Direktlänk till inlägg 20 november 2016

Ditten o datten..

Av Catja Lindeblad - 20 november 2016 14:55

Ibland vill man helt enkelt inte ha rätt och jag hoppades väl in i det sista att känslan var fel att jag skulle hoppa ut från tandläkaren med 0 hål men icke sa Nicke

Två lagningar som gått åt fanders, varav det ena blivit hål jo jo..

 

På torsdag lagar jag tand nummer två..

Måste väl ändå säga att min tandläkarskräck ligger i dvala och det är jag tacksam för  

Visserligen darrade det till nånstans i skräckcentrum när allt detta var ett faktum  men jag klarade en lagning nu återstår en till som sagt

 

Läkaren på Oxievårdcentral har fortfarande inte gett besked om neurografin och jag tror i mitt stilla sinne att hon kommer att toppa 48 dagar..inte acceptabelt sa sköterskan..nä, en gång är ingen gång, två är en gång för mycket..

 

Snabbare var då handkirurgen som först skickar ut brev att jag är uppsatt på väntelista och ett par dagar senare skickar tid för OP..  

Det lär bli en lång jul ledighet om nu operationen blir av, kanske behöver dom fler undersökningar vi får väl se..lite nervös är jag nog

 

Har man två stora hundar behöver man bägge händerna men som det är nu har jag visserligen två händer men dom är jäkligt kassa, så det ska bli skönt när det är gjort och så får man ju såklart hoppas på ett bra resultat..

 

Ett hundförarbälte är inhandlat och så får jag ju gå med dom en och en så ska det nog gå bra

 

En härlig tur till Falsterbo blev det igår och till detta fantastiska ställe som jag inte har haft en aning om fanns

   

Hundarna kan vara lösa och det är så stort och med havet en bit bort och lite skog på det perfekt

   

Ja dvs nästan alla hundar..Walter sket i mig av det grövsta och åkte i löplinan, jag vill inte att han springer fram till varenda hund han ser så det var trist läge för W..

   

Vi har tränat rätt mycket på visselpipan och det har gått över förväntan men nu var det mycket störningar så då gick det åt helsike..

   

Sprang o gömde mig också.. ALLA hundarna utom W hittade mig..Nåväl vi tar nya tag..

 

En tur till favoritbarnbarnet har det också blivit och det är alltid en fröjd och man får minsann veta att man lever ;-)

 

För övrigt har jag undrat om jag helt tappat förståndet när jag rent lycksaligt drog omkring min nya fina dammsugare, det har väl aldrig hänt att jag varit lycklig när jag städat, men har man varit utan dammsugare ett tag då blir det glädje sanna mina ord, att höra rasslandet i röret det är en 10-pängare..  

Tack till sonen som körde o hämtade den och gjorde sin gamle mor lycklig ;-) :-)

 

Sen kan det såklart diskuteras om det är lönt att städa, ett par timmar senare var det grusigt och skitigt på golvet igen, men då fick jag ju bli lycklig en gång till

 

Lycklig lär jag väl bli då ett antal gånger till, snart första advent och då måste allt upp, en hand och fixa belysning o sånt, nä se det går INTE..

 

Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards