Alla inlägg den 25 september 2016

Av Catja Lindeblad - 25 september 2016 10:57

Det har varit en helt sanslös månad, med så mycket sol och värme att jag desperat har tagit skydd inomhus men där har värmen varit om möjligt ännu värre, vi har hukat under träden och sicksackat mellan träden allt för att få skugga, det har verkligen varit sanslöst..

 

Nu börjar det bli lite svalare (tack o lov;) men solen fortsätter att skina och man undrar ju: NÄR tar det slut?!?

 

Fast nu får gärna solen skina för nu har det kommit in lite krispig luft och då är det helt ok!

Bara därför jag skrev så kommer väl snart regnet..;-)

 

Det brukar vara på det viset när jag berättar nåt positivt eller tycker nåt är bra då går det åt skogen

Men i morse var jag bara tvungen att berätta att idag är det SEX VECKOR sen senaste anfallet och om det kommer ett EP- anfall i morgon bitti så är jag glad ändå..SEX VECKOR!!  

Men eftersom det är jämna plågor här hemma så hade Vince och Walter en brottningsmatch hemma på gräsmattan och sen haltade Vince och det var det andra benet denna gång

Vince har annars haft två mycket bra veckor utan värktabletter men nu fick han dom igen och så fick vi ta det lite lugnt..

 

Bättre idag (tack o lov) så det blev tur till käglinge, vi fick åka bil både dit och hem så han inte överansträngde sig men inne i käglinge sprang han och lycklig var Vince, så lycklig att han kasta sig över ett sorkhål och börja gräva..men då kom glädjedödaren dvs jag och stoppa honom..

 

Gräva och brottas två big NO NO åtminstone just nu..

Att han är bättre i ryggen såg jag i går kväll när han ställde sig med frambenen på staketet bredvid Walter och kolla ut över gården det har han inte gjort på ett helt år!

 

Fortfarande inte klippt i rastgården i käglinge man kanske INTE VILL att man ska gå in där eller vad säger ni gatukontoret??

Jäkla slött tycker jag men hundar och hundägare är inte mycket värda nuförtiden, mer än att klaga på då förstås

 

En självutnämnd polis finns i husen längs med får hagen närmast rastgården hon har jag råkat ut för två gånger för JA jag släpper Vince i TOM får hage..W har långlina på för han tycker ALLT är så himla mycket roligare än att hålla sig till mig, till och med sur tanter..

 

Häromdagen efter ett natt pass när vi skulle på 1:ans buss vid jägersro säger chauffören till mig : "ursäkta men man får NOG inte ha två hundar på bussen" Fatta att jag fatta ingenting!

    

Blev först helt ställd i 1 år och 4 månader har jag åkt buss med två hundar och INGEN har sagt något sånt till mig, ej heller står det nåt om det på Skånetrafikens hemsida, det kollade jag ju när jag köpte Walter, (jag måste ju ta mig till och från jobb)

 

Sen kände jag mig smått aggressiv, brist på sömn gör sånt med folk, men jag lyckades besinna mig trots att han inte var den vänligaste personen jag träffat och sa att det fick han NOG kolla upp för nu ska jag hem o sova och blippa på mitt kort och gick in  

Sen tillbringade jag tid vid data för att kolla om det på nåt sätt blivit nån ändring och det hade det inte, det där stod var om det är många hundar redan på bussen så är det upp till chauffören att bestämma..

Men bussen var så gott som tom inga andra hundar i alla fall..

 

Tur att dom flesta chaufförer är vänligt sinnade och som ibland brukar klappa mina pågar trots att en del av dom kommer från "hundhatarländer" ;-)

 

Besök hos Liam såklart och det är inte helt lätt att några bilder på honom numera han ska bara glo på sin "platta" ;-)  

Snart flyttar dom in i sitt fina hus, jag får längre att åka förstås men det får gå ändå och det gör det, jag får åka dom gula bussarna;-)

 

Ett återbesök hos Abels rehab och naturligtvis har dom sagt upp avtalet med Oxie vårdcentral så: "Jag kan inte göra så mycket för dig nu" 160 riksdaler för dom orden..Nåväl skenorna har jag fått och remiss skickad till neurografi så hon hade kanske inte kunnat göra mer ändå..men det hade räckt med ett telefonsamtal för dom orden..

   


För övrigt börjar det närma sig löne dags och jag kan bara utbrista halleluja..denna månad har varit överjävlig!

Eftersom jag går ordinarie tid nu så blir det några kronor extra och det är ett annat Halleluja moment ;-))

Så om alla håller sig i skinnet(även jag) så kanske det kan bli ett par glasögon ;-)

 

Tjingeling!






Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards