Direktlänk till inlägg 1 november 2016

1 November

Av Catja Lindeblad - 1 november 2016 06:54

November månad kunde helt klart börjat bättre, så nu tänker man ju att ribban är lagd..  

11 härliga veckor har gått och inte ett endaste anfall förrän nu i morse 05:40 för att vara exakt..  

Det är härligt att det gick så lång tid och jag är tacksam för det men trots att jag vet hur det är så lurar min hjärna mig att tro att " kanske har det växt bort"

 

Detta trots min mun säger nåt annat och förnufts hjärnan säger detsamma som munnen så är det nån annat som triggar tankar som säger: men NU är det nog över..: NU kommer inga fler anfall..

 

Så kommer det då, anfallet och jag flippar, jag blir så rädd så jag skakar.. så hade W behövt Stesolid så hade jag inte kunnat ge honom så som jag skakar..Jävla,jävla sjukdom!

 

Hatar att känna mig så hjälplös och utan att ha kontroll över situationen, fick honom åtminstone ner från sängen så han landade i Biabädden men då var det nära väggen, betongväggen och där smackade huvudet i ett par gånger medans jag sprang omkring och letade burken med supparna, burken ligger alltid i jackan men nu hittade jag inte den såklart..Nu låg burken i innerfickan, Vem tusan ändrar platsen hela tiden??

 

Anfallet var över när burken och mina nerver var på plats..

 

Det är ju nåt att vara tacksam över förstås, att anfallen inte varar sådär jättelänge..mellan 1-2 minuter

Men det räcker, jag lovar!

 

Sen var det nästa dilemma.. tabletterna fick han 05:15 och han kräktes 05:40 hann tabletterna lösas upp? Kunde inte se några tabletter men vad vet jag!? Ringer djursjukhuset men se det var en knivig fråga för dom med..hade det gått mot en timme mellan hade jag varit lugn, men 20 minuter räcker det tro?

 

Så nu får vi se..kommer det fler anfall, är det dags att höja dos?

Tänk inte, säger min veterinär, inte helt lätt kan jag säga, i 11 veckor har jag fått njuta av ett normalt hundliv utan tankar;-) men nu är vi på ruta 1 igen..

 

Det fick mig att tänka på gråt, att gråta snyggt, vissa människor kan gråta snyggt dvs utan snor, svullet ansikte och fula miner

Såg reklamen för "så mycket bättre" och där var ett gråtansikte som inte var snyggt  

Själv gråter jag inte heller snyggt jag blir alltid prickig i ansiktet.. fullt med stora röda prickar och det är ju inte snyggt därför gråter jag sällan offentligt för vem tusan vill se en rödprickig snorig kärring fulgråta

Sån gråt gör sig bäst vid köksbordet ..

 

Hösten är här på riktigt nu och jag älskar varenda minut (ok inte ösregnet;)  

Lite kallare kunde det gott varit om jag nu får välja men det får jag aldrig..

 

Eftersom detta blogginlägg har en tendens att gå åt depphållet får jag ju skriva nåt kul och det får ju bli då att jag vann en tävling  

Brukar aldrig vinna någonting vare sig tävling eller spel men nu så nu vann jag eller rättare sagt Vince och W vann för dom var så tjusiga på foto..det var en behandling för en av dom hos hundfrisör, det får väl bli Vince som får njuta(?) av detta..

 

För övrigt tänker jag på empatilösa människor som lurar andra o som spelar på andras människors goda hjärtan..såna personer är inte värda mycket i mina ögon

 

Det drabbade en väninna och många fler med henne

Hoppas verkligen dom lyckas sätta dit denna person..

 

Idag är det Liam tid och det ska väl få mig på gott humör igen..


 

Tjingeling!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards