Direktlänk till inlägg 26 januari 2017

Nu så..

Av Catja Lindeblad - 26 januari 2017 11:22

Först får jag väl be om ursäkt till dom som faktiskt läser mitt dravel här inne att det har varit ett smärre avbrott i bloggandet;-)  

Dels har det varit för höger handen skull, det blev lite jobbigare att skriva, även om det är lättare att trycka på ett tangentbord men ändå alltså..

 

Sen blev jag så förbaskat uttråkad av att gå omkring med detta jätteförband att hade jag skrivit så hade det blivit extra bittert..    


Sen var det ju det faktum att varje gång jag öppnade mobilen eller tittade på tv,data så var det fan bara skjutningar,våldtäkter och rån och misshandel så vad tusan ..man tappar sugen liksom

 

Vad är det med folk??

När man sen läser alla kommentarerna till dessa dåd blir man mörkrädd..Nä, det är INTE synd om gärningsmännen, det är synd om offren som hamnar i vägen för dessa idioter och psykopater!  

Att sen rättsväsendet helt har tappat greppet gör en ännu mer mörkrädd

    

Det är som att gå tillbaka till medeltiden där kvinnan inte var mycket värd och mannen är den som styr/bestämmer/härjar..

 Sen alla dessa mord, unga människor blir skjutna på öppen gata, oavsett vad skit man sysslat med så förtjänar ingen att bli dödad..  

Fast jag själv tänkte lite på mord när jag hörde om det gäng som uppe vid dammen använde en and som fotboll, behöver jag berätta att den dog..

 

Nog för jag blivit lite mer hatisk det har jag, det ska villigt erkännas och det gör mig ledsen..

 

Det finns ljusglimtar det finns det och en liten men ändå stor var när en sån där "värsting;-) erbjöd sin plats till mig på bussen igår  

Eller när jag gick med hundarna en kväll och ett gäng killar stod där jag skulle passera och det hemska var när en av killarna säger "fina hundar du har"  då tänker jag först "ska du sno dom" och det är inte klokt nånstans!!

 

Men så säger en av dom andra killarna: "hallå Vincent! och börjar berätta att han sett Vincent som valp och det blir genast lättare att andas

 

Det är inte kul att tänka så negativt men tur då som sagt att många är goa killar, sen finns det ju rötägg och tyvärr är det rätt många just nu, så helt konstigt är det väl inte att man får dessa tankar

 

Rånförsök mot vår Konsum butik igår och det på ljusan dagen det med och jag undrar om det var livsmedel dom var ute efter för det är väl låst system när det gäller pengar och man kommer väl inte åt dom, en stackars man ramlade och skadade sig, ja, det händer minsann skit hela tiden..

 

Det verkar som det lättat upp lite vad det gäller fönster krossandet på restaurangen på centrum och det hoppas jag så vi får ha kvar denna och ägaren kan få lugn och ro..

 

Detta inlägg blev ju inte så mega muntert förstås men nu har jag skrivit nåt i alla fall och skärpning lovas! ;-)

 

Stygnen tagna idag och det är så jäkla underbart att känna luft på hela handen och så kan jag äntligen ta på mig annan jacka..för det är det jag säger man ska ALDRIG kasta någonting, för tänk om jag kastat denna jacka då hade det banne mig blivit kallt för ingen annan jackärm kunde dras över handen..

 

Så nu förutom "det kunde varit värre" "jag gör det sen" har det  tillkommit "Den som spar den har" i motto banken ;-)


Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards