Alla inlägg under juni 2013

Av Catja Lindeblad - 19 juni 2013 21:56

Träningsvärk idag och jag fattar inte varför..turen idag var inte värre än nån annan tur..tvärtom var det många fler kaffepauser..;-)  

Vi drog till Arrie..
 

Vädret hyfsat fram till halv fyra då började det stänka lite och ta mig sjutton om inte det mullrade till ett par gånger..

Är inte någon älskare av åskoväder..det finns många som tycker det hörs mäktigt och är maffigt o allt det där o visst kan jag hålla med till viss del..det ÄR maffigt.. men blixtarna..nä dom gillar jag INTE!!
 


Så att jag efter x antal timmar i Arrie med bad x flera och spring och grodjakt..   (han var rätt trött) ändå drog till backen trots åska varning kan jag då inte fatta..visiten blev rätt kort, för när vi började gå ute på slingan satte det igång på riktigt..   så vi var några stycken veklingar som satt näsa o nos i riktning hemåt..;-)  


Det första jag gjorde när jag kom hem var att dra ut ALLA kontakter..man behöver kanske inte göra det..men här handlar det om vad jag behöver..fast sen lugnade jag ner mig och stod faktiskt lite grann ute på terrassen..en riktig tuffing då med andra ord..Vince brydde sig inte ett smack..;-)  


I går kväll kom jag inte i säng som jag skulle, det blev sådär jäkla sent  iallafall, kanske går det bättre i kväll..   fast jag tvivlar..igår snöade jag in på en kennel som heter Aidamos..Setter och Bracco Italiano har dom..men det som fick mig att sitta och sagla var inte settrarna utan en tjuvparning mellan dessa bägge raser och det var resultatet jag saglade över..jisses vilka goa valpar..;-) vad månde det bli av dom..hoppas det blir bilder på dessa ättelägg längre fram också, det hade varit roligt..himla tur att det inte stod: "valpar kvar att tinga" då vete tusan..;-)  


Nu ska vi ut på sista turen..det ser lite lurigt ut, det blir nog en kortis..;-)  

Tjingeling!


Av Catja Lindeblad - 18 juni 2013 22:40

I går blev det faktiskt alldeles underbart väder och vi stack till käglinge för att svalka kropp o knopp..så mycket kropp o knopp blev det inte för min del..men jag doppade fötterna..;-)  

Ett par timmar runt om området inklusive kaffe med dopp..

Vis av erfarenhet hade jag två vatten leksaker med mig..och han gjorde av med bägge två..

Han är dyr i drift den gode Vince..;-)  


Hemma igen vid 16 tiden och det var ju inte lönt att ens sätta ner rumpan för det var backen gänget vid 17..ibland tycker jag att jag inte gör annat än går ut med hunden men att missa "glada hundgänget" det vill jag ju inte..;-)  

Bus på backen nån timme,     sen hem och jag kunde äntligen äta och vila rasbenen..fast det tyckte inte Vince..ibland har man ingen talan..;-)    


Idag besök av son och svärdotter för fika och det är alltid trevligt så idag blev det ingen backe tur..  

På kvällen satt jag kvar där ute när ett gäng killar kom o började bråka med tre killar som satt på bänken framför min trädgård..jäkla obehagligt..

Så jag ställer mig i min ståtliga längd och GLOR..tänker att det ska stoppa dem att gå hela vägen så att säga..

Kanske hjälpte det för dom går..på väg därifrån säger en av dom: "Hej då poliskvinna/tjejen..att han sa tjejen kanske betyder att han behöver glasögon och inte känner igen mig en annan gång!

För det är ju det man tänker på efteråt, vad dom ev kan hitta på, dessa huliganer..en del av dom är inga snälla pojkar och visst tänker jag efteråt att varför ska jag blanda mig.. VARFÖR..??

Fast svaret är rätt givet: så ingen råkar illa ut..  

Brukar inte tänka så mycket på det när jag säger eller gör nåt men nu var jag i min trädgård..fast jag sa inget bara glodde fast mina blickar var inte nådiga..det var nästan så jag blev rädd själv..;-) jag HATAR när de håller på så här!!


Fina Oxie som nu håller på att förvandlas till gud vet vad..skit säger jag bara!!


Dagarna bara rusar i väg och det går minsann alldeles för fort..fast det är klart, det kan gott rusa fram tills min semester är i faggorna..;-)  

Men än är det ledigt som gäller, så nu saktar vi ner lite..

I kväll SKA jag lägga mig i tid typ NU..

Tjingeling!!



Av Catja Lindeblad - 17 juni 2013 09:32

Om Vince nån gång skulle försvinna, komma på avvägar, så skulle jag bli fullständigt ifrån mig..  

Så i morse när två lösspringande hundar rusade kors o tvärs över vägen kunde jag känna ångesten..vi var tre inblandade i detta uppdrag att försöka fånga in dessa rymlingar en bulldogg och en ung schäfer..bulldoggen var lätt som en plätt..hon ville gärna vara nära både mig o Vince..schäfern var det värre med,men till sist lyckades jag, kvinnan över gatan bistod med två koppel och ställde sig för att ringa..då kom hon..ägaren, en ung tös..inte särskilt upprörd,inget tack..bara: det är mina hundar..Ok alltså..det måste vara åldern, för om det hade varit JAG som blivit av med Vince hade jag kommit viftandes och slängt mig om halsen på räddarna överlycklig över vår återförening..(Vince och min;-)

Men vi är olika..glad är jag iallafall att alla dom som brukar köra rally just på den gatan låg i djup sömn..;-) och att allt gick bra för dom bägge jyckarna..  


Många har semester nu det visar om inget annat i vädret häromdagen trodde jag banne mig att jag sovit en liten törnrosa sömn och vaknat upp i november..

Vi hoppas sannerligen att det blir bättre,fast såhär brukar det nog vara när det närmar sig midsommar..förra året var jag i käglinge o dansade "små grodorna" i hällande regn..vi får se vad det blir i år..  


Mina två nätter arbetade och på väg hem från jobb träffade jag på en av Husies "glada hundgäng" som berättade att en hund dött p.g.a att den ätit råttgift som varit utlagt på cykelstigen bakom travbanan precis efter bron..ett STORT OBS där om det finns nån tokig hundhatare även här nere i Malmö som gör sådana saker..alldeles förfärligt hemskt..


En annan dam ur detta gäng efterlyste en amstaff/pitbull som bitit hennes lagotto så illa och sen hade både  ägaren och hunden försvunnit..jäkligt illa att inte ta sitt ansvar..och den stackaren som blev biten, en äldre hund kunde knappt gå..det hade tagit illa på hans ben..jävla skit inte undra på att man har katastrof tänk..måste börja beväpna mig..  


För övrigt har Vince fått lukta på sin nya granne..efter den första chocken över att det inte var samma vanliga Hubba så har dom nu lite försiktigt börjat bekanta sig..de verkar vara av samma skrot o korn..;-)      


Katterna fick vara ute några svängar när det var fint väder..sen ville dom absolut UT igen o igen o igen..även om dom INTE tycker om blåst o regn o ville lika snabbt IN igen o igen o igen..;-))  


Nu blir det till att vika tvätt..lyckade komma upp i morse trots säng gående inte inföll förrän vid 02:00..

Tjingeling!!







Av Catja Lindeblad - 13 juni 2013 19:08

Så kom det där regnet och som vanligt glömde jag att ta in dynorna..men jag kom ihåg att dra ut trädgårdskärlet på rätt dag men framför allt på rätt tid..så man får vara nöjd ändå..;-)


När det regnar så där mycket är det en plikt att trösta sig lite grann och hade jag hållit där från morgonen så hade det varit helt ok..   men sen gjorde jag en rabarber paj och jag åt mycket..det gjorde jag..fast rabarber är väl helt ok..eller??  


Sen var vi faktiskt på två timmars tur till Toarp och vi gick i raskt takt..inga pauser, inget fika..;-) inget snus..;-) försöker hålla igen på mitt snusande kan väl säga att det INTE gått så bra..;-)      


Vince var dyngsur när vi kom tillbaka så även jag, vickade jag på tårna skvalpade det i skorna..vattentäta? Nä inte precis..fast här skulle jag definitivt haft stövlar..men det är ingen höjdare att gå i på långtur..


Blev påmind om att på väg mot stora fårhagen finns ett enormt körsbärsträd..det bara måste jag komma ihåg så jag kan plocka lite, om jag hinner före alla fåglar och andra körsbärs sugna..  

En härlig tur trots regn..

Det var helt klart meningen jag skulle tagit en tur upp mot backen där vid 17 tiden..men istället blev jag väckt av sonen.. och jag som bara skulle ta en "5 minuters"..;-)

Vince är ingen bra väckarklocka, han sov precis lika gott som jag..  

Förhoppningsvis kan jag sova inatt ändå..


Nu lite käk och sen en tur igen..;-)  


Tjingeling!



Av Catja Lindeblad - 11 juni 2013 20:52

I går fick jag höra något väldigt tråkigt..finaste Fixa finns inte mer..  

Denna prickiga tös har gått över regnbågsbron och har inte ont mer..  

Det är svårt att tänka tanken att ett älskat djur blir sjuk och får sluta livet tidigare än tänkt

Vi skänker Fixas matte en tanke..och hoppas Fixa springer som en tok där uppe ovan regnbågsbron..  



Denna dag har tillbringats i bokskogen tillsammans med väninnan och Coco tösen..en härlig promenad och som alltid när jag varit där tänker jag att jag måste åka dit oftare..få se om det blir lite fler gånger detta året..Så vackert där..  


Fika medan vi väntade på töserna..töserna väntade i sin tur på OSS borta vid bilen..så kan det gå..   tur är det då att man kom på att man har mobil..a' andra sidan fick vi extra tid och det blev en extra bulle..det är INTE konstigt att man går upp i vikt..;-) det tänkte jag igår också när jag slafsade i mig en tallrik Hallon,blåbär,jordgubbar med en STOR "klick" mjukglass..hade jag bara hållit där hade det väl varit ok..MEN jag var bara tvungen att ta mer mjukglass och denna gång i strut x 2..;-)      


Efter vår uppfriskande tur blev det "lite" rose' ole'..och det var så gott så allt slank ner i rasande fart..;-)   en fantastiskt god paj slank också ner vilket var tur annars hade man nog mått mindre bra nu..  

För övrigt är stygnet taget av bästa väninnan och Vince är befriad, vilket han firade med att ta en tur på backen med Coco o några andra kompisar på vägen hem..;-)      


I kväll ska jag FÖRSÖKA lägga mig i någorlunda tid..få se om jag lyckas med det..;-)


Tjingeling!



Av Catja Lindeblad - 10 juni 2013 21:19

Nu får man väl ändå säga att det är sommar..första kullen arbetskamrater går nästa vecka på semester..min tur kommer den också, fast det känns länge till..

Sen semester i år, inte för jag vill utan för jag måste..      


Vince lilla tass ser helt ok ut..stygnen ska tas i veckan hoppas jag och jag HOPPAS verkligen för vi VILL BADA!!

Har låtit honom springa lite och nån gång har bandaget hoppat av..men vad ska man göra..ibland bara MÅSTE man som idag t.ex då blev det träff med "glada hund gänget"..      

Vince har sett så ledsen ut när vi gått en annan runda..precis som om han VISSTE att gänget var där uppe och han fick inte vara med..så idag gick vi upp och Vince flådde som aldrig förr..han till och med brottades..;-)              

Bandaget åkte av såklart..men det sket vi i..

Stygnen satt kvar..ett rejält hantverk av veterinären må jag säga..det trillar inte av i första taget..imorgon ska väninnan ta sig en titt och kanske kan HON ta dom om det ser bra ut..så sparar man dom "kronorna"..


På backen har det blivit "valpyra" igen..fina Aja ska få en liten kompis att pyssla om..labbe valpar som är så fantastiskt söta!

Få se om jag klarar av att stå emot denna gången..  


För övrigt har det varit en stillsam övergång till Juni månad           och på grillen har det legat lax och det är hur gott som helst..   två nätter som ska arbetas under en 14 dagars period..ja, det ska väl gå ;-)  


Tjingeling!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards