Alla inlägg under november 2013

Av Catja Lindeblad - 26 november 2013 20:57

Man kan inte säga annat än november visat sin bästa sida de senaste dagarna kallt o krispigt och sol..och att jag då dessutom varit ledig gör ju inte saken sämre..  


Idag var tanken klagshamn men eftersom jag inte fick ändan ur vagnen i tid så, blev det bulltofta och det var rätt ok det med..;-) ännu bättre var det när jag landade hos väninnan efteråt och kom mitt i matlagningen..

Att få sätta mig vid dukat bord är jag inte bortskämd med..tack för det!            


I helgen lyckades vi få ihop det till en tur till storegård o det var hur trevligt som helst och jag tror nog hundarna tyckte detsamma..och ni som inte varit där..ÅK DIT..!

Fast nåt jag känner vi måste öva på mer är gruppfoto om vi nu ska ta det där fantastiska julkortet som ligger och naggar i bakhuvudet..vet PRECIS hur det ska se ut..men lyckas vi tro..DET är frågan..!              


Stora larmet läste jag på FB häromdagen att nu har någon lagt ut glykol förgiftade brödbitar i Rönneholms parken och leverkorv med rakblad i..har "människor" förlorat vettet!?! man kan ju tro det!

Även om man nu hatar allt på fyra ben så kan man väl tänka ett steg längre och tänka på de människor som kan förlora sin vän och att ingen har rätt att göra illa till någon annan..

Nu blir man extra nojig och om Vince eller någon av de andra hundarna så mycket som sätter nosen i gräset så hoppar hjärtat ett extra slag..


Men vi får nog tänka på att inte låta alla hundar springa fritt i slingan..för visst kan jag väl fatta att folk utan hund som går där uppe inte uppskattar 10-15 hundar i full galopp..och vi ägare är oftast långt efter..ingen direkt kontroll där inte..

(Men vad tusan ska hundlösa människor där uppe och göra??)

Vi får helt enkelt hålla oss ute på fältet..  

För vad vet man om nån retar sig extra mycket och gör nåt tokigt..för jag har då förlorat tron på mänskligheten..          


Imorgon får jag plocka fram julgardinerna och ljus stakarna åtminstone kolla upp så att allt funkar..kanske lyckas jag få upp allt till första advent..;-)


I alla fall ska jag hoppa i säng i tid  denna kväll..det är åtminstone tanken..;-)  


Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 12 november 2013 10:04

November fortsätter att tassa på och tur är det..tyckte det var så orättvist att regnet har forsat ner över helglediga människor..jag menar vi som arbetar obekväm arbetstid får ju tillfälle att njuta av dagar med sol som t.ex fredagen och måndagen..

Det måste kännas lite som en örfil att precis innan helgen och efter är det underbart väder..  


Söndagen tillbringades mestadels inomhus..på Malmö valp..

Det är lite av en risk att man ger sig ut för att kolla in en hel hall med goaste valpar..jag menar valp viruset har lagts i dvala..men ack kvack så lätt det är att det blossar upp igen..;-)    


Det egentliga syftet var att att heja på vår egen krigarprinsessa Ninja, som vi knappt kände igen..;-)   för så lugn och sansad som hon var, har vi inte sett henne förr..antingen kände hon av stundens allvar eller så var hon i chock tillstånd..;-)  

Ninja hade bara en att slå,  sin syster...som vi först inte kunde tro var i samma ålder..stor och tung  fast det är väl så domarna vill ha dom..labbarna..för systern vann    

VI tyckte Ninja var vackrast;-)


En säger en setter korsade min väg, en söt liten tjej från Gävle..;-) inte fastnade hon på bild men fin var hon och eftersom vi hade kommit dit i arla morgonstund så var det inte tid att titta mer på när dessa skönheter skulle bedömas..  


Måndagen bjöd som sagt på hyfsat väder och det blev en käglinge tur och kloklipp på kvällen..undrar vilket Vince tyckte var bäst..;-)    


Min pilates boll är nu pumpad o klar och jag använder den vid arm hävningarna som jag tycker är hemska, inte för det blir så mycket lättare men ändå..nu är vi uppe i 90 sekunders planka och 15 armhävningar..har inte gjort dagens utmaning än och bara tanken....:(  

Vet inte om jag känner mig starkare men däremot stolt när jag klarat av det..  


Nu får jag göra lite nytta innan dagens långtur..i ösregn..

Tjingeling!


Av Catja Lindeblad - 9 november 2013 10:42

Naturligtvis har november sina ljusglimtar..och att få gå sina turer i uppehållsväder är en ynnest väl värd att njuta av..  

Så vi drog iväg över golfbanan till den lilla grinden där man kommer ut till det vackra och stillsamma..   massor med fasaner och en hel del rådjur..      

En lätt dimma och kanske några regnstänk men ändå en toppen tur och även om jag gått den turen ett antal gånger tappar jag ändå andan av så vackert det är och tycker jag är lyckligt lottad som kan bo så nära allt detta..            


Nästa dag missade jag att det skulle bli fint väder och tog lite sovmorgon vilket jag förbannade frukosten igenom..och sen är det sannerligen märkligt att jag alltid har så många projekt INOMHUS när det är sol..mycket märkligt är det..men vi kom ut på långtur till sist..;-)      

Vince hoppade i plurret och lite orolig var jag (när det var för sent) att det skulle bli för kallt för honom..tänkte på vattensvans..

Men som sagt det var så dags då..  


Själv är jag lite av en hypokondriker så självklart är jag likadan med Vince..ett slag var jag V.I.P  på veterinärkliniken..


Så när jag läste om rotspets abscess i hundsport så kunde jag inget annat än kasta mig över Vince..för nog har han vikit undan med huvudet och visst sorterar han maten ibland..(öronen är redan kollade)  


Kan inte säga att jag borstar tänderna på Vince, han HAR tandborste och tandkräm med köttsmak..;-) men på något sätt har det fallit i glömska..men efter att ha läst artikeln måste jag nog börja bums..det är ALDRIG försent stod det..  


I veckan fick jag lapp från föreningen..ja, inte bara jag..ett sånt där allmänt utskick som vi får ibland..

Det vanliga stod där med sedvanliga hotelser om inte man städar ordentligt efter sig i tvättstugan så blir det att bekosta ett städbolag..etc etc..  

Fixa till trädgården..men vad är det egentligen man ska göra i sin trädgård höst/vinter

Naturligtvis tar jag åt mig för jag har MASSOR med löv i min..men om jag nu vill ha löv i rabatten som skydd och näring till jorden..ska man lämna lapp för dispens då??

Fullständig tystnad ska råda efter 22:00 stod där också..

Undrar om jag kan få gå på dass efter 22.00..jag menar det HÖRS när man spolar..Och får jag titta på tv tro..??  


Det nya som hade blivit tillagt var ingen rastning av hund i den egna trädgården.. ("egna" med dessa tecken " ")


Detta måste jag helt klart visa Vince så att han inte får för sig att lyfta benet på MINA blommor, för dom har min själ inte föreningen betalat..

Eller det är kanske så att man inte får ha ut sin fyrbente vän i trädgården överhuvudtaget...(jag kastade ut lappen till återvinning direkt)  

Sådär ja, då fick jag till lite klagan i detta blogginlägg också..


Tjingeling!



Av Catja Lindeblad - 7 november 2013 08:48

November har kommit och precis lika grå o trist som den månaden brukar vara..enda skillnaden är att det är varmt..(enligt min mening;)  


Längtar efter snö..mycket snö och kallt o härligt och givetvis sol..;-)

Men än så länge är det regn,regn,regn..

Med allt detta regn kommer geggan och Vince har grus i pälsen sen spelar det ingen roll hur mycket jag kammar och nu kammar jag mycket..det är nog därför hans päls ser ut som på en rugguggla..  


Hans vänner uppe på backen ser man bara i form av blinkande ljus och när någon hund tar tillfället i akt och hoppar upp på en för en puss vet man inte riktigt vem (med några undantag;)


Häromdagen stod jag och gol på en buske i tron att det Vince och jag hann bli rätt förbaskad för hunduslingen som inte kom innan jag fattade att det INTE var Vince..fast här kanske man inte kan skylla på mörkret för det var mitt på ljusan dan, det är väl snarare så att dom glasögonen som ska pryda min nästipp ALLTID ligger hemma på köksbordet (eller nån annanstans) men ändå det är som om mörkret ständigt är närvarande..Nä november är INTE min månad..har aldrig känt det så starkt som nu..gråare än grått..:-(  


Men eftersom månaderna bara svischar förbi numera så är det snart december och det känns definitivt mycket bättre..så nog ska jag härda ut..;-)  


Kanske är det mitt gråa sinne som gör att jag retar mig så mycket på folk..men inte är det väl så att du ska behöva förklara och motivera varför du ber en människa koppla sina lösspringande hundar så du kan passera?  

Inte vet man väl vad dessa hundar är för några och jag kanske inte hade sagt något om det hade varit mindre hundar även om dom ibland kan vara väl så kaxiga..men dessa var två stora mastiffer och jag kände inte igen dom..

Svaret jag fick var mer som: "måste jag"..sen fick jag höra att jag var sur..  

Nåväl jag BLEV sur fast konstigt nog mest ledsen..och det är nåt jag inte brukar bli när knasbollar som han öppnar munnen..    


Några extra lediga dagar framför mig eftersom det blev ett tur byte och det är ju inte fel om det bara inte hade regnat..

Naturligtvis finns det massor att ägna sig åt inomhus..rensa alla skåp t.ex men av nån konstig anledning lockar det inte..;-)    


Däremot lockar valp utställningen på söndag då sötaste Ninja ska ställas ut, vår krigar prinsessa   och så givetvis lördag då jag ska kolla in jette's spårkurs "prova på" kurs i special sök..det ska bli intressant..


Så med detta over and out..  

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards