till honom med tanke på bilfärden, så det blev ett par timmar mellan.

Själv fick jag vänta..för jag var ju FASTANDE..det kom jag ihåg:) fast det var nog tack vare lappen som låg på mitt köksbord.  

Vid 9 bar det i väg till Skånes Fagerhult, Vince skötte sig så fint hela bilresan..skönt att han kommit över sitt "spyande" och han hoppar in utan att tveka:)  


Fick fixat undan en del och vi gick på promenad ner till sjön..väldigt vackert.                

Hemma vid 16 igen..helt slut..men det var bara att ladda om för vid 18 tiden kom sonen och körde oss till bokskogen för lite diciplin:)

Lite inkallning..lite "stanna kvar"..NEJ övning..ja lite av varje.

Gick väl hyfsat..men det går helt klart bättre när det bara är vi..märker att han tappar fokus rätt ofta och det är helt klart mitt fel..för jag känner att jag blir otålig och vill att han ska vara BÄST..ja så är det..

  Det är klart att han inte tycker jag är nåt kul då!

Vince är faktiskt jäkligt duktig!!

Känner att jag behöver peppa upp mig lite;)

Nu är vi..jag och Vince så trötta..jag fick äta mina mackor helt själv..han orkade inte ens öppna ögonen:)

En tur till sen blir det sängen!

Tjingeling!


Av Catja Lindeblad - 21 april 2010 20:34

 I dag var jag hos läkaren..sökte för ryggen..men hamnade under EKG maskinen..fasteprover i morgon..det handlar om KOLESTEROL..så nu gäller det att hålla igen på kakorna, gräddsåserna,chips..ja allt det där goa..o in med äcklig frukt o grönsaker:(

Ryggen ska få sitt också..Rtg på fredag..man hinner inte mer än fylla 50 förrän det kör i gång!


Sen var det möte på jobb och FANTASTISKT goda kakor..då hade jag redan förträngt alltihopa och åt kakan med god aptit men jag tror bestämt att det var morötter i den o då är det väl ok!?!

A berättade att hon laddat upp för Vince i sitt skåp, lite smått o gott och var angelägen o höra när VINCE kom till jobb..inte så mycket när JAG kom;)))


Var ett varv inne på jägersro innan jag styrde hemåt..ett regnställ blev resultatet..ett rejält sådant..800 riksdaler, så ett rejält pris också;) tyckte jag..men man är ju ute i ur o skur så...


Turen blev till backen i dag igen..träffade först Sessan med matte   sen kom Zindy   sen sheila   och till sist en liten Busan:)  

Vince har den senaste veckan varit väldigt taggad..svansen som en propell..vispande runt runt o så där lite darrande och han är MYCKET mer intresserad av allt där inne i skogsdungen och ravinen än av mig och godis...  

Så han stack....med Zindy...

För min del var jag närmare en psykos än jag varit tidigare...jag vrålade..men han sket väl i det..visselpipan sket han också i..det enda som hände var att det slog lock för MINA öron.

Nå jag gjorde väl alla fel man tänkas kan..hur jag nu kunde inbilla mig att jag kunde springa fatt honom..tur för honom att jag inte kunde...sen kom dom..och det blev koppel..o hade det varit min son hade han fått utegångsförbud och indragen veckopeng:)) nu fick han sitta o skämmas ett tag fast han såg inte ut att göra det så särskilt mycket..mitt lilla svansbarn;)  


I morgon SKÅNES FAGERHULT:) och kurs på kvällen..nu en kaffetår..o jag får inte glömma att jag ska vara fastande i morgon..har skrivit en stor lapp och lagt på bordet i fall allt minne är bortblåst till imorgon!

Tjolahopp.


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards