Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Catja Lindeblad - 15 mars 2017 16:14

Det är rätt lustigt (men jag skrattar inte) att alltid när det är jättefint väder DÅ städar jag INOMHUS..förmodligen är det för jag  tänker "jag gör det sen" och till sist är det typ sanitär olägenhet och jag MÅSTE ta tag i det..sen får jag nog ta bort det där "alltid" för det är ju inte så heller, oftast när det är fint väder så skiter jag i städandet då också..;-)

 

Men idag hände det och det blev väl hyfsat ok, jag har kommit på att jag gör det nästan färdigt varje gång och det är därför det blir likadant efter en sisådär två timmar eller så är det för detta faktum att jag har två lortgrisar till hundar och två hårbollar till katter och ICKE att förglömma ett skitslarvigt jag...inte lyckades jag komma upp i tid i dag heller, jag kröp ner efter jag gett W hans medicin IDAG IGEN..hopplösa jag!!

 

Jag tycker ju faktiskt de få gånger jag lyckas komma ut klockan 07 att det är underbart, friskt och härligt och framförallt tyst o stilla..det där tyst o stilla får man ju bara uppleva dessa få gånger när man lyckas ta sig upp innan alla övriga..

 

Speciellt skönt är det en söndag klockan 07..

Men det är svårt,det är det och jag lyckades inte idag heller, vi kom ut vid nio och då är det varken tyst eller lugnt..

 

Då är alla ungdomar på väg till skolan (började vi verkligen så sent?) och om man inte passar sig så kan man bli påkörd av alla dessa cyklar som saknar ringklocka..

 

Men jag ger icke upp, nån gång ska jag ha färdigrastade hundar, ätit frukost, städat OCH fixat trädgården innan 11..omöjligt?? den som lever få se..

 

Trots att jag städade lyckades jag att rasta hundarna OCH fixa trädgården till hälften idag sen fick jag ge upp..

 

Att jag gav upp var det faktum att jag har ett jävla kastanj träd utanför min trädgård som slänger in massor av kastanjer INNANFÖR staketet och Walle älskar att plocka upp dom, hade han nu bara plockat upp dom hade det varit toppen, men han tuggar på dom och det är INTE bra, sen har vi Vince som gnager på kvistar, alla kvistar, även dom med taggar, så jag gav upp..

 

Trädgårdstunnan blev nästan full med löv så lite duktig var jag, sen var det också det att min TUMME gjorde skitont..NÄ NÄ säger jag..inget sånt trams, det var höger handen så jag tänker att den inte har hämtat sig riktigt än..

 

I söndags var vi och firade en 18-åring, tänk vad tiden går!

Det var riktigt trevligt, synd bara att inte alla var med, två småttingar med bihang saknades men så är det i influensa tider..Vince fick också vara hemma, tänkte att det räckte att ha med mr Walter, han skötte sig för övrigt väldigt bra, över förväntan faktiskt!  

         

I tisdags hade Vince egen tid med mig och sjukgymnasten och det var som jag misstänkte inte helt bra, han behöver var tredje vecka, nu blev det över tiden och det märktes

 

Lite stelare i nacken och i och med det bekymmer med frambenen, lite kan det ha att göra med att han hoppade över stock o sten i helgen..

Det är det svåra, att begränsa, vill inte det för mycket han ska få göra det han kan och vill, hur kul är det annars!?!

 

Men efteråt hade han mer sting i benen så det hjälper och det är jag glad över..

 

För övrigt är det snart jobbedax igen och det ska vi väl klara av trots ont i tummen och stabbiga ben

 

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards