Alla inlägg den 4 februari 2017

Av Catja Lindeblad - 4 februari 2017 17:17

I natt var jag fullständigt övertygad om att grannens badvatten skulle forsa ner genom taket..Jag är seriöst trött på dessa människor,visst jag kan förstå att ibland uppstår situationer som gör att man måste duscha mitt i natten, men varenda natt??  

Hörde vattnet i c:a en 30 minuter, tänkte faktiskt att man glömt att stänga kranen och väntade med viss? spänning på att taket skulle störta ner över mig

 

När det äntligen blivit tyst kastade någon ut en spann vatten?? så det rann över mitt sovrums fönster fatta alltså!!

 

Nä,visserligen är det kul att det händer saker och ting,men nån måtta får det vara

 

Idag var jag en mikrosekund från att kasta upp dörren när en av dessa ungar slängde igen deras dörr, men tack o lov var min dörr lite kinkig och jag fick inte upp den fort nog..för nu skiter jag i grannsämjan fan ta mig!

 

Men det får bli med lite stil, det går ju inte att jag kastar mig ut halvnaken med håret på ända och skriker en massa fula ord för så hade det blivit om dörren hade glidit upp lätt o fort i morse, så där får jag väl vara lite tacksam..

 

Man får ju anta att dessa människor bott i lägenhet tidigare och vet att man inte kastar ut vad det nu var dom kastade ut, det var väl tur att jag inte satt där ute och fick det över mig, inte för jag har för vana och sitta på min terrass på natten vintertid men man vet ju inte "plötsligt händer det"

Fortsättning följer..

 

Dessa veckor har präglats av en gråskala utan dess like, visst jag kan gilla dimma ,det är vackert men inte hela tiden..börjar känna mig besatt efter en himmel utan grått, en solglimt eller nått bara inte grått!

 

Träffade på fina Castor när jag var på tur i käglinge och dom hade att berätta att man inte kom in i toarps fårhage, att grinden numera var kedjad..Vafalls!?!

 

Hann tänka många bistra tankar, mitt paradis, min underbara tillflykt tillbommat, otillgängligt!?!

 

Var tvungen att hasta dit dagen efter för att se med egna ögon..  

Men tack o lov såg det ut som det alltid har gjort, en kedja man lyfter av  

Man vet ju aldrig det kan hända att folk är där med sina hundar och ställer till med lite av varje, låter sina hundar härja hej vilt och då skulle det ju kunna hända att förvaltaren stänger av, och det skulle vara en smärre katastrof..för mig, för oss

Det stället är det vackraste jag vet..

   

Det blev en härlig tur där trots gråskala..

 

Mina pågar brukar få heta allt möjligt ibland är det kärleksfulla smeknamn ibland mindre kärleksfulla och ibland tror folk lite olika saker om deras härkomst

 

Vid nåt tillfälle trodde en person att det var cocker spaniel och en annan gång trodde en liten unge att Vince var en björn!

 

En man förklarade för sin son att Vince var en långhårig tax, då var han visserligen valp men alltså inte kan man tro tax eller??

Hade inte hjärta att släcka glansen i hans sons ögon när han tittade full av beundran över sin pappas ras kunskaper

 

Häromdagen kom nästa fantastiska gissning  från ett gäng dagis barn : Titta två HÄSTAR!! Men snälla nån!! Vad lär man sig på dagis nuförtiden???

Här var jag ju tvungen att upplysa dessa stackars barn..

 

För övrigt har varenda en fisk dött hos Liam, han själv är helt oskyldig till detta då det verkade som om nån av fiskarna hade svamp..

 

Tragedi! Liam verkade inte alltför ledsen över detta, så det blir väl att köpa nya fiskar då, utan svamp

    

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards