Alla inlägg den 29 november 2016

Av Catja Lindeblad - 29 november 2016 18:25

Det börjar spritta i julnerven hos folk, det har man sett ett par veckor nu..Hus som fullkomligt strålar av ljus i olika former, vissa av dessa hus bländar en rätt av.. får nästan (mer än vanligt) famla mig fram när jag kommer in på den gatan som leder till jobb, där är speciellt ett hus som strålar..hemma på egen gata är folk mest förtjusta i blinkande ljus, såna som man förr(?) sa kunde framkalla EP anfall, tänker alltid på W när vi går där undrar om det är samma hos hundar? Eller är det bara en skröna?

 

Själv kör jag helt traditionsenligt "färdig till andra advent" brukar nästan aldrig komma till skott med advents ljusstakar till första advent hur jag än bär mig åt..ibland har stjärnor och ljusstakar kommit fram lille jul och jag har tänt alla fyra ljus samtidigt men det är undantagsfall..(tro vad ni vill;)

 

Missförstå mig rätt JAG ÄLSKAR JULEN! Men jag kan helt ärligen säga att en viss känsla för julen dog med min pappa

 

Vi brukade fira julen där åtminstone varannan jul, det ena året firades med svärföräldrarna och det var mysigt det med, men pappas jul var nåt speciellt och en del var väl omgivningen, ett hus i norra Håslöv med öppen spis men det mesta var väl att pappa kunde det här med julen.. min jul, vår jul, barndomsjulen..Mamma var ju där också såklart och mormor och syrran..

Det var en varm och mysig stämning och man bara var där just i den stunden

Nåt som jag tänker på ibland som på något sätt har med detta att göra är min systers ord när bägge våra föräldrar hade gått bort " nu måste vi bli vuxna" jag var då 48 och min syster 6 1/2 år yngre när mamma gick x antal år efter pappa

 

Så det är bara att konstatera att vuxen har man inte blivit vid 56 års ålder och det stod på FB att har man inte blivit det till 50 så kan man lika gärna skita i det..så det gör jag, FB har alltid rätt! Min son får vara den vuxna i denna familjen;-)

 

Nu har det ju kommit ett litet busfrö till i denna lilla familj så då kanske den där julkänslan från förr kommer tillbaka, KANSKE det är ju det här med att vara vuxen..;-)

 

Mina grannar fortsätter att ha gympa övningar i trappan åtminstone låter det så.. Ok jag är ljudkänslig och detta hus är byggt av papp, men för bövelen gå som folk eller nåt..så jag är kanske vuxen? Vuxna människor är alltid ljudkänsliga

 

Walter har nu passerat 4 veckor (vi kör nu på ny period) Sjukgymnasten mumla nåt om att nu kanske det blir 15 veckor, vi pratar inte bara om Vince och hon säger en del kloka saker till mig förutom att hon tar hand om Vince muskler, hur hon räknade här vet jag inte, men 15 veckor låter bra..en fd kollegas hund har också drabbats av EP och jag känner med henne och hennes Hero som hunden heter, jäklar vad vanligt det blivit, eller det har alltid varit så?

 

Frågan är vågar man köpa hund igen sen när man gått i pension förutom att pengarna tryter? det finns en jäkla massa sjukdomar att vara rädd för..varför kan man ju undra..aveln har gått åt skogen

 

Undrar också varför dessa dystra tankar kommer för mig? Kan det vara att jag lägger mig under kniven på torsdag..nu är det förvisso en jäkligt vanlig åkomma (Karpaltunnelsyndrom) var och varannan kvinna i medelåldern drabbas men ändå alltså, lite jävla nervös är jag ändå!

 

Sen vet man ju inte om kirurgen tycker att mer undersökningar ska göras och då blir det inte op på torsdag, vet inte riktigt vad jag hoppas på!?  fast neurografin visar på kass kontakt.. det tog min läkare 5 veckor att skicka svar..visst är hon fantastisk!

 

Så vi får se..önskar att vi hoppat fram till den den 2/12 för då är det över eller inte..  

Det är mycket man behöver två händer till att hålla koppel tex.. idag hände det jag ibland tänker på, jag tappade kopplet och eftersom det stod två människor vid badet så sprang han dit och jag gjorde det man INTE ska göra, jag sprang efter..


 

Eftersom det var två ICKE hundrädda människor varav den ena brukar hälsa på pågarna, tog dom saken i egna händer dvs kopplet och allt löste sig på bästa sätt.. jag väste fram några nedsättande ord till W när vi gick därifrån, men eftersom W är  W sket han i vilket..


Nu blir det en sen middag och ja, några julstjärnor ståtar på sin plats..


Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards