Alla inlägg den 12 september 2017

Av Catja Lindeblad - 12 september 2017 16:28

Det hjälpte tydligen inte att ta sig själv i kragen och bestämma sig att uppdatera bloggen åtminstone ett par gånger i månaden

 

Det är precis som när jag ger det obligatoriska nyårslöftet, det går åt helsike direkt..jag köpte till och med en ny kamera för att bli inspirerad men icke

Walle är ju heller inte så hågad på att ställa sig i position som Vince var, han tittar helst åt andra hållet och önskar sig själv dit pepparn växer och förmodligen mig också..;-)

 

Kameran har i alla fall fått åka med till Vellingeblomman när jag och väninnan stack iväg för att göra vårt årliga höstinköp, vi blev varse att vi inte varit där på väldigt länge, varken vår eller höst, enligt butiksinnehavaren så var det minsann två år sen dom fixade till det som det ser ut nu, Väninnan o jag glodde på varandra som två fågelholkar två år OMÖJLIGT!

 

Det var sååå mycket mer än blommor där nu och jag kastade mig över allt saltlakrits som fanns där, vill man köpa fina presenter i mat och godisväg så kan man gott åka dit en sväng

Vad sägs om chips med lakrits smak eller mandel med salt lakrits eller..ja det fanns hur mycket som helst..

 

Har inte riktigt bestämt mig angående chipsen, tar man bara ett par åt gången typ två är det riktigt gott, tar man fler så nja..och jag kan ju INTE ta bara två så nja igen..men slänga dom icke sa nicke..

Mandlarna kunde jag dö för, så goda!

 

Några blommor köpte jag förstås och det blev 1200 riksdaler och så kameran på det..stort slöseri men jag tänkte att jag hade så det räcker men si det ska man inte tänka..

 

När Vincent levde siktade han alltid in sig på min lediga vecka när han blev sjuk vilket ju var bra, han brukade också sikta in sig mot en helg och det har dom gemensamt, Walle  tar det gemensamt med mig vilket ju är bra det med, två flugor i en smäll så att säga

 

Så jag: en släng av förkylning, skitont i knät och gräslig huvudvärk..Walle: magsjuk delux med droppbehandling nere på AlfaVeta (Here we go again)  

Så allting är sig likt med andra ord dvs jag handlar nåt som jag  absolut inte behöver och så blir nån sjuk och DÅ hade jag ju sannerligen behövt dom där pengarna..

Fast å andra sidan jag handlade två par byxor (inte på Vellingeblomman)  

och jag har nog inte handlat ett enda klädesplagg på över två år..och kameran hade ju faktiskt gått sönder så det var ju inte helt impulsköp

Men det var ju det här med allt lakrits

 

Nu hädanefter ska jag bara handla en dag innan lön..

 

Walle är på bättringsvägen dvs han äter och dricker och vill sno min mat, får hoppas han är fullt återställd tills det är dags att jobba igen, själv är jag också på G..

 

Var hysteriskt rädd att han skulle få ett anfall nu under tiden han var som sämst då tror jag banne mig det gått åt skogen..

 

För övrigt fick jag hundsport i brevlådan och en mycket intressant artikel som det blev en upprörd stämning runt

Det handlade om blandrasavel pudel/labrador och jag har ju sett annonserna på blocket att dom går för dyra pengar och det är nog mest där jag tappar hakan 25000-50000 för en BLANDRAS, jag hade inte betalt dom pengarna för en rasren heller, inte ens en setter ;-)  

Det har blivit trendigt att äga en sk labradoodle

Så på FB så känner sig labradoodle ägarna sig kränkta och varför förstår jag inte det minsta, bra artikel, bra inlägg på FB varken hånfullt eller nervärderande(inte så värst) som det tycktes och än har vi väl åsiktsfrihet här i Sverige??

 

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards