Direktlänk till inlägg 7 oktober 2017

requiescant in pace

Av Catja Lindeblad - 7 oktober 2017 17:54

Oktober månad, min absoluta favorit månad..


Tog semester två nätter för att riktigt njuta, fick telefonsamtal, den bästa av dom bästa har gått bort, en kollega, en underbar människa och jag kan säga att jag aldrig träffat en snällare människa..

 

Kom ihåg första gången jag träffade honom det var när jag gick bredvid på dagen och jag anmälde mig frivilligt till att duscha en person som var sk svår..men jag, jag var ju duschandets drottning, det var ju inte någon jag misslyckats med när jag jobbade på demens teamet, jag klarade ALLA..jag klarade denna person också, själva duschen, men sen fick personen brått, Samba hade erbjudit sig att hjälpa till innan men självsäker som jag var, tackade jag nej..men sen strulade det till sig när personen gick iväg och inga kläder och det var inte läge att stoppa personen, då dök Samba upp och hjälpte mig med samma omtanke som han alltid visade vid varje tillfälle under alla år vi jobbade tillsammans, han jobbade dag och jag natt och det var många gånger han stannade kvar för att hjälpa oss


Vincent älskade honom och han älskade Vince kommer ihåg alla gånger han slängde kepsen på golvet för Vince tyckte det var liiite läskigt med keps, det var efter Vince och jag blev attackerade av stenkastande ungdomar och Vince tyckte killar var läskiga men Samba kastade keps och solglasögon och allt som kunde göra Vince osäker och ibland la han sig på golvet allt för Vince och kan man annat än älska en människa som gör så??



Vince älskade massage på sin onda rygg och Samba kunde stå hur länge som helst och massera o massera


Denna underbara människa finns inte mer och det gör ont och det är orättvist

I fredags var jag och många fler och tog förväl av honom..


En speciell upplevelse för mig som aldrig upplevt en begravning i en moske'

Vila i frid fina Samba och jag hoppas att du och Vince springer på varandra!

 

-------------------------------------------------------------------------------





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards