Alla inlägg under februari 2014

Av Catja Lindeblad - 20 februari 2014 15:02

Första fästingen i år är tagen..!  

Kan säga att det var helt oväntat..eller inte..denna milda vinter som det ju trots allt har varit, öppnar upp för dessa otäcka varelserna..men ändå när jag låg där och kliade o mös med Vince och kände "något" så tänkte jag inte på fästing..befinner mig fortfarande i chock tillstånd..;-)

Liiite tidigt att börja med frontline..men måste man så måste man..:-(  


Vårt bageri i Oxie firar födelsedag..6 år minsann och då är det fest! 15 riksdaler för en fastlagsbulle..tacka sjutton för man hängde på låset;-)

Vince brukar få locket och en liten bit till på bullen och en extra  klick grädde..har jag otur sitter två katter och glor snett då blir det till att bjuda på grädde där med, så egentligen äter jag inte så mycket själv..det var väl därför jag var tvungen att äta fastlags bulle fyra dagar i sträck!

Goda är dom och väl värda att hamna i min mage..;-)  


Käglinge både igår och idag..

Igår var Rolf där och två andra snyggingar och jag tror jag snappade upp namnet Doris..;-)      

Bad i pölen i mitten av stora fårhagen, så det blev badkaret när vi kom hem..            

Idag åkte vi med Snickers..;-) Inte lika skitiga idag så det tackar vi för!            


Ikväll blir det planeringsmöte med miljö kursen, blev inbjuden till att fotografera igen..så roligt! Extra roligt är att Dizel ska med;-)  

Det enda som bekymrar mig är ljuset..det blir fort mörkt..

Nästa gång det blir till att köpa kamera får det nog bli en sån där "riktig"..;-) Tror kanske jag är mogen för det nu..det finns många små nätta..;-)  


Nu lite käk och så får jag gå genom Vince päls en gång till ifall jag missat nån jäkel..  


Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 17 februari 2014 19:17

Det är minsann lätt att ryckas med dom där vårkänslorna, när det är fint väder och solen lyser från blå himmel och vi hittar blåsippor uppe vid vår backe..   ja, då tänker man inte ett dugg på att det bara är mitten på februari och det kan hända hur mycket som helst innan det är vår på riktigt..  

Men jag struntade i det och drog till Arrie med kaffetermos och filt..             Vince struntade också i det och kastade sig i vattnet trots ett halvhjärtat "NEJ" från mig..Vince brukar bada året runt, det var väl mest efter vattensvans incidenten som jag började tänka att det kanske inte är sååå bra att bada när det är kallt..      


Man bör kanske undvika det en kallare och blåsigare dag och med isen flytandes runt honom..idag var ett gränsfall..lite is var det i ena sjön..den han badade i;-) men vem är väl jag att neka honom detta underbara och så var det ju solen som lurade oss så..  


Kan gott säga att lite kall om rumpan blev ju jag och jag badade inte..;-)

En absolut härlig dag och eftersom jag tappat ena vanten efter käglinge rundan igår, får man kanske trösta sig med att vant säsongen snart är över och jag har ju fortfarande ett par vantar att värma mina stackars fingrar med..


Käglinge tur igår med en ny kille "Tiger" en trevlig påg..   lika trevlig som Rolf som vi har fått äran att träffa två gånger nu på backen..roligt med nya trevliga bekantskaper..;-)    


Häromdagen tog jag en tur genom golfbanan och ut genom "hemliga" grinden..meningen var att jag skulle gå upp på rådjursbacken men där i bland träden  gick en skum gubbe och muttrade för sig själv och eftersom jag inte litar på Vincents vakt egenskaper gick jag åt andra hållet..  

Massor med fasaner och en och annan hare gjorde Vince vild och galen och längre in i skogsdungen hittade vi fågel skelett uppe i trädet och jag tänkte att här är fler som är galna så vi gick tillbaka igen..   Lagom för att visa T var denna grind var..;-)    


Son och svärdotter på kaffe och denna gång glömde jag att ta kort på "lilla" magen..:-( men jag kände honom sparka, en liten liten knuff.."hallå där farmor" typ av knuff..;-))

För övrigt är jag ledig några dagar nu och det tackar jag för..

Sportlovet har börjat och jag har redan blivit tokig på ungarna..denna gång lite mindre ungar som åkte ändan av sig inne i slingan på rullor och de var nära att köra på Vince..jäklar vad arg jag blev..fast sen blev jag lite mildare för ungstackarn jag läste lusen av var inte den som var värst, han var den enda som inte hann undan..dessutom lyssnade han mycket ordentligt på vad jag sa och nickade vid varje ord som kom ur min mun..så jag kunde inte annat än känna en viss ömhet..kan vara att jag fick en Flash från när min egen son var mindre..jäklar vad han hittade på bus..;-))          


I morgon är det dags för tredje behandlingen av min eländiga hälsporre..men det går åt rätt håll sanna mina ord..!!

Nu är det soffan som gäller tycker att det kan jag väl få efter alla dessa timmar på gående fot..      

Tjingeling!!


Av Catja Lindeblad - 11 februari 2014 14:47

Januari gick i rasande fart och vi är snart i mitten på februari..vansinnigt glad över snön jag fick och när allt regnade bort så var jag nöjd ändå trots geggan, en snutt av vårkänslor i går med sol och hyfsat mild vind..       för att idag total krossa ner dessa vårkänslor genom att bjuda på snöblandat regn och grått,grått,grått..:-(

Något som starkt bidrog till denna deppa-känsla var att raket helvetet inte är slut ännu..fortfarande smälls det och idag var Vince lös och han stack iväg en bit..min bas röst ekade "STANNA"..och det gjorde han förvisso..men eftersom jag är en person som alltid tänker "OM"...om han inte hade stannat.. OM det var vid vägen..osv..jag är så nära att begå en handling som förmodligen gör mig och mina närmaste olycklig för ett bra tag framöver..ungjävlar!!      


Det är förmodligen just det som gör Vince extra skärrad att jag blir tossig..han kan ju inte veta att det inte är på honom jag är arg..  


Igår hade jag den stora äran att gå en tur med Coco-tösen och det var tur för jag tappade mina vantar heeela tiden och då är det bra att ha Coco med mig..   hon håller ordning minsann..Vince kunde inte skita i vantarna mer än han gjorde..;-))

Så jag var glad över min vant hitterska för i dagsläget har jag bara två par..;-)  

Helt ofattbart att jag gör av med så många vantar..det är som pennorna på jobb..jag börjar passet med 4 stycken, efter låt säga tre timmar har jag ingen..mycket märkligt!!      


För övrigt har känslorna svallat över giraffen som fick sluta sitt liv på Köpenhamn zoo..det som riktigt fick mig att gå upp i spinn var obduktionen inför publik..fy fasiken!

Nä Danmark, det får vara för mig..

 

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards