Direktlänk till inlägg 5 december 2017

Tipp tapp tipp tapp

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..man kan ju bara hoppas! (så jag gnäller allt vad jag kan)

 

Har chockat mig själv genom att redan köpt x antal julklappar till Liam, brukar ALDRIG köpa julklappar innan lucia och det mest vanliga brukar vara dan före dan eller till och med dan innan, nåt år tror jag till och med handlade på självaste julafton..;-)

 

Detta år arbetar jag så vi får fira lite tidigare och det är kanske därför julklappshysterin grep tag i mig, annars ska jag försöka glida genom denna jul lugnt o fint, första julen utan Vince..nån adventskalender blev det inte för Walle men väl för Liam, inte som jag tänkt sådär pyssligt med egenhändiga inköpta inslagna paket hängande i nån fiffig anordning, nä där gick jag bet, detta året också  

Men det var i alla fall en kalender med annat än choklad ;-)

 

ljusstakarna kom upp (nästan) i alla rum och jag fick banne mig svept över köksfönsterna också

 

Min gran som jag envisas med att sätta upp kommer inte att sättas upp förrän runt lucia (nån ordning får det vara)

Första SAFFRANS semlan är uppäten (där ser jag förbi ordet semla och koncentrerar mig på SAFFRAN)

 

Det är nog bara vi som är födda där runt 60 talet som nojar över att saker som är tidsbestämda jag menar fastlagsbullar var helt FÖRBJUDET att äta förutom på "fettisdagen" men den här saffrans semlan är bara så jäkla god så vem bryr sig..:-) man är väl gammal nog att skita i sånt traditionsgrejs, alla andra gör ju det

 

Ett dop har vi haft äran att bli bjudna till lilla Felicia Katalin Evelyn ;-) lillasyster till två fina grabbar och jag ser framemot att få köpa lite rosa framöver inte för det är nåt fel på blått absolut inte ;-) sen kan man ju faktiskt köpa vilka färger man vill (läs jag)

   

Liam har dessutom uttryckt en önskan om att få nåt rosa fast han snackar engelska så när jag fråga vad han önskade sig av tomten så ville han ha nåt pink, så är det, han är en modern pojk där sånt där trams med blått till pågar o rosa till flickor är helt förlegat.. Bra där!

   

Fast rosa klänningar där går väl gränsen och då är det ju kul att en flicka har kommit till släkten

     

För övrigt trampar vi på här i regnet det är bara när jag sover min skönhetssömn som solen skiner

                  

Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Av Catja Lindeblad - 10 oktober 2017 16:56

Det här med flexikoppel är det inte många som hanterar och ändå är det många som har det..   jag har också någonstans i gömmorna, hade det ibland på Vince när jag inte kunde släppa och jag var i nån skog som jag inte visste var vägen var om han mot f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Skapa flashcards