Direktlänk till inlägg 16 augusti 2016

En helg att glömma..

Av Catja Lindeblad - 16 augusti 2016 08:02

Denna helg var inget vidare måste jag säga..

Fredagen var väl ok men det var väl för jag gick av då och inga speciella katastrofer kunde hända pga att jag sov..

 

Lördagen var vi på kalas Gabriel fyllde 2 år och det gick väl bra fram till Liam fick tag i en plastbil, en mindre traktor och satte av i rasande fart, jag var efter honom, sen kom det en tröskel i vägen och Liam smackade golvet, tårar och tandgnissel och BLOD..:-(  

Man är helt enkelt värdelös som farmor också..fort gick det och jag hade banne mig inte en chans och den där tröskeln får jag väl erkänna uppfattades inte riktigt av mig, tyckte den såg plan ut..där har vi det där med glasögon igen..

 

Man får väl vara glad att det inte var trappan ner mot ytterdörren som han trillade nerför, då hade väl sonen deporterat mig till Kina..

Men trappan hade jag koll på, den var stor tillräckligt..

 

En rejäl fläskläpp och röd näsa och märke i pannan blev det och jag får väl skåda det närmare idag när jag hälsar på

Det verkade som tänderna klarade sig denna gången, dom har ju varit drabbade ett par gånger men de gångerna har inte jag varit inblandad..

 

På söndag morgon vaknade jag av att Walter försökte kräkas och jag tänkte att nu är det dags och det var det sannerligen..

 

Fast denna gång hade anfallet ändrat sig, det var mer våldsamt och då förra gången när jag kände att jag hade koll, jag fixar detta, den känslan var helt försvunnen, det var vidrigt nu!


Han slungades fram o tillbaka som om nån osynlig hand kastade honom först in i dörren sen väggen och till sist ner på golvet där han började krampa och jag hann inte göra nåt där heller, det gick så fort och jag hade nog inte kunnat mildra fallen ändå..  

Något längre denna gång var anfallet, men det kanske bara var en känsla eftersom jag var chockad över hur annorlunda det var

Denna gång slapp jag i alla fall det där med hur han ser ut, som om han ska kvävas, denna gång blottade han tänderna..

Var tvungen att släppa ut Vince mest med tanke på om Walter kom på honom, för det var verkligen som om nån slängde omkring honom

Jävla förbannade sjukdom!

Walter klarade nästan 5 veckor denna gång

 

Det verkar som om det är vanligt att anfallen ändrar sig med tiden, det är mångas erfarenhet från en grupp med Ep hundar på FB en bra sida, där man kan få många svar på sina funderingar..


Sen kom nästa katastrof..jag hörde två dunsar från vardagsrummet och tror först att det är W igen men det är Vince som trillar, när jag kommer in till honom trillar han framför mina fötter och kan inte resa sig FATTA ALLTSÅ! Att jag inte föll ner död där och då är för mig en gåta det kändes sannerligen som så

 

Förmodligen har han trampat fel eller så har tassen "somnat" och han har inte haft kraft att gå eller resa sig meddetsamma

Han gick som vanligt efter en stund och även när vi gick ut under dagen, men första känslan var förfärlig och många tankar i mitt huvud som redan var full med Waltertankar

 

Tina från "glada hundgänget" var en pärla och körde oss sen på kvällen för naturligtvis hade jag en enda natt där, en natt som jag var skyldig sen jag fick vara hemma med Vince när han skadat nacken, så det fanns inte att jag skulle sjuka mig

Nu gick allt bra och dom sov gott och inga andra katastrofer och vägen hem gick också bra, så det lutar nog till att det var nåt tillfälligt med Vince..men faktum kvarstår han har bekymmer med ryggen, kanske måste vi gå ännu tätare hos sjukgymnasten..


Kommer nog aldrig mer att ha två hundar, det är dubbel ångest och oro, men man kanske inte ens kan ha EN jycke sen..pensionen är ju inte mycket att hurra för, man får väl vara glad om man får äta varannan dag..


Fast det är klart två hundar är ju dubbel glädje också, det är bara det att vi har haft en jäkla otur och då blir jag så jävla förbannad när jag läser om uppfödare som fortsätter att avla på hundar som har epilepsi eller gett avkommor med Epilepsi så mycket smärta dom ger sina valpköpare..Skäms!!

 

Den 1/9 är det ordinarie tid som gäller för mig, men det är bara att gilla läget kanske får jag råd att köpa mig dom där glasögonen så jag kan se alla ev trösklar..(livet är fullt med dom)


För övrigt har det tydligen varit en till får attack i käglinge nån idiot som förmodligen släppt hund i hage MED får..det gör ju att ALLA hundar och hundägare får på skallen och det blir lynchstämning..jag vet att det är koppeltvång i käglinge året runt men i TOMMA fårhagar tycker jag är onödigt dumt med koppeltvång när det dessutom bara ska klippas TVÅ gånger om året i rastgården som nu är så högt med ogräs så man knappt kan se sina egna hundar och dom är hyfsat stora, än mindre kan man plocka upp skiten efter hundarna men det svaret fick jag efter att ha skrivit till gatukontoret Malmö stad..   helt orimligt och jag kommer att fortsätta precis som jag gör i fortsättningen också..dessutom behövs mer rastplatser för hundar STORA rastplatser, de rastgårdar (2) som finns inne i Oxie är skrattretande små och det är ju inte för det inte finns ytor..

Dessutom trodde jag inte det var gatukontoret som satte upp dessa skyltar, brukar inte en logga finnas med..  

Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards