Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Saturabuntur..

Av Catja Lindeblad - 24 februari 2015 10:05

Våren är kommen..det sa dom på tv, de där fantastiska meteorologerna som kan säga vad som helst om vädret och ändå komma undan med det..

Men det kändes inte riktigt vårlikt när jag dubbelvikt kämpade mig fram i käglinge igår, det var snöblandat regn och en jäkla blåst..  

Fast det är klart (jag måste jobba mer på min positiva sida) så var det betydligt bättre dagarna innan, då hade jag vårkänning och hittade både blåsippa, snödroppe och vintergäck och alla fåglarna var på fötter..
 

Vädret kan ju vara lurigt, det vet vi ju alla..;-)

Men förutom väderväxlingarna så var ju söndagen bästa dagen,för då var det Liam tid;-)  

Det kan ju få även den mest negativa människan på gott humör..  


Denna goa person som växlar humör som en strömbrytare;-) som har de där knip vänliga kinderna och stabila lår och härligaste skrattet..  

En kanon kille den där Liam;-)

         

Bokrean är på gång men jag har som alltid förbokat på bokus, fastän jag gillar mest att vara fysiskt på plats men det kan väl ordnas det med..några böcker till kan jag väl få plats med..det är ju faktiskt bara 10 böcker jag beställt..;-))  

Undras när jag ska få tid att läsa bara..har kommit av mig lite med det här med att läsa..tyvärr åker mobilen fram i tid o otid..fast nu har jag bannlyst den från sovrummet, så jag kan återgå till att läsa innan jag somnar, för vad kan vara så viktigt på fb så att jag måste kolla innan jag somnar..det kan man ju undra..nä, istället vill jag läsa om ond bråd död..sover mycket bättre då..

 

Gårdagen slutade mycket bättre än den började om man bortser från 0% vinst på trisslotterna..jag slängde ner två hemmagjorda fastlags bullar rätt ner i gapet och jag hade tagit väninnans ratade halva också om inte Vince hade hunnit före..han är makalös den där Vince..;-))  


Idag skiner minsann solen och det känns helt klart mycket bättre än igår..kanske har dom rätt ändå meteorologerna..;-)

Våren är HÄR!

 

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards