Alla inlägg under juli 2012

Av Catja Lindeblad - 31 juli 2012 20:14

Så är man i ekorrhjulet igen..en vecka jobbad..och vad kan jag säga om den..??  

Inte mycket..bara en reflektion om att det inte är helt lätt att arbeta med en vikarie som är under 150..typ..själv är jag 180..

Blir en viss snedbelastning vid vändning och dylikt med vårdtagare..något att ta upp på en arbetsplatsträff???

Min rygg har därför loggat ut helt..för att inte tala om nacken och axel och...SKIT säger jag bara..


Idag har jag bara hållit mig "himmavid"..dvs det har blivit en hel del "backen" inte alls fy skam utan trevligt, åtminstone 17:00 turen, "glada hundgängstid"..inte var vi många, men definitivt fler än 11 turen då det bara var Vince och jag och ungefär ett ton gröna frön..de gröna fröna kom även vid 17 tiden dock inte lika många.. men tillräckligt;-)   de är ett jäkla skit fast värst är nog ändå kardborrarna som snart kommer att fästa sig i Vince fina päls och x antal borstar kommer att gå åt helvete..


Eliott har fått en till liten människa att vaka över..en liten Esther..GRATTIS igen till det..;-)              

Det har kommit fler små gnytt till världen både tvåbent och fyrbent..igår blockerade jag vägen för en familj med en pytteliten mops valp..jag släppte INTE förbi dom förrän jag gosat en stund med den lilla godingen..;-)

En av mina grannar har fått barn nummer tre och denna gång klämde de till med en grabb..Otis ska han heta..;-) jag blockerade vägen där också..


För övrigt har jag förfasat mig över allt skit som händer..folk slår ihjäl varandra t.ex., tror inte det går en dag utan det står nåt elände..men allra argast blev jag när jag läste att två ungdomar gått in i en av "våra" fårhagar och sparkat ihjäl ett lamm..och jag tror jag skulle gjort mig själv olycklig om jag hade sett detta..SKITUNGAR!!

Måtte dom få tag på dessa monsters..


Firat systerson har jag också gjort..20 år..helt sanslöst..vart tar alla år vägen?!?!        

Mina glasögon åker av och på..kan INTE gilla läget..:( fast jag måste..

Tips och idéer fick man när blicken trillade över till grannen..finaste hundpoolen..lite virke, en presenning och voila'..lyxpool..;-)

Nästan alla hundarna gillade det..bästa Tindra tvekade länge men till sist stack även hon ner en tass..        


Nu blir det soffläge och Thorne på tv..om soffan är ledig.. katterna i den ena     och Vince i den andra..   ingen till mig..fast då får jag väl trängas lite..;-)

Tjingeling!!


Av Catja Lindeblad - 25 juli 2012 19:23

På ett sätt är jag rätt glad att denna sol och denna värme som kom i samma stund jag var tillbaka på jobb, INTE var här när jag hade semester..

Tokigt javisst..men varken Vince eller jag är några sol pressare..;-)  

Lite mindre regn hade man väl önskat..men vad tusan..min mormor sa alltid att regnvatten är som skönhetsmedel..fast det var rätt längesen..:-)

Då fick jag alltid tvätta håret i regnvatten och mjukare än mjukast blev håret..  


Tillbaka till jobb då och en viss omställning blev det ju..inte helt lätt att sova på dagarna, varmt och med en katt som höglöper..prickade jag in rätt tid att börja..

Två nätter gick hyfsat snabbt trots att jag inte trodde jag skulle överleva den första...  

Det finaste var i alla fall att vårdtagarna kom ihåg Vince..;-)

Speciellt en dam som skiftade från lite smått arg till strålande glädje när hon fick se Vince, det var fint och en liten tår i ögonvrån fick jag..;-)  


Glasögonen hämtade jag idag och allt jag kan säga om det förutom att det känns konstigt att ha dom på är: fy f.. vad skitigt jag har här hemma..fläckigt är bara förnamnet..

Visserligen har jag sett när Vince skakar på huvudet och saliven stänker..har bara inte sett var det tar vägen...det vet jag nu..

Så jag tror nog jag lägger ner glasögonen igen och fortsätter att treva mig fram i världen..skönast så..;-))


Sista veckan innan det stora allvaret skulle börja var vi på Storegård hundpark utanför Lund ( Fjelie) mycket trevligt och väl värt ett besök..  

Vi hade lite tur tycker åtminstone jag, det var inte så många andra hundar när vi var där..vilket passade så bra för de kunde springa lite hipp som happ..;-)        

Fika hade vi med oss som bästa Tina hade gjort..

Vi var samtliga rätt slut när vi väl kom hem både tvåbenta och fyrbenta..en trevlig dag..!    

Nu ska jag ändå sätta glasögonen på näsan och gå ut i trädgården och kolla igen..min trädgård har gått från lummig till vildvuxen på x antal sekunder tänk vad dåligt jag sett..nu kan jag till och med kolla in mina grannar på andra sidan gården..;-))

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 19 juli 2012 11:44

Det har inte varit många dagar med sol denna semestern..behöver sannerligen inte vara 40 grader och stekande sol, nädå inte alls..utan jag är helt nöjd bara det är uppehållsväder och över 15 grader..vilket det knappt varit det heller..

Några dagar har det varit helt rätt och då har man tackat de högre makterna och då snackar jag inte om SMHI..  


Fanns också dagar då jag hett önskade mig ett körkort och en bil..en bil som kan ta mig iväg på de ställen inte buss och tåg kan ta mig..  


Häromdagen var vi på ribban och kollade in "Backens" lilla sångfågel..   Zindys matte och husse spelade upp till dans och de var himla duktiga och trots att detta inte är min musik så diggade fötterna rätt bra ändå..;-)
 

Dansade gjorde vi inte, åtminstone inte jag..Sessans matte tog en svängom med hundarna..;-)        

Har inte varit nere på hundbadplatsen förr..dels för alla skräck historier om tossiga pitbulls och dels för att Vince hinkar litervis med vatten..och en fin sjö vid en skog slår havet med flera hästlängder.. till och med käglinge/Arrie sjön..;-))

Nu träffade vi bara på snälla söta hundar och Vince drack inte sååå många liter..          

Det jag tyckte var jobbigt var att Vince sprang så långt ut och tacka sjutton för det..vattnet nådde honom bara till sporren..;-)

I sjön blir det hyfsat djupt direkt..      


I går blev det käglinge tur med väninnan och de utlovade citron kakorna som jag åt med god aptit..god aptit hade också väninnans dotter som åt ett helt paket gifflar..nästan, vi knep ett par från henne..det är väl som man säger, sjön suger..

Vi fick sällskap av två hästar som också gillade det här med bad..och jag vidhåller fortfarande att hade Coco fått hade hon gett dem en omgång..;-))                    

 

Idag var det tänkt Storegård..för vilken gång i ordningen vet jag inte..men eftersom det var varning hit o dit på MASSVIS med regn och andra otrevligheter så blev det inte..men vi velade hit o dit uppe på backen..det är som jag säger antingen eller(ösregna eller skit i det;)..nu låg molnen och lurade runt om..ska det bli eller ska det inte..eller rättare sagt,NÄR..            


Vince blev iallafall tillräckligt skitig för att åka i badet på momangen när vi kom hem..

Själv får jag väl roa mig med att göra det jag har varit väldigt måttlig med att göra dessa veckor..STÄDA..vi får väl se hur det går med det..      

Tjingeling!!




Av Catja Lindeblad - 16 juli 2012 19:03

De säger att man lär av sina misstag..jag håller inte med..för nu gjorde jag det igen, trots jag vet att Vince INTE äter vad som helst i godisväg..en STOR burk blev det, vete sjutton om jag inte köpt den förut..Vince spottade ut direkt  

Så nu ska jag banne mig hålla mig till säkra kort..levergodis och torkad blodkorv/pudding..(få se hur länge jag kommer ihåg det)


En Käglinge tur med Sessan och hennes matte blev det igår, en härlig tur med mycket bad och kaffe..          

Sessan var överlycklig och precis som alla barn vägrade hon att komma upp;-)    

Vi hade hyfsat tur med vädret och det är minsann en ynnest..för dessa veckor har det växlat hej vilt mellan sol/regn/åska..som idag t.ex., hann gå 10 minuter och solen var uppe och himlen var blå..plötsligt blev det som en dålig skräckfilm..allt blev näst intill svart, sen blev det höststormar och skyfall, det varade tillräckligt länge för att göra mig dyngsur..

Nästa tur var det regn och jag klär mig därefter..efter 10 minuter..solsken och blå himmel..vete fan inte hur jag ska klä mig..          


På backen träffade jag på Boris..en mycket stilig kille.. och det att han har ett brunt o ett blått öga gör honom extra speciell..          

Nått som inte heller har fastnat i mitt minne är att sitta ner på gräset med fickan full med godis  INTE är en god ide'..om du inte VILL bli överfallen av x antal godis sugna hundar..:-)  


Molnen börjar hopa sig igen..men nu har jag gett upp..denna veckan kvar..sen får det regna precis hur mycket det vill..;-)  

Tjingeling!


Av Catja Lindeblad - 14 juli 2012 23:45

Så kom den där lördagen då det var sista rycket och det skulle tävlas och bedömas..;-)  

Redan innan vek jag jumbo platsen till mig o Vince..och bestämde mig för att INTE tänka tävling utan bara tänka på den där alldeles ljuvliga prinsesse tårtan som vi skulle få sätta tänderna i efteråt..;-)..(jag tog två bitar:)  


Den som tog hem hela rasket var vår allas "lilla" Sessan..   himla kul eftersom Sessans matte inte hade en tanke på att dom skulle vinna..hon tänkte också jumbo plats..men som sagt knep Vince och jag den..;-)                          


Senare på kvällen när vi var på backen Sessans matte och jag fick jag se en video snutt på Vince och mig och jag skrattade som jag ALDRIG skrattat förut..Vince och jag var sannerligen inte på samma planhalva..vi var nog inte på samma ställe överhuvudtaget..:-) och tack o lov att jag snart ska få nya glas ögon då kanske jag slipper stå där o glo som jag faktiskt gjorde..nåt som jag tänkte när vi fick våra bedömningslappar var att "HUR kan man få minus poäng på belönings skylten???  

Men NU vet jag..vet också varför jag fick minus på "byte"..det var INTE jag som skulle göra bytet..det var Vince..;-)))

Fantastiskt rolig liten videosnutt..som skulle passa i vilken "dolda kamera" som helst..


Men hur som helst har det varit roligt och även om vi var helt lost, så gillade jag den här långa banan som var idag..

Men vi fick pris allesammans och godaste tårtan, och JAG fick ett eget pris..INTE för siste platsen..utan för jag hade svarat rätt på en hundfråga på Jettes blogg, en påse med smarriga ben till Vince..

Det kommer att kännas trist nästa lördag utan rallymix..men man får väl fortsätta när Jette kommer ut med startklasserna..nån måste ju hålla siste platsen..;-)  


Igår blev det käglinge med väninnan och Cocotösen..och tack vare jag packat ner regnkläder så blev det sol..

Tiden sprang i väg..och tre timmar är INGENTING när man sitter vid en sjö och dricker kaffe..;-)  

Tyvärr hade djuraffären bestämt sig för att hålla "sommaröppet" from den 9/7 vilket innebar att nån hundmat inte kunde handlas..så är det när man inte gör saker när man ska..tack o lov har jag precis så det räcker till måndag morgon, då jag får stå och hänga på låset..            

Tror nog att jag hade kunnat ringt på hemtelefon och dom hade ryckt ut..

Har hänt en gång att jag missat att det var stängt en tisdag..då blev det öppnat bara för mig..så är det att vara v.i.p kund..;-)


Nu är denna dagen också över..det går i rasande fart..

Tjingeling!



Av Catja Lindeblad - 12 juli 2012 23:44

Ungefär 15 minuter kvar till FREDAGEN DEN 13..hur hemskt är inte det..;-)

Hade jag jobbat, så hade jag definitivt tagit semester..

Men inte behöver jag bekymra mig om det..för än HAR jag semester..även om dagarna börjar krympa
 


Om ni är sugna på hallon nån gång ska ni definitivt åka till hallongården..där var Vince och jag häromdagen..;-)

Smidigt med buss 146..och en busshållplats vid Håslöv..en nytillkommen sådan..det var inte utan jag tänkte att hade den busshållplatsen legat där då när pappas hus fanns så hade kanske jag bott i Håslöv..nästa utflykt får nog bli en promenad förbi ovan nämnda hus, bara för att se..


Men nu åter till Hallongården..allra godaste "grejer" med hallon i alla former..hallon ketchup låter väl som en kul "grej"..tyvärr sviktade jag lite och köpte aldrig denna ketchup..därför får jag åka dit en gång till..        

Det var en dag med mycket gång kan jag säga..först tre timmar i käglinge sen var jag inom och bytte skor sen bar det av igen..kan väl säga att både hund och jag var en aning trötta på kvällen..  


I går bar det av till Helsingborg med väninnan och Cocotösen..  

En trevlig stad..vi tillbringade den mesta av tiden i Fredriksdals trädgården..så underbart fint där inne..          

Har för många år sen sett Nils Poppe där, men då var jag bara vid teatern..fattade nu att det var mycket jag missat..    


Vi kunde med gott samvete frossa för vi gick faktiskt en hel del..  

Vädret var taskigt från början sen blev det helt ok för att sedan smälla till det med en rejäl åsk knall och ett skyfall..ok väder sen igen..för ovanligheten skull hade jag packat med mig lite ombyte..blev förvånad själv..                                  

Kom hem stapplande vid 20-tiden..


Denna dag tog jag mig i kragen och var hos optikern..

Där fick jag en c:a 10 minuters utskällning..gjord av medmänsklig kärlek..;-) och hon hade alldeles rätt..jag förtjänade vartenda ord..men nu ska det bli ändring på det..mina brillor ska användas dag som natt..;-)

Just nu ser jag ungefär 20 %..så sämre har det blivit..mina brillor som jag faktiskt HAR har helt gått sönder, använder nu mina första glasögon och dom kan jag sannerligen inte gå ut med..men dom fixar hyfsat att titta på tv med..


I morgon som sagt fredagen-13- då får vi nog ligga i sängen HELA dagen..  

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 9 juli 2012 22:49

Måste säga att jag inte FATTAT hur mycket jag saknat mina cykelturer förrän nu..

När jag ÄNTLIGEN  fick dammat av min gamla cykel, skickat den på "lite renovering"...och fattat kopplet..

Det är tredje gången vi testar att cykla tillsammans Vince och jag, och idag tog vi en längre tur..

Måste säga (igen) att han är himla duktig!

Redan vid första turen fattade han galoppen och sprang så fint vid sidan..så även idag..testade också att släppa honom och han sprang fortfarande lika fint vid sidan..inga "sick sack" framför mig, inget "måste lyfta på benet" och vilken härlig tur..trots duggregn och blåst..

Men får köra många test turer till innan vi drar ut på dom långa turerna och så måste jag köpa hjälm!  


Bad tur idag trots bristen på sol..det blev sjön i käglinge..   faktiskt var det riktigt härligt, jag var i upp till knäna..;-) vattnet detta året är klart o fint, så man blir lite sugen..fast ska jag i och bada blir det nog Arrie, får ändå en känsla att det är bättre där..större om inget annat..  


På väg hem såg jag den finaste riddarsporren..åtminstone tror jag att det var det..man kan aldrig vara säker..i alla år har jag trott att jag haft lammöra i min trädgård..men icke den, det fick jag veta på rallymix kursen..(man lär sig allt möjligt där:) en tröst är att när jag googlade lammöra så stod där att den blomman jag HAR lätt kan förväxlas med just lammöra..men tyvärr stod det inte vad den heter istället..så på den fronten svävar jag fortfarande i ovisshet..i vilket fall som helst denna riddarsporre gjorde att jag utan skam i kroppen gjorde intrång i annans trädgård och slet upp kameran..    


För övrigt har denna dagen också gått snabbare än snabbt o nu jäklar får det gå sakta alltså!!

 Satt jag med gapande mun och tittade på helt klart förvirrade mammor varav den ena gav sin 7-åring en bröstförstoring..  

Nu tänker jag slå världen med häpnad och hoppa i säng..

Tjingeling!



Av Catja Lindeblad - 8 juli 2012 22:18

En riktigt solig o varm dag..en av de få..och då måste man (läs jag) klaga lite grann då med..;-)    

Men vi fixar inte när det blir så svettigt..varken hund eller jag..

Så varför kan det inte vara så där lagom..?

Lagom är ett sånt bra ord..när allt passar in..lagom med mat,snus,kaffe osv..själv har jag svårt med det här med lagom..allt blir liksom för mycket ändå..som det här med värmen t.ex...;-))      

Men jag gillar ordet "lagom"..


Semestern rullar på och jag med den..;-)

Rallymix igår, näst sista gången och eftersom vi tycker det är kul, trotsade vi regnet och klädde oss därefter och gick dit..

Vi började med fikat..jäkla goda kakor alltså..;-)      

Sedan var det mix för hela slanten..studsmatta och hopp blev det också..och gruppfoto..och det var inte det lättaste..det är tur att jag ska kolla synen nästa vecka..för jag var stensäker att Sessan var på plats..men icke sa nicke..;-) och det är tusan att vara fotograf, för när jag fick till det o  tyckte att ALLA hundar tittade på mig (även Sessan) så såg det ut som Jette satt o sov..och det duger ju inte..;-)     ..men några bilder blev det..sen kan man ju fundera på vad det är för "nåt" som förlorat sitt huvud..;-)

Tur att Sessans matte också tog bilder..

Vincent hade med leksak..   allt för att få igång Sir Vince..den knyckte Nellie..;-)    

                     

Son och svärdotter på besök och grillen värmdes upp..och här har vi bristen på "lagom"..vi har alltid kött så det räcker o blir över..och en massa annat också..man kan väl säga att "ögat vill mer"

Mitt planteringsbord kom upp..sonen klarade det på väldigt få minuter och hela tiden väntade vi på att han skulle hojta..snacka om tilltro..!


SMHI har spått regn hela jäkla veckan som kommer..så där fick jag för att jag gnällde på värmen/solen denna dag..  

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards