Direktlänk till inlägg 31 juli 2017

Tillbaka del två

Av Catja Lindeblad - 31 juli 2017 09:27

Det var lite att ta i när jag i förra inlägget skrev "tillbaka" som rubrik  

Det har nu gått 21 dagar sen jag skrev sist och jag har haft min semester och börjat jobba

 

Sen kom den där kontorsstolen i vägen igen och mitt knä som ändå blev hyfsat ok under semestern och med sjukgymnasten hjälp kasst igen och inte nog med det, ryggen loggade också ut som en konsekvens av att jag går snett och att jag såklart inte gick tillbaka till sjukgymnasten i samma stund jag fick ont igen..

 

Men så är det, vissa grejer är jag sannerligen ute i god tid, andra saker tar lite längre tid som tex mitt ID-kort, det gick ut 2012.. jadå ni läste rätt 2012 och när jag själv läser det tänker "hon är ju inte riktigt klok" jag har känt mig lite som en flykting när jag slängt upp passet dom gånger jag varit tvungen att visa vem jag är

 

Nu håller passet också att gå mot bäst före datum men ID kortet ligger och väntar på mig hos polisen, ska bara hämta det också men det hoppas jag att jag gör innan den tidsfristen går ut..

 

För övrigt är jag bra på att passa tider, jag är ALLTID på jobbet en timme innan startskottet..allt kan ju hända på vägen dit tex bensinstopp på bussen, jag bryter ett ben, eller Walter bryter ett ben, eller som är vanligt i dessa tider, vi blir överfallna av diverse skurkar med diverse vapen

 

Eller så gasar bilen som väntar in oss vid övergångsstället och kör över oss, det är tuffa tider nuförtiden..a andra sidan hjälper det ju inte att jag är ute i god tid då, men ändå alltså..

 

I morse kom där en sån bil,jag går förvisso inte så snabbt just nu, men den vita bilen var rätt lång från oss, så jag tog ett steg ut i gatan,   Walle var en huvudlängd före mitt ben och då kör bilen fort som tusan, om det var en han eller hon vet jag inte för jag tittade inte upp utan fick in Walle fort som ögat och mig själv inte lika fort men tillräckligt fort, bilen hade stannat då, jag tittade inte upp då heller när jag med en svepande handrörelse lät honom/henne förstå att det var fritt fram att köra, hade jag gjort det hade jag nog räckt ut tungan eller nåt annat mindre vuxet, så jag vet inte vem det var och är det nån jag känner så vet ni varför jag såg så förbannat sur ut!

 



Sen får jag väl själv inse att övergång ställe inte har samma trygghetsfaktor som när jag var yngre!

 

Min semester var i lugnets tecken och några utflykter blev av

väninnan och lyckades få ihop en tur till Ystad där jag för övrigt blev hundbiten på tåget dit, en intressant upplevelse måste jag säga!

 

Med facit i hand om jag sett den hunden som låg mellan hennes fötter hade jag inte satt mig i stolarna bredvid, men jag såg bara den hunden hon hade bredvid sig, en herdehund och en nakenhund i famnen

 

Väninnan såg den mellan fötterna som storstirrade på lilla Svante och när vi då sätter oss blev det nog för mycket för denna hund som flyger upp för att äta upp Walter

 

Ägaren höll inte i nåt koppel så han kom långt in där vi satt men jag hade då rest mig upp för att få undan Walle och istället fick denna hund ett fast grepp i mitt ben närmare bestämt ovan knävecket, det gjorde ont, det kan man nog säga men jag blev mest förvånad "han biter MIG" samtidigt var det bra att det var mig han bet och inte Walter, det hade blivit betydligt dyrare och Walle hade kanske utvecklat ett hat mot stora svarta hundar vem vet..

 

Nu fattade Walle ingenting och han såg lika förvånad som jag kände mig..

 

Tjejen med hundarna sa inte ett knyst och när jag hastade tillbaka till den plats där jag satt från början och kollade om det blev nåt så såg jag bara några märken efter tänder  

Det blev ju lite uppståndelse och sånt gillar ju inte jag så jag viftade bort det hela med käcka tillrop

Det var många barn där den dagen, tack o lov att inte nån av dom kom i vägen då hade det nog slutat annorlunda!

   

När vi sen hoppade av tåget och kollade upp det hela lite bättre så var där lite blodvite mest skrapsår och eftersom jag hade min egen privata SSK med mig och hon sa att det såg ok ut så fick det vara så efter vi skvätt lite vatten på det hela ;-)

Att det sen utvecklade sig till ett sånt jätte blåmärke var fascinerande  

Nu är det hela borta, två små märken vittnar om händelsen och lite öm är jag fortfarande om man rör vid det men annars ok och jag blev en erfarenhet rikare..

     

Vädret om jag nu ska säga nåt om det så var min semester bättre än dom som har sin semester nu (om man är hemma vill säga)  

Men dom där fina ljumma sommarkvällarna har vi inte haft för många av..

 

Kanske hösten blir kalas vi får hoppas på det!

 

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards