Direktlänk till inlägg 23 oktober 2016

Oktober

Av Catja Lindeblad - 23 oktober 2016 16:10

Oktober börjar lida mot sitt slut och antingen är det för jag inte är lika mycket ledig nuförtiden eller för att hösten var sommar ett bra tag som jag tycker att jag inte hunnit med, på vissa ställen har bladen redan singlat ner till marken

 

Förr om hösten gick vi många o långa promenader, fikade ute i skogen, gick på fasan jakt med Vince (eller grod jakt )

 Nu ska man vara glad att man hinner ut till käglinge och där är inte så fika vänligt numera..nu står hundhatar gardet i bred front när man kommer dit..(liiite överdrivet)

 

I dag var vi i Arrie.. Walter i långlina halv tossig som vanligt, Vince spelade heldöv o åkte i koppel

Massor med hundar, människor, ungar, hästar och fiskare

 

Inte lika njutbart som vanligt, jag flög förbi en hundägare som sa precis det jag tänkte och jag tror hon hann se att jag höll med när jag susade förbi..

 

Det var tur jag inte hade släpat med nåt kaffe för det var inte läge alls för mys, speciellt inte efter att ha åkt kana på hästskit

Vince hade i alla fall den goda smaken att komma och se skamsen ut,   Walter vet inte vad det är för något, det har han inte tid med..  

Till sist tyckte jag min sura röst hördes över hela Arrie och då la jag ner och sen gick det ju lite bättre

Tacka sjutton för att man inte vill vara hos en sur matte ;-)

 

En som nog inte ville vara hos sin matte om han fått välja var en vacker dobermann hane, hans matte klippte till honom var gång han försökte flytta sitt huvud från mattes lår

Aha är det så man tränar fotgång tro?!?!

 

Nä, det får ta sin tid med W och även om jag fantiserar om att jag skulle vilja knipa honom lite när han håller på, så gör jag det inte, jag surar ;-) och det är förstås inte bra det heller..

 

Käglinge har vi varit gånger flera och jag har faktiskt inte sett till surtanterna nåt mer, hoppas bara inte det händer nån mer incident med fåren, så kanske allt lugnar ner sig..

 

Träffade på en kille med 3 Vorsteh varav den ena hade Epilepsi

   det är rätt konstigt och förhoppningsvis är det för man har en hund själv med den sjukdomen som man blir uppmärksam eller så har det blivit vanligare

         

Träff med Liam också så klart, denna goa påg.. och nu börjar dom snart komma i ordning i huset
 

Fint är det minsann och jag ser fram emot nån grillafton längre fram ;-)

     

Mina grannar fortsätter med att skrämma skiten av mig varenda gång dom stänger sin ytterdörr för dom stänger inte den som "vanligt" folk  

Det känns och HÖRS som om dom tar sats och vräker igen dörren och varenda gång tror jag nån sparkar in MIN dörr..

   

Lite har dom väl lugnat ner sig för i början åkte tavlorna ner i hallen och eftersom det finns MÅNGA barn och ungdomar i den familjen så är det MÅNGA gånger det sker och på olika tidpunkter under dygnet..

 

Ibland tänker jag att jag ska börja drämma igen dörren jag med halv sex på morgonen en söndag (typ 10 gånger i rad) men det är ju tokigt förstås..

 

Sen har vi det här med trappan hos dom, som en hord ELEFANTER!!

Ja, jag vet.. jag är en gnällkärring utan tvekan..;-)

 

En till granne ska flytta och det är trist, få se vem som flyttar in där då..

Kanske är det dags att flytta på fläsket för egen del, vi får se..

Fast trots allt så trivs jag här, vet minsann inte var jag skulle vilja bo..

 

Som jag skrev innan så är det slutet på oktober men nog tycker jag det är alldeles för tidigt för jultomtar och julmust men det tycker inte Konsum..jag lyckades sansa mig och gick raskt förbi, här är en som håller på traditionerna..(undrar just om saffrans semlorna har börjat säljas??)

 

För övrigt har jag börjat min process med att sluta snusa, är inte riktigt där än, men det är på gång..


Tjingeling!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards