Alla inlägg den 30 augusti 2016

Av Catja Lindeblad - 30 augusti 2016 16:38

Sista skälvande dagarna i Augusti och ja, det går undan, det gör det sannerligen..  

Idag låg brevet i brevlådan från Eva, det tog tid det gjorde det, närmare bestämt 48 dagar, synd om Oxie vårdcentral som har ett sånt dåligt labb..  

Men hon bad om ursäkt och jag är inte bitter, bara lite eftersom jag nu ska byta medicin på blodfettsfronten och jag hämtat ut redan men vad fasiken gör dom korvörena i den allmänna konkursen, man får bara vara glad inte det var nåt annat allvarligt fel på en..

Så nu får denna händelse vara ur minne och sinne

 

Nytt besök för blodprov och blodtryck om en månad då hoppas jag att tiden för besked åtminstone blir halverat..Hepp

 

Har mer och mer blivit en gnällig människa, tänkte på det när jag under minst en halv timmes tid stod och gnällde om bristen på skötsel i rastgården i käglinge för en stackars främmande man, jag kom verkligen igång..

Såg nog hur han sneglade på klockan medans jag ältade o ältade  

Men alltså NÄR fasiken ska stadskontoret klippa gång nummer två tro??

Nästa år kommer dom att klippa 4 gånger och det är väl det minsta man kan begära

 

Nu kan man omöjligt plocka upp lorten efter sina hundar och det ökar smittorisken, så nä sorry jag går hellre i tomma fårhagar dels är dom större och roligare och inget högt gräs där inte..

 

I fredags var det party med glada hundgänget, mat och mycket mat och trevligt sällskap    

Vince och Walle hängde på och så även Dante

Walter körde sitt eget race och tyckte poolen såg lockande ut..tack o lov lyckades jag hejda honom i tid..;-)

     

Henry nyaste medlemmen i glada hundgänget åkte mellan oss "tanter" och jag tänkte att hur kan en bebis vara så liten, tiden går så jäkla fort!

     

Liam är ju bara två och stor kille nu och ändå är det inte så längesen han var lika liten, otroligt!

 

Igår var jag och kramade om pågen och jag fick minsann två kramar, det gäller att suga på den karamellen ;-) för han är en bestämd ung man som bestämmer precis hur många kramar han vill dela ut, och det är rätt man ska inte slösa med sånt

   

God mat då med och mätt o belåten stannade vi till vid huset när sonen körde mig hem på kvällen

Han har mycket att stå i sonen, målar och grejar och det blir jättefint!      

Vidhåller fortfarande att det där huset hade passat mig perfekt!

 

Det är lite surt att jag inte tog det där körkortet, förvisso är jag inte död ännu så det är med andra ord inte försent men det kostar ju en hel del  

Hade jag haft det där körkortet så finns det massor med fina hus till hyfsad peng lite utanför stadens brus tex västra Grevie där finns ett fint hus och jag såg det när vi körde hem 2,9 mille som hittat ;-)

 

Men nu fick jag en släng av bitterhet igen och det är nog för jag snart ska börja jobba full tid igen och det ger lite ångest kan jag säga men vad tusan då kan man kanske börja bocka av det man behöver, ett par glasögon tex..

Får ju faktiskt tänka på att jag i sju års tid glassat omkring på 67%..prioritera kallas det och då får man ju ta konsekvenserna..;-)

Under den tiden har vi haft det härligt!

 

Nu kanske det blir lite mer effektivt i livet för under hela denna tiden har jag tänkt "det tar jag sen" men nu så med lite mindre tid gäller det att göra det NU..undras hur det ska gå!?!

 

För övrigt tog jag det där fotot på sonen utan konstiga miner och mat i mun ;-) ;-) helt utan att tänka tryckte jag på kameran medan han lekte med Liam i soffan och för en mikrosekund tittade upp och simsalabim ett bra foto, rena modellen ju pågabiten ;-)

 

Nu är det dags att stoppa i gapet och om det är fettsnålt vete tusan, hyfsat tror jag om jag nu bara kan skita i godiset sen på kvällen (jag har mina gömmor) så går det bra


Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards