Alla inlägg under juni 2017

Av Catja Lindeblad - 4 juni 2017 17:46

Vi har nu tagit ett skutt in i juni månad och jag ska snart ha semester, och det är något jag längtar alldeles otroligt mycket efter, att få landa i det som hänt och slippa hålla masken, kort sagt bara få lov att vara..

 

Eftersom jag sa att elände och katastrof är mina mellannamn får jag också lägga till oro för det har jag, imorgon eller på tisdag får jag provsvaren på dom prover vi tog på Walter och ska det hålla samma stil som den sista tiden så blir det väl helt åt skogen..

 

För det har varit si och så sanna mina ord: först var det här med knäet och jag stapplar hem, då upptäcker jag när jag sätter dit jojo kortet på bussen att istället för att ge mig ett kort värt 200 riksdaler som jag BETALT för hade jag fått ett 50:- kort

 

Naturligtvis gick jag ner till Coop Konsum  Oxie för att beklaga min nöd men si det gick inte hem, för det fick jag ju förstå att HON kunde ju inte veta, men det var ju inte så att HON inte trodde på mig"

SKITSNACK säger jag HON kunde lika gärna sagt "jag tror inte på dig!"

 

I mer än 17 år har jag handlat i den affären, jag fattar att då kan man ju inte tro på mig..

Klart jag skulle tittat efter men jag är så naiv och korkad att tro att betalar man för ett kort som kostar 200 kronor så är det de man får  

Men tack för blåsningen Coop Konsum 150 riksdaler på blås kontot! ..(ni fattar hur sur jag känner mig)

 

Sen så åt jag Polly och det är ju himla gott, jag är ju inte heller den som tar en och en, nä då..jag häver in x antal Polly och vips så känner jag att nåt inte är helt ok och sen lossnar min tand, hela kronan faktiskt..Polly påsen var faktiskt köpt på Coop Konsum i Oxie, kan man begära skadestånd tro, hatar dom mig kanske??

 

Mitt lilla sparkapital på betoning på LILLA äts nu upp av tandläkarbesök och veterinärbesök (jag till tandläkaren och Walle till veterinären, om nån skulle undra)

 

Det stämde det jag kände på nyårsafton att 2017 skulle bli ett skitår, och vi har halva året kvar! Huvaligen!

 

Därför längtar jag efter semestern så jag kan gömma mig och tänka på livets orättvisor där förlusten av Vincent var den största..

 

Lusten att fotografera har försvunnit, inte helt men jag har sällan kameran med mig ut

 

Mobilen har en rätt ok kamera och det är den jag använder för det mesta

 

Walle är ju inte så förtjust i att posera men det kommer han kanske att bli framöver, vi får väl se, jag slänger upp mobilen lite då och då och ibland ställer han sig i position precis som Vince, känner ibland att jag är så himla orättvist mot Walle för han ÄR faktiskt riktigt duktig i mycket till och med ett strå vassare än Vince..i det här med att hämta grejer tex där han ju en stjärna!

 

Men det kommer nog att ordna sig, får han bara vara frisk så reder vi nog allt annat med

 

Håll tummarna för bra provresultat!!

 

Idag hastade jag ut för att köpa present till Liam det blev ett antal så jag hoppas han ska bli nöjd det lilla livet

 

Snart, om ett par dagar fyller han tre hela år och då får jag ju ladda kameran!

 

Tjingeling




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards