Alla inlägg den 21 januari 2018

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018

Kan detta året månne bli bättre än förra tro??

 

Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge

 

Det verkar som läget är stabilare nu och det är jag glad över får hålla tummarna att det fortsätter så..


2017 slutade som vanligt med att jag överdramatiserade ;-) Walle tog saken i egna händer och fixade det hela helt ok

Det var det här med raketer, förra året igen blev ju Walle skrämd och tyckte det här med raketer var ett skit så jag hade en viss bävan för årets avslut,  jag planerade och organiserade så att jag skulle vara förberedd upp till tänderna jag var helt på det klara med att Walle och jag skulle fira in det nya året på dass, jag till och med städade där inne ;-) och bäddade så fint och satte in radio osv 15 minuter innan gick vi in där, nu hade alla smällglada dårar redan smällt som om det var sista gången i livet dvs oavbrutet sen klockan 17 och inne var Walle rätt cool men ändå gick vi in till vårt lilla krypin för jag ville inte riskera att han skulle bli för uppjagad

 

Där inne på dass DÄR blev han så uppjagad och flåsade och öppnade dörren själv och gick ut o vi firade nyårsafton med mycket Waltergodis i vardagsrummet precis som alla normala människor och det gick hur bra som helst ;-)

 

Inget hade jag att skåla med förutom en pepsi cola men ändå hade jag en mycket bättre magkänsla för detta året än jag hade för förra så vi hoppas att detta år bjuder på lite mer trevligheter

 

Vi har tagit första steget in i vår utbildning Walle och jag och här känner jag att jag måste ha lite mer disciplin (på mig alltså) när det är distans utbildning måste man helt klart ha fokus på ett helt annat sätt nu först är det litteratur studier och första boken är intressant men ack va svårt jag hade för att komma igång, nu har jag i alla fall börjat svara på frågorna som tillhörde boken och nästa bok ska jag göra på ett helt annat sätt, 1/2 ska den första uppgiften vara inne måtte jag hålla deadline taskigt läge att blåsa första uppgiften..

 

Det är märkligt men jag skyller helt o hållet på den jäkla mobilen förr läste jag böcker oavbrutet nu bläddrar jag i mobilen innan jag somnar, det var bättre förr..

 

För övrigt är det det dimmigt gråmulet och alldeles för lite snö sonen däremot har det varmt o gott men i rättvisans namn en hel del regn men det är varmt regn i alla fall

 

Så välkommen 2018 må det bli ett bra år!


Tjingeling!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards