Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Måndag

Av Catja Lindeblad - 30 mars 2015 09:08

Måndagar kan vara bra eller så kan dom vara dåliga..denna måndag är en bra måndag för jag är ledig,så trots ett alldeles fantastiskt kasst väder så är jag nöjd..för det är väl så att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder  

Det har jag gott om,dåliga kläder..varenda jäkla jacka läcker in och varför i hela fridens namn plockar jag av huvan på jackorna??  

Det är dags att handla nytt och då kanske jag rentav ska ta och KASTA dom där gamla jackorna..sen å andra sidan lever jag efter devisen: "den som spar han har" tyvärr gäller detta inte pengar.. men kläder o grejer.. faktum är att jag hittade ett par jeans från 1992 inköpta i London storlek minimum;-) varenda gång har jag tänkt att jag kommer nog i dom igen.. förvisso slutade jag att tänka så för många år sen, men ändå så låg dom där längst in i garderoben, lite nostalgi känsla på nåt vis

 

Men om man nu går tillbaka till just jackor så har jag många..mestadels "hundjackor" när jag köper tänker jag alltid att jag ska ha en jacka som jag ska använda om jag går iväg nånstans UTAN hund en jacka utan intorkat godis och utan fladdrande skitpåsar som envisas med att hänga med ut om man tar börsen ur fickan typ..men den jackan (om jag hittar nån) slutar ändå med att bli just "hundjacka" för det känns ju rätt slösigt att ha en jacka hängandes i garderoben utan att använda den;-))

 

Snart är det min födelsedag och jag blev firad på det bästa vis i förväg.. god middag och present hemma hos dom bästa och med löfte om en till present..men jag kan gott säga att det hade räckt med det jag fick;-)

               

Denna födelsedag  väcker mer tankar på nåt vis.. jag menar bara fem år till 60!! Det känns väldigt märkligt och lite kusligt att det gått så fort men numera får jag inte nån åldersnoja i meningen att "bli gammal" för leva det vill jag gärna och då åldras man och med allt man hör om vänner och bekanta, kända och okända så bör man vara jäkligt tacksam över varenda dag..      

Att det där orange kuvertet berättar en trist historia att man måste jobba till typ 68 för att få lite kaffepengar eller ännu hellre 70 (hur ska det gå? ) undrar just om rullator kan bli en löneförmån?

Nåväl, det får bli en annan historia..är ju faktiskt bara 54..;-))

 

För övrigt lyckades jag med att ta mig upp bägge dagarna i helgen för hundträff..det kändes som en hel evighet sen..och sen var ju tanken att glida iväg på hundutställningen men där sprack planeringen..intresset var ju mest för ena dagen då dom vackraste av dom alla var där: settrarna;-)

           

Vincents syster har fått sina valpar några dagar tidigare än beräknat...15 födde hon, 10 levande, en dog första dygnet och då återstår 9..tydligen var det en valp som varit död ett tag som gjorde att förlossningen satte igång och att så många var döda..det är tur jag inte är uppfödare jag hade gråtit ögonen ur mig..

 

Idag blir det en fortsättning på projektet "sanering" ;-)

Nu ska banne mig allt jag inte använder UT..(tror jag;)

 

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards