Alla inlägg den 11 december 2013

Av Catja Lindeblad - 11 december 2013 18:50

I dag har varit en surdag..en sån där dag när man lätt kan göra sig olycklig på..

Men pröva själv vet jag..jobba 10 timmar o 30 minuter naturligtvis med ett jämt flöde av arbetsuppgifter..(vi sitter inte o dricker kaffe heeela tiden)

Åk hem,lägg dig i c:a 1 timme och 30 minuter gå upp och åk iväg på möte..  

Känn efter hur magen knyter sig och du håller på och spy lägg där till ett vilt skenande hjärta och kallsvettig panna och en  lätt bris av yrsel..  


Väl där får du inte sitta var du vill utan det ska "blandas" och likt en unge på dagis går du snällt och ställer dig i ledet


På plats på en ensam stol fick jag Flash av dom där valen på basketen i skolan där jag alltid blev vald sist..  

Fick ur mig några protester medan jag snällt vaggade fram mot den där ensamma stolen..vilket jag inte hade mycket för förstås..  


Nä, en SKIT dag med stora bokstäver..tur som sjutton att väninnan hämtade mig efteråt så jag fick skratta ut..;-)

P:s det kom fler o satte sig vid det bordet till sist..


December månad har än så länge varit nästan lika grådaskig som november förutom någon enstaka ljusglimtar en stänk av snö har december också bjudit på och jag tackar ödmjukast..  


Min passning av Boris gick precis så bra som jag tänkte mig, ja ännu bättre..vilken goding han är den gode Boris..;-))  

 Vince och jag kollapsade i soffan efteråt..vi är inte vana vid så mycket energi..heeela tiden..;-)    

Fast det är nog det vi behöver..kanske är det en dalmatiner vi ska köpa..;-)  


Snart är det julafton dagarna springer iväg och har jag då lyckats få upp ljusstakarna???  Nä inte helt o fullt..det har att göra och jag bokstaverar: F.Ö.R.L.Ä.N.G.N.I.N.G.S.S.L.A.D.D

Det är något mycket märkligt det här med sladdar, vissa år har jag hur många som helst..  

När jag hade ner lådan med ljusstakarna noterade jag också att jag har lyckats igen..belysningen till julgranen ligger i lådan som ett råttbo..hur jag ska få nån rätsida på det, återstår att se, än är det tid kvar..(det är skönt att allt är som vanligt)  


Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards