Direktlänk till inlägg 30 januari 2017

Gnällspik

Av Catja Lindeblad - 30 januari 2017 10:09

Man kan sannerligen undra vad folk tänker när dom bemödar sig med att lasta in en massa skit i sina bilar och kör i väg och slänger ut det i naturen..Varför liksom?

Det hade väl varit lika enkelt att köra lite längre och kasta skiten på en sopstation

 

Det är INTE kul att se både soffor,stolar,ja hela möblemang ligga slängt lite här och där..sånt gör mig skitförbannad..!

 

En annan grej som gör mig skitförbannad är att det fortfarande skjuts raketer, man får då anta att dessa människor som smäller raketer inte fattar att vi faktiskt har nåt slutet av januari månad, att dessa människor på något sätt har missat detta och tror att det fortfarande är nyårsafton..

 

De flesta är småungar som springer omkring och man undrar såklart hur dom får tag i allt detta, kanske är det föräldrarna som inte pallar med sina ungar och ger dom en kass med raketer och säger: "spring nu iväg lille vän och kasta mot allt som rör sig"

 

En välsignelse är att Vince hör lite sämre och blir inte lika skärrad länge, obekväm ja, men inte sådär rädd som han blev förr

 

Walter tog tillbaka sin obekymrade stil efter dippen på nyårsafton och bryr sig inte så mycket om det är längre bort..kommer det närmare blir han obekväm han med och det säger jag inget om, det blir jag med..jag fantiserar en hel del om vad jag vill göra med dessa småskitar som smäller, men det är inget jag tar upp på bloggen ;-)

 

Sen har vi storskitarna som är lite värre, dom vill helt klart se blod och svett o missar inte ett tillfälle att se hysteriska kärringar och skräckslagna hundar hoppa omkring med raketer vinande runt benen..lätt överdrivet, men ni fattar..Jag HATAR raketer!  

Hade det bara varit på nyårsafton hade jag inte sagt ett skit om det, klart människor ska smälla tusentals kronor upp i luften om dom vill, men sen ska det banne mig vara tyst!

 

Apropå tyst så skulle jag jättegärna vilja att mina grannar tassade tysta som små möss i trappan inte som elefanter på marsch och stänga sin dörr lite försiktigare än vad dom nu gör dvs tar sats o vräker igen den, nu snackar vi alltså 01-02 på natten..skulle också önska att all ommöblering  gjordes på em/kväll istället för på natten och gärna lämna borrmaskinen därhän..Ja, jag är inte omöjlig även om det kan verka så, jag vet precis hur det är att vara nattmänniska, klockan 22 är jag igång med både det ena och det andra men jag försöker att inte låta det gå ut över de andra grannarna..

 

Ett slag tänkte jag att det var nån slags hämnd för att dom tycker jag väsnas, vet att tv kan gå lite högt ibland (är lite lomhörd jag med precis som Vince) och mitt jollrande med hundarna ekar kanske upp till dom men det är klart att 10 personer eller hur många dom nu är, hörs mer än en person men ändå alltså..  

Denna gnällkärring får flytta ut i en stuga i skogen utan en enda granne, då har jag ingen att gnälla på fast det hade ju blivit lite trist för det är ju sånt som skakar om i systemet och får hjärtat att ticka igång ;-)

 

Falsterbo i lördags och nu hände inga olyckshändelser om man bortser från att Walter fastnade i ett tagg buskage, de där taggarna är hemska och dom hann sätta sig rätt bra i öronen men med gemensamma krafter kom han loss..

 

Han fick springa utan löplinan en stund men när vi närmade oss havet och efter taggbuskarna åkte han i linan igen..stackars W som har en sån orolig matte men berättelsen om den settern som gav sig ut simmandes efter fågel ekar i mitt huvud fortfarande..dom fick ge sig ut med båt för att få tag på honom och det är precis sånt som Walle skulle få för sig och nån båt hade vi inte tillgång till

 

Inkallningen är jättebra faktiskt när vi är själva, när det är andra runt omkring är den inte lika bra och det är klart att det är ju då man måste träna, fortsättning följer..

 

Liam har fått två nya fiskar i sitt akvarium, slöjfisk tror jag att det var, är inte så bevandrad i fiskvärlden..;-) det är fint att se på, men djur som man inte kan klia under hakan säger mig inte mycket och jag tror inte man kan klia en fisk under hakan ;-)

Liam kanske prövar så småningom det vet man aldrig..;-)

 

För övrigt har vi snart passerat 13 veckor sen förra anfallet och det är jag glad över men nu börjar man vänta in, när kommer det?  

Förra gången när det gick 11 veckor smög det in en tanke i huvudet att det kanske växt bort, hjärna har mognat typ så.. men dom tankarna har jag inte nu

 

Men det kan gott dröja lite till, det är skönt att det går längre och längre mellan anfallen men när det väl kommer kroknar jag rejält..  

Lille WalleBalle..

 

Tjingeling

 
 
Ingen bild

Catrin

11 februari 2017 15:43

Jag säger bara Skånes Fagerhult...vad dumma vi var..😎👍

Catja Lindeblad

13 februari 2017 09:37

Ja det var så fint..sjö och skog oslagbar kombo ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards