Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

En söndag i Käglinge..

Av Catja Lindeblad - 20 februari 2011 22:53

Sol idag också minsann!

Man blir ju nästan bortskämd..

Käglinge i dag med och jag hade ena grannen med mig..henne drog jag över stock och sten, in i fårhagar och ut igen..

I stora får hagen var det whippet träff..tusan vad snabba dom är, Vince hade inte en chans..      

En och en halv timme och grannen kände sig nöjd..

Hemma och kaffe och jag hann ta ett par klunkar innan väninnan sms om tur till Käglinge..;)

Jomenvisst, såklart efter allt chipsätande igår är det inte mer än rätt att jag går två gånger till Käglinge..så det var bara att bylta på sig igen..

På vägen dit träffade vi på Sessan och Gibson..  

Så det blev en träff med del av "glada hundgänget"...  

En två timmars härlig tur..                                                            

Ingen träning direkt om man inte räknar inkallning och sittning inför gruppfoto..;)  

 

Igår tränade jag på att Vince ska lägga huvudet i knä't och bli kvar där tills annat blir sagt..han fattade rätt fort att lägga ner huvudet..men att sen bli kvar där..det får vi träna på..det som blev väldigt klart för mig var att jag måste ha en handuk i knä't..tusan vad denna hund kan dregla..;)  


Sen blev det inte mycket mer igår, fastnade på mina små filmsnuttar på Vince när han var pytteliten..här kan man förstå varför Melvin ibland känner för att smälla till Vince i baken..hämnden är ljuv och Melvin är en långsint katt..;)


Nu får det bli lite träning igen..fram med handuken..

Tjingeling!!

 
 
Anna

Anna

21 februari 2011 15:07

Tack! Det känns så rätt! Njuta istället för att prestera!
Och såå underbara bilder! Sååå många hundar, så mycket kul! Massa lek! :D

http://www.assaleijabonita.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards