Direktlänk till inlägg 17 december 2016

Julstök del 2

Av Catja Lindeblad - 17 december 2016 09:38

Det verkar minsann som om jag kommer att vara klar med julklappar o allt i tid, och det tack vare sonens hjälp men förmodligen kommer jag på nåt jag glömt och sen springer jag där dagen innan som jag alltid brukar göra..  

Har förstås inte slagit in julklapparna (klarar jag det tro??) och tre rullar tejp som jag köpte för inte så länge sen är spårlöst borta.. så jadå än finns det saker att göra, så det blir nog som vanligt ändå..;-)

 

I torsdags blev jag av med förband och stygn tack o lov..när jag kom ner till vårdcentralen och anmälde mig i luckan så var jag inte uppsatt dvs hon hittade mig inte där på listan, då stack jag in både huvud och arm och sa: detta ska av idag om jag så ska ta saxen själv" och så pekade jag på en sax som inte låg så långt bort från mig  

Detta måste ju vara en stor säkerhetsrisk att ha saxar liggandes sådär hursomhelst, vilken tokig människa som helst kunde ju ta den och göra både det ena och det andra..  

När jag väl fått ur mig all frustration började jag skratta inget tokskratt utan mer ett "jag fattar hur tokig jag låter skratt" och som tur var skrattade hon också och simsalabim hittade hon mig där på data, om det verkligen var så vet jag inte och kanske skrattade hon bara för att lugna ner mig ;-)

 

Men stygnen blev tagna och det var inte för veklingar för det var det värsta hitintills, allt det andra har gått bättre än väntat men detta USCH!  

 

Undersköterskan som tog dom pustade och stönade för tydligen var det konstigt? gjort och ordentligt hopsytt så ena stygnet hade växt in i handen ja fy tusan..

 

Men sen var det så skönt att få lite luft på hela handen och slippa plastpåsar o annat skit..

 

Eftermiddagen tillbringades på APT glögg o mat och julklapp i år slog dom på stort minsann

 

Walter mår nu mycket bättre och antibiotika kuren avslutades i går, nu hoppas vi det håller och att det vid provtagningen visar sig att foderbytet hjälpt

 

Väninnan dök upp med lite hemmabakat och då är hon ju förlåten att hon varit "försvunnen" ett bra tag..dag för glögg och triss skrapning är bokad och även det ser ut att bli innan jul;-)    


Besök hos Liam i dagarna två och det är alltid en fröjd, han växer så det knakar och när man tittar på foto från bebistiden så verkar det ju vara så längesen..allt går så himla fort!

     

För övrigt lyser snön med sin frånvaro och det blir nog inte en vit jul utan en grön och dimmig jul, ja, precis som vanligt då..jag som alltid trott att danskarna kunde det här med Skåne väder och dom LOVADE ju en vargavinter..och jag tror att vi då hade klarat julkortsfotograferingen mycket bättre om vi hade haft en vit kuliss..      


Tjingeling!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards