Alla inlägg under januari 2014

Av Catja Lindeblad - 28 januari 2014 21:46

Första veckan arbetad efter min lååånga ledighet och det är rätt fantastiskt hur fort den där avslappnande känslan försvinner..;-)  

Så nu är allt som vanligt igen..och jag skänker en tacksamhets tanke till att jag fortfarande har dom där 65% eller är det 67% tjänstledig..?!..;-) även om det ekonomiska sviktar en del mellan varven, så är det värt det, definitivt!!


Till all min lycka har snön kommit igång och bättre sent än aldrig..eller??  


Tog mig i kragen och beställde tid för min fot med den där eländiga hälsporren som INTE blev ett dugg bättre av att jag "vilade" mig..

Igår klockan två hade jag fått tid..väl där på Oxie vårdcentral så var minsann sjukgymnasten Ida sjuk och det kan man ju inte hjälpa såklart ,men ingen hade bemödat sig att ringa mig eller satt mig till någon annan..jag var väl knappt bokförd vad jag förstod efter att fått kommit in i ett av rummet efter ett litet psykbryt..  

Men jag fick hjälp och foten blev tejpad och lite hjälpte det nog åtminstone tycker jag att jag kan gå lite rakare med foten..men det onda..nja..

Måste säga att Oxie vårdcentral går från klarhet till klarhet och jag är glad att jag inte behöver anlita dom så ofta för när jag gjort det har dom verkligen inte varit på topp!

Dags att lista sig någon annanstans kanske!?!  


Fast nu ska jag dit igen på måndag och direkt nummer till sjukgymnasten som tog hand om mig mellan sina patienter fick jag också..;-) så jag får väl yoga andas lite och ge dom en chans till..


Käglinge har fått många besök av oss och fler lär det väl bli eftersom jag hörde att isen börjar lägga sig i Arrie..;-)

De nya skorna har fått en "upp till bevis" runda och jadå dom är bra, varma och goa var dom också trots jag gick i snövallarna..;-) Icebug ja, dom är bra!

         

Snart lediga dagar igen och jag hoppas snön ligger kvar länge,länge...och nu fick jag en lysande ide' det är ju NU man ska ta det där JULKORTET.. jag menar, kan det bli mer perfekt..nu har vi ju SNÖ..;-)

Få se om alla andra i glada hundgänget tycker likadant..;-)


Mitt lilla barnbarn växer o frodas och allt verkar bra, ska bli så spännande att jag knappt kan bärga mig..;-)  


För övrigt blev jag glad över att jag fick livstecken från Hugo som jag efterlyste för ett tag sen..HÄRLIGT!!


Nu lite soffhäng efter en härlig kvällspromenad..  

Tjingeling!


Av Catja Lindeblad - 18 januari 2014 10:08

Så kom den då..snön..;-) bara lite försiktigt första gången, små små snöflingor som fick mig att sträcka upp händerna mot himlen och jubla..var helt ensam på fältet så ingen kunde se mig när jag dansade snö dansen..ja Vince förstås..men han är liksom jag..Vi ÄLSKAR snö!        


Ett par timmar av lycka..sen regnade allt bort och det blev som vanligt igen..blött,gegga och på toppen lite dimma..Vince passade på att sig ett litet dopp, inget som var planerat och jag hörde när han kom i att det var en svag hinna av is på vissa ställen, men det hindrade inte Vince..inte mitt tjoande heller..eftersom vi nu har haft erfarenhet av vattensvans så ville jag undvika en repris..  

Sen var det grodjakt som gällde och inte kan jag tro att det fanns några grodor att spana på..(?) men vad vet man världen är upp och ner..;-)  


Men nu till helgen kom det igen det där fantastiska vita och ja det snöar fortfarande..;-)

Fast jag ville inte säga nåt i morse när jag gick helblind upp på backen (är redan halvblind) eftersom dom där småjäklarna till snöflingor attackerade mina ögon..men inte kunde jag gnälla över det..då hade jag förmodligen blivit mulad..;-)  

Det är inte så många som gillar snön som jag..även om en del kan hålla med om att det blir ljusare och det ÄR rätt vackert..  


Snart dags att inrätta sig i ledet och arbeta ett tag och jag är lite kluven inför det..så länge ledig att jag nästan kände att det blev FÖR länge..men nu när det börjar närma sig så vill jag ha mer nu när det är snö och allt..;-)    


Två nya program att snyfta till har det också blivit "djur inspektörerna" och "djurens hjältar" och här växlar känslorna mellan vrede och sorg..dessa valp fabriker.. och nog tyckte jag i ett av programmen att djurinspektörerna var alldeles för tama..att hon fick behålla alla valpar..nä fy..sen i nästa tog dom alla 11 hundarna från en gammal man..han kunde gott haft EN hund i alla fall..det hade han nog rett ut..kärlek fanns och med bara en hade nog både mat o annat räckt till..  


Att se killen med sin sjuke labbe väckte minnen från dom gånger man har fått tagit det där beslutet som alla med djur nån gång måste ta och det känns lika hemskt att se..

Första gången var med Leffy ute på glostorps veterinär klinik och det var ömsint och kärleksfullt med filtar och tända ljus..Andra gången var ute på djursjukhuset med Zeb..på golvet utan några filtar.. förvisso med oss alla liggandes bredvid..men att sen lämna honom där ensam och liggandes på det kalla golvet ger en dålig smak fortfarande..även om han inte var i livet mer

Nu har jag mycket strängt sagt till Vince att före 15 års ålder är inte att tänka på och det blir INTE djursjukhuset..tack o lov att han bara är snart 5..att han ska få vara frisk är en bön jag ber..  


Nu blir det att snabbt göra vad det nu är jag ska göra och sen ut..  


Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 13 januari 2014 10:59

En måndag och en ledig måndag, då är det som allra bäst

Efter helgen med backen träff klockan 08..(ok var liiite senare där uppe;)   så var det himla skönt att sova länge, faktum är så var klockan nästan halv tio då jag "kastade" mig upp ur sängen..nåja så mycket kastande blev det ju inte, mer som ett kravlande..Vince låg dessutom i vägen och höjde inte så mycket som ett ögonbryn;-)  

En jäkla tur att jag har en hund som gillar att sova på morgonen..

Visserligen är vi för det mesta uppe runt halv nio men ibland så tar vi o gosar in i sängvärmen;-)    


Äntligen var det lite kallt när vi kom ut och minsann om det inte fryst på därute..alla vattenpölar till is, vilken lycka..men än är det inte läge att använda mina nya kängor icebug..;-)  


I går blev det samling vid får hagarna för några ur "glada hundgänget" och som det sig bör tog tog några stycken det beslutet att gräset ÄR grönare på andra sidan och stack..säga vad man vill..men vi har ALDRIG tråkigt..;-))      


På andra sidan kan det vara härliga saker att rulla sig i   och om det luktade nåt i pälsen på vår käre Gizmo vet jag inte för ingen ville lukta..;-)  

Vince var inte helt lydig han heller men den stackarn är hårt hållen;-) så han tvekade och jag kunde få in honom, tanken var nog då att jaga in på privat tomt för där finns MASSOR av kaniner..  

Däremot slutade rundan i lite av hysteri..den sista tiden har det stått en del i tidningarna och FB om förgiftat bröd och dylikt så när Boris spydde upp en bit av en baguette då kunde man gott känna skräcken sprida sig i kroppen..men det verkade som om det just bara var en helt vanlig brödbit..tack o lov för det!!  



Denna måndag är vikt åt lite smått o gott åt det husliga hållet..min svagaste sida..

Skönhetsvård åt samtliga djur blir det också  


För övrigt har sonen äntligen fått sålt lägenheten och dom bägge kan börja sin jakt på det dom vill ha..perfekt!  


Tjingeling!


Av Catja Lindeblad - 12 januari 2014 11:28

Man kan ju nästan tro att jag drunknat,för så mycket regn som det kommit nu denna vinter har det väl inte kommit förr..eller??  

Gegga och kläder som aldrig hinner torka grus och andra oidentifierade föremål överallt i lägenheten och jag är så jäkla trött på att duscha Vince..för att inte tala om hur trött Vince är på att duscha..   nån gång har jag bara torkat honom o det är då jag får gratis peeling i soffan..

Blää säger jag bara..nån riktig vinter blir det väl inte eller så kommer det nån gång i mars och då vill vi INTE..


Därför blir det halleluja moment när solen försöker komma fram det är nästan så man faller ner på knä av lycka..o så mycket lättare det är att andas när termometern faller, friskt och lite krispigt..    


Vi har gått en del i käglinge, "glada hundgänget" och jag           fårhagarna är bra för dom flesta hundarna håller sig där inne..inte alla förstås..vissa av våra guldklimpar tycker om att "gå på tur" och dom kör helt efter att "gräset är grönare på andra sidan" definitivt är det mer kaniner utanför och en del harar..  


Fortfarande smälls det raketer och sist jag var i käglinge smällde ung jäklarna av en hel serie med rejäla bomber inte hjälpte det Vince att jag blev helgalen och rusade upp på en av kullarna i syfte att slita dom sönder o samman (det kändes så) därför var det väl tur att det var stängsel mellan och jag var rätt andfådd när jag kom upp..men jag såg dom springandes max 10 år..hur fasiken kan föräldrarna tillåta sina ungar smälla raketer själv?? Kan hända hur mycket som helst...            


I dag kämpar solen igen för att få lysa på oss stackare och det får bli en tur snarast man får passa på..om vi hinner innan det börjar regna igen..  


En ny bekanting har dykt upp på backen..Rolf en trevlig kille, hoppas vi får se mer av honom!    



För övrigt drabbades jag av magsjuka?? när jag för en gång skull var bortbjuden och det var hur trist som helst..

Men så är det..man ska inte utmana ödet, dagen innan pratade vi just om detta onämnbara och vips får jag en släng..kanske smittar det bara genom orden..

Hur som helst är jag glad över att jag redan var ledig och slapp sjukskriva mig och att det gick hyfsat fort över, även om det fortfarande inte är helt lätt att dricka kaffe..;-)    


En liten undran har jag också: Var är HUGO?? Har inte sett honom på så länge!


Tjingeling!




Av Catja Lindeblad - 2 januari 2014 17:34

2014!!.. Det klingar mycket bättre än 2013..;-)    

Vet med all säkerhet att det blir ett kanon år eftersom den här lille pågen ligger och väntar på att få komma ut..;-) än dröjer det ett tag..beräknad ankomst i slutet på maj..

En fantastisk känsla och jag förstår precis det här med "livets efterrätt"..;-)  

Att få bli farmor kommer att vara alldeles fantastiskt!


Mina nyårs löften har bleknat..dom har en tendens att göra det fort..men jag ska ta tag i dom igen och göra ett krafttag för att lyckas..för det är faktiskt väldigt nödvändigt att jag lyckas ..  


Vince tyckte att det var värre detta året med raketerna och jag kan inte annat än hålla med..ett gäng huliganer terroriserade inne på Oxie centrum och ingen gick säker..polisen kom och gick och det var kaos..tyvärr smäller dom fortfarande och i skrivandes stund en rejäl "bomb" förmodligen uppe på centrum igen..jäkla ungar säger jag bara..allt smällande före och efter nyårs afton är bara jävelskap!  

Vince får finna sig i att gå i långlina ett tag till..inte vågar jag riskera att han rymmer i panik..hemska tanke!!    


I får hagarna går det ju bra med bästa gänget..;-)            

Nu stundar en lång ledighet och det behövs..   inte för jag känner mig utarbetad på något sätt..;-) utan för att min hälsporre ska få en chans att bli bra (om det går)    

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards