Alla inlägg den 10 september 2016

Av Catja Lindeblad - 10 september 2016 08:32

Eftersom alla är så lyriska över denna förbannade värmen kommer jag inte skriva mer än: JAG LÄNGTAR EFTER MIN KYLIGA HÖST! Nu skrev jag det med stora bokstäver, så får det räcka med det..;-)

 

Idag är det Boris tid, en dag med tre hundar och jag hoppas alla håller sig i skinnet  

Boris och Vincent är gamla polare och dom gillar varandra starkt, hoppas Walter kan smälta in fint..

 

Ett reportage i vår lokaltidning fick mig att svettas ännu mer än vad jag gör, En taskig rubrik Åsa-Marie Nilsson journalist på lokaltidningen.se  

Märker mer och mer att det där med hund väcker lite andra känslor än vad jag är van vid, lite stuk åt hat känslor tyvärr..och en sån rubrik förstärker alla haters dessutom tror jag ju att det var en sjuk kanin (om det nu var en kanin) det är inte ofta en hund får tag på kanin annars och kaninpesten har ju börjat, men det bör ju Ola Enqvist naturvårdare på gatukontoret veta, och de flesta vet vilka fårhagar man kan använda Ola! Dvs de tomma, de som skiter i vilket och ställer till det för oss andra hjälper inga skyltar

 

Man kan också se hur lite man gör för hundägare och våra hundar det enda som hojtas är alla skyldigheter och strikt ansvar och det är ju riktigt att ansvar ska man ha för det som är ens eget, ett strikt föräldrar ansvar hade inte varit fel det heller, då kunde det nog bli lite annorlunda (kanske)

 

Men tillbaka till artikeln det handlar återigen om får attackerna som hänt i käglinge en tanke jag fick då var att det skrevs inte så jättemycket om attackerna som några jävla "ungar" gjorde mot några lamm och dödade en, sparkade ihjäl lammet, inte fasiken skrev lokaltidningen om det, inte vad jag såg i alla fall det tystnade snabbt ner

 

Nu menar jag INTE att det är ok det som hänt nu! Absolut inte! Det trista är för att några idioter inte sköter sig så blir alla hundägare drabbade och det känns inte så kul att gå i käglinge längre och det var väl det som var meningen kanske..bort med alla hundar typ, så därför kände jag nu att jag kommer gå där ändå på samma vis som jag alltid gjort och ärligt talat fattar jag som sagt inte att koppeltvånget gäller tomma fårhagar, då är ju faktiskt inte hundarna lösspringande, dom finns i en inhägnat område, att det gäller ute på området köper jag fullt ut..

 

Dessutom så länge man missköter rastgården kan jag inte gå där inne, mina hundar har en mankhöjd på 68/70 cm och man ser bara lite av ryggen på vissa ställen så ogräset är högt och alla dessa taggbuskar som skadar både människa och hund, det är inte ok och dessutom kan man inte plocka upp skiten efter sina hundar på grund av gräset och snacka om smittorisken då usch!!


 

Sen när jag ändå är igång skulle det anordnas en STOR rastgård till, man kunde ju tex använda den fårhagen som ligger närmast rastgården enligt bonden som har fåren är det inte tillräckligt med bete och han använder den inte så mycket, så förstärk stängslet där inne och voila en trevlig rastgård som innehåller träd och kullar, det är mycket roligare att gå där inne, lagom stor också..

 

För dom små pytte (2 st) som finns inne i Oxie det är ju bara att skratta åt, hundar behöver springa fritt på stora ytor för att må bra.. då skulle nog många hundar slutat vara så ilskna, i alla fall några stycken..

 

Träff med Liam häromdagen och det gör en alltid glad och kålpudding på det gör en lyrisk ;-)

 

Walter och Liam har en speciell kontakt, nu har jag mest med mig W så det är nog en förklaring, men dom är på nåt vis på samma nivå dom två ;-)

 

En natt arbetad och det kändes ju onödig ;-) men jag kommer nog in i allt igen och som sagt dom pengarna kommer till nytta och förhoppningsvis kommer nåt mig till godo och inte bara djuren

 

En natt och en dag har jag sovit med skenorna och den första var lite jobbig och det surrade i händerna ändå men i natt sov jag faktiskt utan att vakna en enda gång och det gjorde mig till en bättre människa ;-)  

På dagen domnar händerna ändå, men kanske kommer det också att bli bättre! Hoppas! Hoppas!

 

För övrigt om det nu är någon som tycker att man inte slänga omkring  mat ska sluta titta NU!


 

Bägge två är utom kontroll och mina lama protester kan ni ju förbise ;-)

 

Nu har vår hedersgäst kommit så nu har vi inte tid att sitta vid nån data

 

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards