Alla inlägg den 5 september 2016

Av Catja Lindeblad - 5 september 2016 09:47

September månad, en av mina favoritmånader

Tyvärr har den där stickande värmen hållit sig kvar längre än önskat ;-)  

Men i morse var det liiite krispigt i luften

För mig är det så det ska vara, krispigt, lite kyligt, solen får hemskt gärna vara framme då, för då blir det inte denna hetta som känns som tio täckjackor och ett dussin duntäcke ;-)  

En mulen eller dimmig dag gillar jag också eller varför inte en härlig snöstorm eller en solig dag med gnistrande snö

Men jag är ju knäpp det fattar jag ju,vem mer gillar kyla eller dimmigt väder?? ;-)

 

Kan man bara komma upp i ottan och stanna uppe så är det väldigt vackert o fint att ge sig på tur även om värmen är där, det lyckades jag med i torsdags då en del av glada hundgänget och jag gav oss iväg till Arrie  

Tänker varenda gång när jag går upp och ger Walter sin medicin att jag ska bli uppe men flertalet av gångerna misslyckas jag hundarna misslyckas också, vi kastar oss tillbaka i sängen alla tre och somnar om  

Idag får jag väl vara förlåten för vi har jobbat helgen men det retar mig ändå nåt alldeles förfärligt när jag kände solen och  en viss hetta hade kopplat greppet redan klockan 08..hade jag bara blivit uppe då 06 så hade vi varit rastade och färdiga vid 09:30..för dom där två timmarna extra sömn kan ju kvitta mot att man slipper svettas..  


September månad betyder slut på tjänstledigheten och det är full tid som gäller dvs 87%  

Denna veckan skulle vara ledigt men ack kvack..Men så kan jag ju såklart inte gå omkring och tänka utan jag får istället logga in och titta på lönen som ser så mycket bättre ut än på många år   

 

Dessutom blev det bara ett arbetspass denna vecka eftersom simsalabim dagen efter läkaren skickat sitt brev kom nästa från rehab och det är inte tal om att omboka den tiden, jag har väntat tillräckligt!

 

I torsdags efter vår härliga tur och jag glad att jag kan skriva EFTER för det hade varit absolut fruktansvärt om det hänt medans jag var ute..

 

Melvin (katten) brukar alltid ligga ovanför kyl o frys det har han gjort i åtminstone 11 år och aldrig har det hänt nåt

Men nu så och eftersom det är jämna plågor hemma hos mig och det (peppar,peppar) har varit lugnt med hundarna så måste det ju hända nåt med katterna..jag var i badrummet när jag hör han jama jag går ut i köket och där ligger en plastpåse på bänken och Melvin kan enligt hans mening inte hoppa ner på bänken då, tar bort den och hinner inte mer än komma runt hörnet förrän jag hör hur han skriker och när jag skriver skriker så menar jag SKRIKER!!  

Då hänger han från skåpet och snurrar i desperat försök att komma loss, fattade inte då hur han kunde fastna, att försöka ta i en katt som har panik är stor risk att bli sönderklöst men jag tog tag i honom och lyfte honom upp i luften och sen ner, allt gick så fort och jag tänkte inte på nåt annat än att få ner honom och få honom att sluta skrika.. fruktansvärt att höra och att se honom så..  

Tanken att han kanske brutit benet kom för mig i samma ögonblick som han kom ner på golvet..

Nu klarade han sig helt utan nån skada TACK O LOV!!

 

Sen fick jag till mig att det minsann finns små lufthål i överskåpen, har min själ inte haft en tanke på det och där hade han fått ner tassen när han skulle hoppa ner, höjden av otur..Stackars Melvin! Sån tur att jag var hemma!

 

Det är banne mig så man inte vågar lämna "himmet" det lurar faror överallt!

 

Det tänkte jag i morse med när vi stod öga mot öga med lös Amstaff, ingen ägare i sikte..  

Vincent hade osmaken att göra ett av sina berömda utfall då, jag fick honom snabbt tyst och vid min sida och vi kunde passera i snabb MYCKET snabb takt!  

Vad jag kunde se så verkade den andra hunden inte intresserad att starta upp nåt, han vände bort huvudet lite..

Tror den tillhör nån av "familjerna" här ute och jag har nog träffat honom när han var valp.. flickan som gick med honom sa då att han var 6 veckor och när jag påtalade att valpar måste vara 8 veckor då kilade hon fort iväg..han är nog mellan 1-2 år nu

   

Trots min ovilja och skräck mot dessa hundar är han vacker, grå med vita tecken..jag gick faktiskt ut igen med godis och ett koppel men han hade sprungit vidare, om jag hade haft nerver att ta honom får jag inte veta, men jag tror det, så som folk kör bil här på området kunde han råka illa ut och det önskar jag ingen, inte ens en amstaff..

 

Kursen med Jette har börjat igen och vi var på plats, ett par stycken, fast utan Jette, hon hade förträngt det hela och det var synd för då skulle hon sett när vi tränade plats läggande och Walter låg så fint och rörde inte en fena fast Sonja gjorde allt för att få igång honom..att jag inte filmade det hela var än mer synd för förmodligen kommer det aldrig att hända igen ;-)

 

Vi kommer nästa gång samtliga att skicka SMS till Jette så hon inte missar oss ;-)

     

Nu är det dags att gå på tur igen och solen skiner och skiner...

         

Tjingeling!






Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards