Direktlänk till inlägg 19 juli 2016

Manuellt

Av Catja Lindeblad - 19 juli 2016 08:55

Ok! Nu är vi i upploppet, de sista skälvande dagarna i frihet

Med denna dag tre dagar kvar, på den fjärde ska det ske..  

Det är ju inte det att jag lider på mitt arbete, det är bara det att det är så jäkla skönt att själv bestämma sin tid, att leva helt utan tider att passa och inte behöva rätta sig in i ledet och vara som alla andra eller rättare sagt försöka vara som alla andra, det finns koder som jag fortfarande inte har knäckt som det här med att man kan uttrycka sitt missnöje med en människa sekunden efter slänger du dig om halsen på samma människa du precis önskat dit pepparen växer, där hänger jag inte riktigt med faktiskt..

    

Det här gäller ju inte bara i arbetslivet, det händer överallt..

 

Hade en kollega för många år sen typ 15 år, så vi hade längre väg att vandra till pensionen, men det var det enda hon snackade om PENSION..jag kunde inte fatta, förstod inte alls..

 

Nu gör jag det faktiskt fast nu är man ju trots allt lite äldre och det är inte sååå långt kvar, fast dom ändrar det säkert så vi måste jobba till 75 år..jag är glad att jag har ett jobb och jag trivs bra för det mesta men OM jag vunnit massor med miljoner så hade jag inte tvekat en sekund..

 

Nu har jag en bra början, två arbetspass och sen ledig en vecka, bättre kan man ju inte ha det,när man nu har det som man har ;-)  

Väninnans o min triss skrapning blev en storslagen vinst på 120 riksdaler..och eftersom det är krisernas kris denna månad så delade vi hela vår vinst så det blev 500 kronor i min börs tack för det  

Det kostar en del att ha EP- hund, det har jag blivit varse och vän av ordningen säger säkert att sånt ska man ta i beräkning och det är rätt och jag hade trots allt en bra plan både på banken och i huvudet när jag köpte hund nummer två men ibland stämmer inte allt med verkligheten och det är bara att gilla läget och det gör jag, vad vore livet utan hundar, själv behöver jag inte mycket..  


Tre hela dagar kvar, vad göra av dom??

 

Kanske ska jag göra som så många nu gör, jaga pokemon..

Första gången jag såg det reagerade jag bara på att så många gick på rad o glodde i mobilen  

Nu ser jag folk i klungor ÖVERALLT stirrande ner i sin mobiler helt okontaktbara  

Man kan ju tycka att det är bra för dom kommer ju ut i friska luften och motion får dom ju också, men nästan hälften av dom jag sett åker på den där mannicken och det är ju livsfarligt!

 

Igår trodde jag sannerligen det satt en pokemon på Vincents rygg för dom åkte rakt mot honom och är det nåt Vince hatar så är det dessa rullande grejor så han skällde och det var inte ett försynt skall det var ett regelrätt utfall..så om det hade suttit en pokemon på hans rygg så trillade den av och ungarna for snabbt därifrån..

 

Till och med i ösregn på kvällen var det en pappa med två barn ute och jagade pokemon..världen är galen!

   

Ett sjukgymnast besök i torsdags med Vince där han fick rubbet tre veckor mellan kör vi nu och jag tror det är bättre, tycker jag ser skillnad..han är så duktig när vi är där men det är han förstås alltid..duktig alltså  

Vatten trask först och sen massage, laser och akupunktur efter det, då somnar vi nästan bägge två för då är vi ensamma och det är halvmörkt i rummet, Vincent somnar i alla fall, jag halvligger bredvid lite halvkrokigt, men det är jag ju van vid

Walter har ju en tendens till att sno min sida av sängen och jag förstår precis varför jag alltid vaknar med kramp både här och där..    

Det är en mognads process så var Vince också i den åldern, dom tror faktiskt att man bara består av ett huvud och sen inget mer..

       

Till min stora lycka träffade jag en till setter ute i käglinge häromdagen, Xandi hette han och jag tror hon sa han var 5 år

En jättefin kille och jag hoppas jag träffar dom fler gånger!

         

Igår tog jag mig till handelsbanken i Fosie "min" bank, eftersom jag är en fossil som skickar mina räkningar med post så var jag tvungen att ta mig dit för att betala senaste fakturan på Walters blodprov eftersom man tar för givet att ALLA betalar via nätet så kommer det inget inbetalningskort med  

Där inne hade man helt ändrat om och jag tänkte det är kanske ingen bank längre utan bara bokade kundbesök typ, så jag frågade..hon jag frågade SPÄRRADE upp ögonen och frågade om jag behövde MANUELL hjälp med att betala räkningarna..jag fick den där känslan igen när man sitter med dinglande ben i för hög stol..(5 års känslan)      

Tack o lov var tösen som sedan hjälpte mig att få in denna räkning lite mer trevlig och vi kunde skratta tillsammans åt min dinosauriska läggning..men det är bara att konstatera att NU måste jag bli mer modern, det är dags att gå in i den nya tiden och betala genom nätet, fast samtidigt är det fan att man måste, att vi som är sådär omoderna måste tvingas..är inte banken till för ALLA..  

Fast jag vill inte känna mig som fem år som behöver MANUELL hjälp...Nä, min själ!

 

Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards