Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Back to reality..

Av Catja Lindeblad - 25 juli 2012 19:23

På ett sätt är jag rätt glad att denna sol och denna värme som kom i samma stund jag var tillbaka på jobb, INTE var här när jag hade semester..

Tokigt javisst..men varken Vince eller jag är några sol pressare..;-)  

Lite mindre regn hade man väl önskat..men vad tusan..min mormor sa alltid att regnvatten är som skönhetsmedel..fast det var rätt längesen..:-)

Då fick jag alltid tvätta håret i regnvatten och mjukare än mjukast blev håret..  


Tillbaka till jobb då och en viss omställning blev det ju..inte helt lätt att sova på dagarna, varmt och med en katt som höglöper..prickade jag in rätt tid att börja..

Två nätter gick hyfsat snabbt trots att jag inte trodde jag skulle överleva den första...  

Det finaste var i alla fall att vårdtagarna kom ihåg Vince..;-)

Speciellt en dam som skiftade från lite smått arg till strålande glädje när hon fick se Vince, det var fint och en liten tår i ögonvrån fick jag..;-)  


Glasögonen hämtade jag idag och allt jag kan säga om det förutom att det känns konstigt att ha dom på är: fy f.. vad skitigt jag har här hemma..fläckigt är bara förnamnet..

Visserligen har jag sett när Vince skakar på huvudet och saliven stänker..har bara inte sett var det tar vägen...det vet jag nu..

Så jag tror nog jag lägger ner glasögonen igen och fortsätter att treva mig fram i världen..skönast så..;-))


Sista veckan innan det stora allvaret skulle börja var vi på Storegård hundpark utanför Lund ( Fjelie) mycket trevligt och väl värt ett besök..  

Vi hade lite tur tycker åtminstone jag, det var inte så många andra hundar när vi var där..vilket passade så bra för de kunde springa lite hipp som happ..;-)        

Fika hade vi med oss som bästa Tina hade gjort..

Vi var samtliga rätt slut när vi väl kom hem både tvåbenta och fyrbenta..en trevlig dag..!    

Nu ska jag ändå sätta glasögonen på näsan och gå ut i trädgården och kolla igen..min trädgård har gått från lummig till vildvuxen på x antal sekunder tänk vad dåligt jag sett..nu kan jag till och med kolla in mina grannar på andra sidan gården..;-))

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards