Direktlänk till inlägg 28 februari 2017

Opus est

Av Catja Lindeblad - 28 februari 2017 09:16

Då var äntligen dessa tre månader över och jag kan ställa mig till kommunens tjänst igen

 

Det har varit tre månader med hjärtat i halsgropen minst sagt för det man fick räckte knappt till räkningarna och eftersom vi kör med jämna plågor här hemma så hände det ju saker oavsett

Men nu är det över som sagt och jag får hålla alla tummar, tår och tassar att jag slipper bli sjukskriven nån mer gång

 

Mina händer har blivit bra, det är bara höger handen som ska få upp styrkan, men det kommer för såhär var vä handen också efter 6 veckor, det är väl först nu som den handen är lika stark som innan op

 

Vädret har växlat från vår och vinter inom loppet av några timmar under dessa dagar och även om jag älskar snö så kändes det rätt onödigt när snön kom, påskliljorna hade vuxit på så bra att man kunde skymta den gula knoppen, vintergäck och snödropparna var uppe och så kom den då snön och täckte det mesta och visst jäkligt vackert med allt det vita men ändå ville jag ha barmark och känsla av vår det hade ju också börjat torka upp en del i markerna, men nu är det gegg igen och regn

      

Att städa är rätt lönlöst, igår slet jag så svetten den lackade och hällde ut smutsvatten som var svartare än svart..två timmar kunde jag glädjas, två timmar kunde jag gå på golvet utan inneskor, sen var det kört

Idag ser det likadant ut...

   

En av morgonens små glädjeämne(?) numera förutom frukosten är att gå igenom alla dessa hundgrupper på FB.. rätt så tveksamt glädjeämne för vissa inlägg är gräsliga men det är väl därför kanske, nu menar jag inte frågorna utan jag menar svaren, vissa av dessa är så taskiga, föraktfulla och nedlåtande att jag sitter och gapar över kaffekoppen

   

Det allra "bästa" är att glo på nya inlägg som kommer sent på kvällen och natten då ger dessa nätmobbare fullt ös

   

Numera när det hettar till tidigare under dag/kväll  låser administratören tråden under natten och öppnar igen på morgonen, själv skulle jag aldrig ställa en fråga i dessa trådar och det är sällan jag svarar i nån tråd i nån grupp förutom gruppen för EP hundar den är fortfarande helt ok, men jag gjorde det häromdagen, jag gjorde det dels för jag känner personen i fråga och jag gjorde det för jag ville hjälpa och för att det finns bättre metoder att använda enligt min mening

 

     

Det skrivna ordet är lätt att missförstå, och jag läste noga igenom vad jag skrivit för att det inte skulle uppfattas dåligt men såklart blev det fel i alla fall så ett löfte till mig själv skit i alla andra..  Skriv INGENTING om NÅGONTING till NÅGON..få se om jag kan hålla det nu då ;-)

   

Vincent hatar frallor det är överbevisat nu, mopsar gillar han inte heller och det kan vara så att det är viss antipati mot vissa småhundar överlag

     

Vi var i käglinge häromdagen och vi träffade på V med Snickers och var i rasthagen, en liten lurvig vovve kom in och det var ok sen kommer en tjej in med en fralla och frågade om det gick bra..V sa jadå bara snälla hundar här, hon hann knappt avsluta meningen förrän Vincent rusade fram, skitförbannad och ställde sig över honom, hade jag tagit i honom just då så vete tusan..vet ärligt talat inte hur jag fick väck honom men allt gick bra för lille frallan,

 

Det var tur Viola var med för annars hade jag låtit som alla andra som har hundar som gör utfall eller beter sig knasigt på annat vis "han har aldrig gjort nåt sånt" "han brukar aldrig"  "han är alltid så snäll"

Nu sa Viola allt det där istället

 

Vince HAR blivit surare på sista tiden men såhär när han är lös, nä, det brukar vara när han är kopplad då har han en hel del åsikter om ovan nämnda hundraser..

Så nu går jag här och funderar över detta, hur mår han? Har han mer ont?

 

Så jäkla svårt att veta,häromdagen hoppade han efter Walter över några trädstockar och igår stod han och kollade över staketet och det har han inte gjort på väldigt länge

   

Men i natt vaknade jag av att han flåsade och trodde han var kass i magen men ingenting, han var törstig och då var det bara en timme efter vi lagt oss,kommer inte ihåg om han drack innan vi la oss men törstig kan man ju bli utan att det är nåt..men det känns som om det är något som inte stämmer eller letar jag fel, ibland undrar jag..:-(

 

Walter har idag passerat 17 veckor utan anfall så nåt har vi att glädja oss åt..!! Åtminstone just nu..

 

För övrigt smäller dom fortfarande raketer men vi har klarat oss när vi varit ute, har två koppel på W när vi går ut kvällstid bara för att vara på säkra sidan..vet fortfarande inte hur han kom ur sitt halsband den gången så det gäller att vara påklädd ordentligt

   

Tjingeling


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards