Direktlänk till inlägg 18 juni 2016

18 Juni..

Av Catja Lindeblad - 18 juni 2016 10:41

Det är egentligen dessa dagar som är bäst, dom där dagarna INNAN semestern, när man vet att många långa veckor ligger framför en, sen brukar allt gå i rasande takt..(måste jobba på min negativa sida:)

Men än är vi inte där, så det gäller att suga på karamellen

 

Ett par gånger kvar på kursen och jag får väl lov att säga att det går hyfsat,efter omständigheterna som heter W.A.L.T.E.R

 

Fast nu är jag orättvis, han ÄR faktiskt duktig och det är jag som måste lägga det gamla åt sidan och få bort stämpeln BusWalter på honom, nu kan ju folk som inte träffat honom på ett bra tag säga: åh det är ju han som är så busig och så har W varit helt lugn under hela den träffen ;-)

 

Gladast blir jag när man träffar någon som säger: så ovanligt lugn setter! För JAA det har faktiskt hänt, Ok han hade en bra dag och jag hade kört "skiten" ur honom..;-))

 

Men faktum är så kom jag på en kväll att han faktiskt INTE tvångsmässigt ätit 20 kg grenar på vår runda..faktum är så gick han lugnt o fint, lite skutt får han ju lov att ha, men det får jag säga, han går mycket bättre sidan om än Vince gör..

 

Walter kan också helt lugnt sitta sidan om mig när jag står o pratar med folk, ibland får han återfall och slänger sig handlöst över mig eller gör nåt annat missanpassat men annars så..;-)

Det går helt enkelt framåt och det är ju dom gångerna som det går bra som man ska fokusera sig på, det andra slänger vi på sophögen WalleBalle ;-)

 

Blodprovstagning igår på W och nu håller vi tummarna för att värdena ligger ok..svar i början på veckan, så alla tummar bör hållas till åtminstone onsdag..

 

Vincent började få ont i ryggen igen, såg det på hans ledsna min och hängande huvud så det blev Onsior igen och idag har huvudet åkt upp och det är svikt i gången

 

Nu gäller det att han inte tar ut sig för mycket, att gräva är ett BIG NO NO..  

Jaga efter kanin är ett annat, han har banne mig inte brytt sig  om kaniner förr, men Walter visar honom livets goda och att man kan göra lite som man vill och ändå komma undan för vem tusan blir förbannad på en hund som är lite krasslig

 

Walter har fattat det där med sjukdomsvinst för även om jag visst har blivit galen på honom så är det inte det där riktiga arga, tror jag får be nån med riktig pondus i rösten att spela in ett band med alla vanliga skällsord helst med basröst..

 

Skulle verkligen önska jag var så där lugn o fin och mitt katastroftänk vips var borta  

Som en i glada hundgänget som lät sin hund (lös) passera får hagen (med får) och när han stannade till sa ett kort nej (med basröst) bara för att testa om det gick bra

 

Hade jag gjort så med W hade han (i mina tankar) redan varit inne i hagen och jagat får och jag hade skrikit hysteriskt och utan basröst,så jag lär ju aldrig få veta om han klarat det..

 

Inte ens med Vince hade jag pallat göra så och han kan ju bry sig mindre om får, men det är ju det här med att MAN VET JU ALDRIG...och Vince har selektiv hörsel nuförtiden, nåt som W också har lärt honom

Man brukar ju säga att den äldre hunden lär den yngre, här är det tvärtom..

 

För övrigt lever buset sitt eget liv tydligen hade det varit skottlossning uppe på vår backe i onsdags inget hade poliserna hittat, men två döda igelkottar hade hittats senare och jag har sett ett antal döda fåglar, är det de dom skjuter prick på jäkel ungarna..??  

Kanske är det tur man inte hade sett detta för jag hade gjort mig olycklig och blivit skjuten på kuppen kanske..vad är det för jävla individer vi har här?!?

 

Skottlossning är det man läser om dagligen, överallt händer det skit..nä fy tusan säger jag bara..

 

Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards