Alla inlägg den 18 november 2017

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till

 

Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort

Hinner knappt med att tänka ;-)

 

Det är mycket man fattar när man blir äldre och med MAN menar jag, JAG!

Får sluta med att säga/skriva man..enligt min pappa var det att avsäga sig ansvar för vad "man" säger och gör och det hade han nog rätt i, vem vill ha ansvar??

 

Det kan andra ha, jag vill mest bara flyta runt ;-)

 

November månad, en trist månad, en månad med regn o rusk egentligen har det varit så länge fast när jag kollade foto så såg jag att vi visst har haft en hel del sol också och jag måste ju trots allt tänka positivt ändå trots det trista regniga just nu..

 

Mycket händer nu som jag inte känner mig så positiv inför och det ska mycket till för att vända mina tankar

 

Min bästa arbetskamrat slutar och förhoppningsvis fortsätter vi att vara dom bästa vänner efteråt men sånt vet "man" inte..fast det vet jag, det är upp till mig också och ja, jäklar att jag ska springa ner dörrarna för henne ;-) :-)

 

Det är flera som slutar nu på jobb och det gör att jag får upp ögonen för att det finns andra ställen, vi får se hur allt blir..Nu har jag Walle att ta hänsyn till och han har det ju fint där vi är och det är viktigt, Walle är viktig, han måste få vara med i allt vad jag gör  

8 månader är det sen sen förra anfallet och jag är glad, men nu börjar jag att vänta, vänta in nästa anfall, så sjukt men förmodligen helt normalt,jag vet ju att det kommer men jag hoppas på lite tid till..

 

Snart 7 månader har förflutit sen Vince dog och det går ok nu, jag kan tänka på honom utan att bli ledsen (nästan) det är säkert någon som tycker det är knäppt att sörja en hund så, men det skiter jag i..jag märktes sist när vi var ute med hundgänget att det blev tyst när jag sa att det var 6 månader sen han dog men jag vill inte det ska bli tyst, jag vill alltid komma ihåg Vince, han var min bättre halva och han kommer alltid att vara med mig precis som dom andra är, alltid..

 

Om Walle kommer att klara av att bli vårdhund står skrivet i stjärnorna, nu tycker jag han går konstigt vilket jag tyckt ett bra tag och det måste kollas upp, men mentalt måste jag vara mer förberedd..jag har kommit så långt att jag vet var jag ska gå, nu är det bara att lyfta telefon

Känner att ett dåligt besked kan stjälpa hela hölasset så att säga..

 

Snart är det jul och jag jobbar,trist utan tvekan men ibland blir det så, vi får fira jul lite innan eller efter vilket som passar bäst, till nyår är jag ledig och det är bra, då slipper jag ge mig ut och utsätta Walle för diverse idioter som slänger sina raketer lite här och där..  

Det har inte varit nåt smällande än här hemma vad jag hört men i Husie där jäklar där smäller dom och Walle tycker inte det är kul men han går vid min sida utan att få allt för mycket panik, lite lätt hukande med huvudet men ingen panikrusning och det är ju bra..

 

Är så jäkla trött på folk som skiter i andra människor o inte kan visa nån hänsyn, men det ligger i tiden "skit i andra" jag har ju svårt att hålla truten men jag får passa mig, det finns STORA idioter och småglina är dom värsta

 

Nu kan man (jag) också undra var alla # är när det rapporteras om gruppvåldtäkter och andra hemskheter, det är rätt tyst då men en klapp på rumpan då blir det metoo för hela slanten, inte för jag vill förringa andra kvinnors upplevelser men lite har det gått överstyr och hur var det med oskyldig till motsatsen bevisad och VARFÖR visar dom inte ansiktena på de personer som var misstänkta för en överfallsvåldtäkt härom dagen..Timell blev ju både hackad o malen innan och hela DEN historian är knepig enligt min mening

 

Nåväl jag är gammal och gaggig men vad ÄR sexuella trakasserier egentligen??

 

Sen har jag jäkligt svårt att förstå att man kan kan arbeta tillsammans med en människa som har våldtagit en och skratta och verka helt obesvärad,nä jag fattar inte, hade någon försökt sig på det i en badtunna fullt med andra folk ja, jag hade inte hållit käften om jag säger så..

 

Men vi är olika och vill man bli känd och fortsätta med sin inspelning så får man hålla god min eller?? Nä på den!

 

Men jag har inte blivit utsatt enligt min mening i alla fall och ska väl hålla truten..

 

För övrigt ska hundgänget utökas med en leonberger, en tösa bit vid namn Vilja (Doris,Disa) Disa är det jag tänkte direkt när jag fick bilden framför mig, hon var en Disa, utan tvekan men den blivande ägaren tyckte Doris och så får det ju bli..Dante o Doris det är väl bra det med ;-)

   

Tjingeling!











Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards