Direktlänk till inlägg 12 september 2016

Bästis

Av Catja Lindeblad - 12 september 2016 11:43

Förmodligen är jag den enda personen i hela världen som slänger upp dörren och utbrister: "Nä, jäkla väder" när det är blå himmel och strålande sol, det är ju egentligen inte vare sig solen eller den blå himlen jag svär åt utan den klibbiga värmen..jag visualiserar kyla och går ut, hundarna kan inte visualisera (det tror jag åtminstone inte) så dom tvekar och vill gärna vända i dörren

 

Eftersom jag precis läst att hundar förstår vartenda ord man säger försöker jag förklara att "vi går upp på slingan under trädens skugga, vi behöver inte gå så länge i solen" men det verkar inte som dom fattar detta utan ser anklagande på mig och jag fattar jag är absolut värdelös som tvingar ut dom i detta jäkla väder, men det går inte att vänta tills klockan är 19

 

Krispiga höst VAR ÄR DU?????

Hörde på radion att den förväntas komma nån gång i mitten av oktober, brukar den vara så sen tro? Inte kan jag komma ihåg det, eller är det bara för Walter stannar och lägger sig var femte minut när vi är ute och går och jag känner svetten rinna ännu mer, han gillar inte värme, faktiskt ännu mindre än Vince, lite har det att göra med hans medicin

Men lite krispig kyla är vår melodi..solen är hjärtligt välkommen då och även blå himmel

 

I lördags hade vi en hedersgäst hos oss, Mr Boris ;-)

Det gick hur bra som helst!

Alla tre skötte sig med glans!

 

Ett litet missförstånd bara som nog startade upp på grund av en boll.. såg det aldrig för just då hade jag ögonen riktat mot grannens balkong eftersom lillpojken där frågade om jag hade skaffat en hund till, han försvann snabbt in när det hettade till men det var snabbt löst och det fick bli time out

Efter reflektionen ;-) sprang Boris rakt fram till Walter och pussade honom gånger flera, Walter tog emot denna ursäkt fullt ut ;-)    


Att gå ut o gå med tre hundar kan ju bli en trasslig historia men det gick bra det med..det vara bara W som skuttade till lite mellan varven  

Gick förbi den rastgården som man kan hålla sig för skratt för eller inte, liten och tråkig det tycker hundarna med och det blev bara en vända in och sen ut..

 

Fick smaka fantastiskt goda smörgåstårtor, två rejäla bitar och den goda doptårtan! Tack för det!  

Ett paket med choklad till mig och godsaker till hundarna och även till katterna som nog behövdes mutas efter timmarna i sovrummet fast egentligen behövde dom inte klaga, annars vill dom alltid in där, fast det är ju när dom inte får ;-)

 

Alla var vi trötta på kvällen, Boris orkade inte ens tigga fick jag besked om, så även mina och det var ju bra för då fick jag ha allt för mig själv!

 

Baddags för pågarna och ja dom var skitiga, dessutom rullade sig Vince i nåt osmakligt på morgonrundan gud vet vad!?

Han har börjat mer med sånt, han gör som han vill liksom, det är likadant när jag kallar på honom, då tittar han runt på andra hållet ;-)  

Men det är med ålderns rätt förmodligen och så lär han sig allt möjligt skit av W ;-) :-)

 

Kurs på onsdag och vi skulle träna på det där med att "gå fint" och jag suckar högt o ljudligt tror inte det går att få en irländare att gå fot..fast det vet jag att det går, allt hänger på den som hänger i kopplet..fortsättning följer..

 

Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards