Direktlänk till inlägg 26 december 2017

Hej tomtegubbar

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen  

Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar

 

Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med diverse gott i och nu var korgen dessutom handgjord så det var ju lite extra tyckte jag..

 

Tror att Liam blev nöjd och även dom andra två..  

Walle fick ovanligt lite i år av mig och jag skyller på tiden eller nåt, som kompensation ska vi gå till Zoo giganten han och jag och det blir fritt val på vissa grejer iallafall

Han behöver nytt sele och halsband som bara är hans eget inte arvegods från Vince

 

Första julen utan Vince och jag klarade det rätt bra tyckte jag tills NÅT och jag vet inte vad det var som fick mig att bli så jäkla förbaskat ledsen, jag saknar denna dumsnälla hund nåt fruktansvärt och jag blir tokig när jag tänker tillbaka på dom gånger jag blev sur på honom eller inte uppskattade honom på det viset som han verkligen förtjänade, fast då säger klokt folk att det gjorde jag visst, men ändå alltså, det finns saker jag ångrar men det är väl bara mänskligt kan tänka och förmodligen var det likadant med dom andra stjärnorna, jag försöker verkligen tänka på det när jag blir sur på Walle, jag vill inte ångra någonting men det vet jag att det finns saker redan nu som jag ångrar..att jämföra hundarna är ett av dom och en av orsakerna till att jag tänkte  "en hund i taget"

   

Fast jag kan nog tänka mig två hundar på samma gång igen, för sån glädje dom hade av varandra det var fint att se..

 

Men än är det definitivt inte läge, Walle är som två ändå ;-) och Vince är kvar här i sinne och minne

 

En utmaning vi har tagit på oss med viss bävan är vårdhund, det blir inte vårdhundskolan av den enkla anledning att den blivit lite annorlunda från det konceptet "distans" som det varit dom sista åren och jag kände att ta semester så mycket som jag då var tvungen till passar inte denna gången, dessutom är själva namnet sålt och numera i Marieholm så inget fantastiskt Talldungen att hysa in sig i.. Min o Vince kurs var underbar, vi var på plats x antal gånger inhysta i detta fantastiska hotell på Österlen med god mat o trevliga människor med ett stenkast från själva vårdhundskolan, toppenutbildning! Men som sagt denna gång passade det inte..

 

Så jag kollade in "Besök och Terapihund" vi fick besök Walle och jag av chefen själv för detta företag och hon sa "det blir inga problem" hon sa till och med "han är jättefin" ;-) och det är han ju, men "problem" det är ju Walles andra namn ;-) fast egentligen är det på mig allt hänger, så mitt nyårs löfte detta år blir att TRO..Tro på mig själv och Walle, på oss som ett TEAM många andra verkar tro, då vore det väl själve fan om inte jag också ska tro!

 

En uppgift är uppstartad, litteratur studier, även om jag sa att efter helgerna så startar jag, så har jag börjat läsa, den 1/2 ska alla uppgifter vara inskickat, detta första block 1..

 

Hela kursen är distans med mentor, praktik och licensiering som görs på arbetsplats mellan 8 månader och 1 1/2 år tar det..Då HÅLLER VI TUMMARNA nu då!!

 

En annan glädjesprutt är att arbetsgivaren betalar,det gör mig både glad och skräckslagen..det är det här med krav och prestation och det betyder ju då att även min chef tror på oss och då MÅSTE vi ju leverera, prestation,prestation..undrar varför jag har denna ångest, prestation ångest..

 

Walle är rätt cool, han fattar ingenting, han snor mat precis som vanligt och tror hans söta tryne ska rädda situationen och det gör det ju många gånger..jag är svag för dom där ögonen..

 

Men nu banne mig 2018 blir ett år med disciplin för Walle ;-) (tro det;)

 

Fast a andra sidan vad ska vårdtagarna skratta åt annars Walle ÄR Walle..

 

Barnbaciller har man ju hört talas om nu har jag upplevt densamme..Barnbarn är livsfarliga!

En förkylning gled så sakta över till mig från Liam med oanade konsekvenser..det är ett under att jag inte hostat ut lungorna..fy sjutton Barnbarnsbaciller är inte att leka med, flera veckor har jag hostat och än är det inte bra, med andra ord helkasst

Vi får se hur det blir nästa vecka annars får man väl uppsöka expertisen  

Jobba måste jag ju och det är nog där det ligger, att jobba fast man är sjuk, men vem har råd att vara hemma, 2000 riksdaler bara på karensen! Aldrig i livet och i synnerhet över julen ,man hade blivit hackad och malen o för "lite" hosta..oj oj nej nej

 

För övrigt har raket skitet tagit sin början och första hörde vi redan den 1/12 VARFÖR säger jag bara..Hade folk bara smällt på nyårsafton FINE!! Men nu, när ska man veta..

 

Walle tycker inte om det, inte jag heller och efter fadäsen förra året när han kom ur halsbandet när två gäng hjärndöda individer smällde raketer så är jag rädd, räddare än Walle tror jag men vi kör dubbelt detta år, halsband och sele och koppel på bägge och jag försöker verkligen tona ner mig till det yttersta men helst vill jag..ska inte skriva det alls faktiskt men det är inga snälla saker jag vill göra och det känner Walle..

 

Hoppas han klarar nyår och efter nyår och fram till nyår och hoppas jag klarar detsamma utan att flippa fullständigt!


Tjingeling!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Av Catja Lindeblad - 10 oktober 2017 16:56

Det här med flexikoppel är det inte många som hanterar och ändå är det många som har det..   jag har också någonstans i gömmorna, hade det ibland på Vince när jag inte kunde släppa och jag var i nån skog som jag inte visste var vägen var om han mot f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards