Direktlänk till inlägg 30 juli 2016

Mjukstart

Av Catja Lindeblad - 30 juli 2016 16:12

Två pass arbetade och jag överlevde dem bägge..en viss förvirring givetvis, annars hade jag inte varit jag men förutom det så..  

Dessutom är vi till året slut fyra stycken istället för tre och det underlättar förvirringen en del..;-)

 

Att jag verkligen kopplat av under semestern fattade jag när jag skulle logga in på data, alla koder var som bortblåsta..det var också så att jag verkligen fick tänka efter vad alla heter..

Men nu är ordningen återställd och nästa pass kommer att gå så mycket bättre..  


Eftersom jag började sådär mjukt o fint så har jag haft en ledig vecka det är ju inte meningen att man ska förta sig på något vis och det är viktigt med mjukstart

 

Måndagen tillbringade jag med min kära Liam och han kan ju hålla igång en gammal människa, vi hade tur med vädret också så Liam fick sitt lystmäte i form av vatten och sonen slapp stå under parasoll när han fixade med maten

   

När jag sen kom hem på kvällen var jag bara tvungen att sträcka ut på sängen tanken var 5 minuter men det blev så mycket mer..sonen väckte mig med ett sms så det blev raketfart upp

   

Nästa gång låg vi över i stugan då var jag väldigt noga med att ta min vitamintablett,vätskeersättning och så stretchade jag..;-)  

Det hjälpte samma dag vi kom dit, men dagen därpå var jag ledbruten förmodligen glömde jag att stretcha eller så var det de att Walter envisades med att ligga tätt intill i en bäddsoffa av äldre modell, faktum är så låg jag i den när jag var runt 20 också..    

Så den är väl använd

Walter ändrade position gånger flera och jag vaknade lika många gånger

 

Vädret var väl inte lika bra som dagen innan eller förra gången men tillräckligt bra för att sitta ute o äta vid fina bordet

 

Tyvärr upptäckte W att det går bra att luta sig mot nätstaketet för då viker det sig och sonen skrämde upp mig genom att säga att W var utanför tomten, så det blev lina resten av den dagen..  

Det där med inkallning är inte W starka sida, han har alldeles för mycket näsa och lust att jaga och jadå de är ju jakthundar så vad kan jag säga?!? Men det är ju mer eller mindre och just W har mer av det än nån av dom andra..

   

Den kvällen slocknade jag också på soffan för att vakna av att glada hundgänget kastade sten på mitt fönster just den situationen har jag inte upplevt sen tonåren..  

Att jag sen är en riktig surkärring när jag vaknar såg dom nog också stackarna ;-)  när jag vacklade ut i trädgården, men dom är av hårt virke så dom klarade (nog) av det..

 

En annan trevlig händelse var ju träff med ett gäng västgötar ur goa små valpar och jag stalkade dom en timme drygt

Trevligt att träffa en hund som faktiskt blivit något av en favorit

               

Eftersom det är jämna plågor här hemma så hände nåt med W tass när vi var ute idag om det var ett kaninhål han trampade snett i eller det hände nåt annat det återstår att se.. men ont fick han och halt var han, det blev till att ta bussen hem..

 

Det blev bättre efter han fått Rimadyl,  så nu får vi se hur det är imorgon, kan inte se eller känna nåt galet så vi hoppas på det bästa, att det bara var ett feltramp..

   

För övrigt har jag svårt att fatta att jag missat serien "bron" vet att jag såg ett avsnitt från 1:a säsongen och gillade det inte!!?! Vafalls säger jag bara!

Den är ju skitbra! Tack o lov för SVT play!!

   

Nu har det slutat att regna och åskknallen som kom var nog den enda, så det får bli en liten promenad på betoning på liten..Vi ska inte överanstränga lilla fossingen ;-)

 

 


Tjingeling!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards