Alla inlägg den 5 november 2016

Av Catja Lindeblad - 5 november 2016 17:23

Fem dagar in i november och julen har gjort sitt inträde, jag såg det förvisso redan de sista dagarna i oktober, julmusten stod uppradade nere på Konsum så även skumtomtarna, men jag stod emot, det gjorde jag..

Tills nu idag, då åkte en julmust ner i korgen, skumtomtarna hastade jag förbi, så lite duktig var jag ;-)

 

Fast kanske är det bra att jag får lite julkänsla redan nu, då kanske jag får köpt alla julklappar i god tid, vi får ju se..

 

När jag var liten hade man inte så bråttom med allt som man har nu..då hölls det på traditionerna, nåt annat var en dödssynd..  

Aldrig i hela världen åt man en semla i november månad saffran eller inte, man bara gjorde det inte..

 

Granen kläddes på lille julafton och på morgonen när jag steg upp fick jag EN julklapp, resten fick öppnas på kvällen.. det var hårda bud

Dagens ungar hade inte överlevt..

 

Så visst var det bättre förr..(?)  

Det som absolut var bättre förr var avsaknaden av Hallowen, helt jäkla onödigt tycker jag..detta ringande på dörren och öppnar man inte ( läs jag) så får man ett drös med ägg kastat mot rutan, denna gång hade grannen otur men jag tror banne mig det var riktat mot mig..för jag hörde signalen och hukade i mörkret sen kom det ett par smällar och när jag sen tittade ut så låg en hel del äggskal på marken men det var grannens lilla fönster som var nerkletat..

 

Visst kan man nu tycka att jag är en surkärring som inte öppnar och öser ut en massa godis till ungarna, kan i ett svagt ögonblick tycka det själv..men jag föredrar att äta ALLT godis själv..(sån är jag;)

 

Sen var det en hel del incidenter med ungar i övre tonåren som ställde till jäkelskap för vissa här i området och dom var inte efter godis precis så nä, jag öppnar inte..(även om jag har mina fantastiska vakthundar;)

 

Vår container som vi brukar få tillgång till två gånger per år kom de sista dagarna i oktober och jag gick in med liv o lust med att tömma ut allt skit, tyvärr fick vi reda på det allt för sent så det blev "bara" 5 sopsäckar mög, tre utav dessa var från två garderober..hur är det möjligt??

 

Eftersom jag inte vill kasta nåt "viktigt" så kollade jag genom fickorna och DÄR låg visselpipan, den som försvann typ strax efter Walter kom in i bilden och jag var stensäker på att W hade käkat upp denna visselpipa..men så dök den upp, nertryckt i en jackficka i en jacka som jag uppenbarligen inte använt på rätt länge..  

Så jag har falskligen anklagat W för detta..Fy skäms på mig!

 

Stackars W får klä skott för mycket som händer, för det kan ju inte vara Vincent..En hund med dom där oskyldigt runda ögonen kan ju inte hitta på hyss(?) Walter däremot har sneda beslöjade ögon, lite luriga sådär ;-)

 

Sjukgymnasten som jag går med Vincent sa några tänkvärda ord när jag beklagade mig lite över W busighet

Att det var bra att han var busig för det betyder att han mår himla bra trots sin Epilepsi..och så har jag inte tänkt, jag har bara suckat och tänkt hur jäkla kass jag är som inte får ordning på pågen  

Men han har ju livsglädje, älskar spontana möten och att få driva mig till vansinne och det är ju toppen!

Borde själv anamma lite av det, det här med spontana möten.. min chef sa en gång "att man får den hund man behöver"

 

Vincent är lugn så det gränsar till koma och det behövde jag kanske just då..Walter däremot är så lycklig över varenda varelse oavsett om dom är på två ben eller fyra, man eller kvinna eller nåt annat det kvittar, och kanske är det de jag behöver nu.. för jag är ju lite antisocial, det känner jag och det finns inget jag retar mig mer på så är det människor som kommer fram med en hel drös hundar och säger "kan dom få hälsa"?? NÄÄÄÄ säger jag som oftast

 

Nu sist när jag fick denna fråga så tänkte jag att nu ska jag inte vara så jäkla sur och jag sa "jovisst" men tydligen såg jag ut som jag svalt en citron för den personen sa att "ja du behöver inte och drog in alla sina bjäbbande hundar..

 

Men alltså.. för det första gillar jag inte att hundar hälsar på varandra i koppel, sen vet jag inte vad det är för någon hund människan har där i sitt koppel, det finns många aspekter i dessa tider och sen är jag inte så glittrande när jag jobbat i nästan 11 timmar..för det är mest Husieborna som är så där angelägna att få prata med mig och mina hundar

I Oxie vet dom flesta vilken surkärring jag är hihi ;-)

 

Så jag behöver kanske en supersocial hund som vill snacka i vartenda gathörn, ja, så är det nog..

 

För övrigt har jag o hundarna blivit filmade på Malmö.se ligger en liten film som heter "Malmö behöver dig" en liten snutt på en minut och några sekunder mot slutet finns vi..;-)


Tjingeling!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards