Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

25 Juli..

Av Catja Lindeblad - 25 juli 2013 11:28

Det var nästan lite chockartat att dra upp persiennerna i morse..MOLN..lite regnstänk..vafalls!!!

Naturligtvis är detta VÄLDIGT BRA för det där inomhus..det där som samlar sig i hörnorna..ja, inte bara i hörnorna utan överallt..katthår,damm och annat oidentifierat..hundhår har jag väldigt lite av faktiskt..;-)

Det är bara det att det är så förbaskat tråkigt..att städa alltså..;-)


Väninnan har erbjudit hjälp att sortera o greja..hon är snäll hon..annat är det med mig som inte ens tänkte tanken när väninnan hämtade hem burkar med målarfärg för att måla fasaden hemma hos sig..tur att hon har snällare väninnor som hjälpte henne..och skäms på mig..


Kan förstås skylla på värmen.. att hjärnan smält eller nåt sånt..


Tisdagen tog vi ta oss till Käglinge för ett svalkande dopp..Snickers var den som var mest i vattnet..     Vince har ju sina grodor, men även han fick lite inspiration och plaskade i sen blev han överväldigad och slet  sönder sin bad leksak..       och återgick till grodorna..;-)  


Gårdagen blev utflyktsdag..     kanske i varmaste laget men vi var väl utrustade med vatten och tänkte skuggiga platser i alla lägen, men det var inte helt lätt att hitta ett skuggigt café men vi hittade ett till sist, ett café för hundägare..;-)

Vanilj hjärtan till oss och en kanelbulle till hundarna..  


Ystad är himla trevligt och mysigt och det hade inte gjort ont nånstans om man bott där..      

Vi träffade på samma par med irländsk Setter som förra året..Åh sa dom : "det är ju Settern som badade i fontänen" jovisst VAR och ÄR det..Vince slängde sig i denna gång också..;-)  

Marknads kläderna hängde liiite för nära denna gång, så jag fick fort upp honom så han kunde ruska på sig en bit bort..annars kanske det hade blivit lynchstämning..;-)  


Vi avslutade som alltid på bäckahästen, detta underbara café och det blev som det brukar pilsner o räkmacka och sen klämde vi till med kaffe och kaka igen..hundarna fick grisöra..;-)    


En härlig dag sanna mina ord..;-)  


Nu ska jag ta mig samman och göra lite nytta denna molniga dag..varmt är det och kanske blir det åska..  


Tjingeling!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards