Alla inlägg under juni 2016

Av Catja Lindeblad - 30 juni 2016 16:06

Man kan ju tänka sig att jag uttryckte en viss förnöjsamhet när jag satt ute på uteplatsen o mös, jag kanske till och med började tycka att det faktiskt var rätt ok att det var varmt och solen gassade,jag kanske tyckte det gott kunde fortsätta..så var det nog, för nu regnar det och det kommer inte lite

 

Igår var jag ute två gånger i hällande ösregn, det var min själ längesen jag blev så genomblöt ända in på skinnet, regnkläder är inte att lita på..

   

En tur till stugan i mulet väder men solen tittade fram till slut och det var nog då jag jubla till lite extra

   

Walter har nu smällt två löplinor, bara rakt av..dålig kvalite eller stark/taggad hund, så han fick springa utan, fick lugna mig med att det FAKTISKT finns staket runtom och att han NOG inte vågar hoppa över eller rättare sagt var det sonen som lugnade mig och sa det, innan löplina nr 2 gick hädan och efter sonen fått linan runt foten, kunde slutat illa, han kunde farit i backen och han hade Liam i famnen..

   

Walter höll sig på tomten och jag tror ju faktiskt inte att vare sig rådjur eller hare står o glor över staketet och lockar Walter, ja jag TROR inte det alltså..;-)

   

Nåt annat som också kunnat gå illa och nåt jag bara väntat på skulle hända, handlade om all den mängden vatten som alltid mer eller mindre ligger på golvet under deras vattenskålar om jag någonsin tyckte att W inte slabbade lika mycket som Vincent så var det fel, väldigt fel..han slabbar om möjligt ännu mer

   

Men jag kommer alltså där runt hörnet och här är nåt annat jag alltid sagt till alla andra ÄT INTE NÄR DU GÅR..jag menar det tjatar man ju på ungarna men det gäller vuxna också, att det dessutom var en fläsksvål jag precis skulle stoppa i munnen gör saken lite festligare i alla fall gör jag en dubbel sving samtidigt drar jag efter andan,lyckligtvis är jag en hagalen person så fläsksvålen var liite för stor för att åka ner i luftstrupen, jag slog i foten o allra värst stortån och sträckte ryggen men värre än så blev det inte och det är ju nåt att vara tacksam för..  

Så min uppmaning är nu TORKA alltid GOLVET efter hundarna druckit, ANVÄND INNESKOR och ÄT för tusan INTE!!

 

Man är en utsatt olycksdrabbad människa, det tänkte jag när jag skulle gå ner till EKO hallen då jag blev omkörd av tre killar på moped och det var väl inte hela världen   om inte den ena körde så nära så en mikromillimeter åt sidan och han hade kört på mig, sen vände dom och körde tillbaka, jag hann aldrig bli särskilt rädd jag blev bara så jävla förbannad och det kan vara farligt i sig, så jag gick rakt fram utan att blinka det minsta tittade jag dom rakt i ansiktet dessa jäkla ungar och dom svepte förbi på lite bättre avstånd denna gång,  

hade jag nu visat mig rädd så hade dom nog tyckt det var kul att göra så en gång till..tänkte nog att dom skulle köra om mig en gång till och kanske rycka väskan så jag gjorde mig beredd sanna mina ord..men dom kom inte igen, kanske såg jag galen ut vem vet rasande var jag i alla fall!

 

En vecka av semestern avklarad och tre kvar måtte dom andra veckorna gå sakta sakta!

   

Av Catja Lindeblad - 25 juni 2016 22:16

Första officiella semesterdagen var i går, på självaste midsommarafton och till min förvåning så var det ett strålande väder, så nu gäller det att hålla fast vid klagovisan för då mina vänner blir det fint väder, i samma stund jag säger högt att jag vill ha sol och värme, DÅ börjar det regna sanna mina ord..

 

För jag börja vänja mig lite nu även om jag tycker det är snäppet för varmt och även om jag är mer åt höst/vinter hållet så är ju kvällarna magiska och det ligger en viss tjusning att slafsa omkring i nån urtvättad klänning och inte mycket mer

   

Det trista i det hela är att man kan inte göra mycket mer än just slafsa omkring eller allra helst sitta i skuggan och pusta o stöna och svära en trudelutt över mängden svett som lämnar ens kropp  

För att säkerställa hälsan och undvika svimnings attacker dricker jag ett glas vätskeersättning om dagen, toppen!

Man blir som en ny människa åtminstone några timmar..

 

Hundarna flåsar och flämtar och det blir korta rundor och gärna smyger vi längs träden, slingan upp till backen är perfekt, många träd..  

Att Walter ser ut som han ska falla ihop flera gånger under rundan hindrade honom inte från att göra en avstickare ner mot ravinen, egentligen var det Vince som visade vägen och jag fick kämpa värre än en tyngdlyftare för att få honom tillbaka, ett slag var jag rädd att linan skulle brista

Vince fjantade runt honom det såg jag och han hade nog gott om vax i öronen för han lyssnade inte han heller

 

Sen kom Walter upp och han hade nåt i munnen och jag är ju inte jag om jag inte tog ett foto först, såg att det var delar av en kanin och det kan ju tyckas äckligt men han såg så stolt och vacker ut där han stod så jag var ju bara tvungen att först ta ett foto på honom  

Sen slog insikten till och jag fick lite panik för inte ville W släppa sitt fynd..

Sen trillade huvudet fram på kaninen och då blev det plötsligt mycket värre, en liten kaninunge, fick honom till sist att släppa med viss hjälp  

En tröst för mig var att det INTE var W som tagit livet av honom, kaninen hade varit död ett tag, men för kaninen kunde det ju kvitta lika, död var den oavsett utav vem, fick ta ett djupt andetag och gjorde en Tina, dvs plockade upp kaninen i en påse

 

Walter var också ledsen över att förlorat sin skatt, kanske skulle jag sparat den, det sägs att kaninmage är bästa medicinen mot kassa hundmagar..

 

Dan före midsommar fick jag kärt besök av Liam och vi gjorde geggamoja av resten av min trädgård ;-) :-)

Den består ju nuförtiden av ingredienserna till geggamoja dvs jord..  

Det är bara vatten som behövs, rätt mycket vatten..

Vi hade kul Liam och jag och det är huvudsaken, faktum är så är det himla kul att plaska runt i geggan..

Liam var snäll och spolade rent mina fötter och ben mellan varven  

Korvgrillning på det, en härlig kväll!

 

Det har åskat tre kvällar/nätter på raken, idag kom det lite tidigare än det var sagt och vi var en bra bit hemifrån, lite kusligt men vi hann hem innan det satte igång på riktigt

Walter är helt obekymrad och Vince klarar det rätt bra men han tittar på mig vid varje blixt och vid varje knall, det gäller att ha pokerface

 

Imorgon blir det nog en tur till stugan, vi får se hur vädret blir

 

För övrigt är jag jättetacksam över att inte vara på jobb i denna värme, för är det varmt i min lägenhet så är det fem gånger varmare på jobb och det är olidligt

 

Tjingeling!







Av Catja Lindeblad - 22 juni 2016 22:02

Så äntligen är det semester, har inte riktigt fattat det ännu förstås och förmodligen fattar jag det inte förrän det är dags att återgå till jobb igen, eller kanske dagarna innan..jag är ju lite sen av mig

 

En som inte är sen det är Walter, han tog beslutet på en mikrosekund att äta upp sin bia bädd..jag tittade till honom han sov som en stock så jag fortsatte tillsynsrundan, nästa gång jag kollade (typ 5 minuter) var han i full färd med att minimera sin bädd..skumgummi/klädsel överallt..jäkla hund, det är ett tag sen han slutade med sånt skit som att bita på allt han ser tydligen var detta ett stort återfall

 

Snacka om att jag blev förbaskad..får köpa ett överdrag att sätta runt och så får jag hålla undan den från chefen, det här blir ju en avvikelse helt klart Walter! (Om hon får se den)

 

Sen var det kurs på kvällen och där var han helt off förmodligen för min bristande entusiasm och så var där jäkligt mycket kaniner..och vem kan konkurrera med kaniner??

 

Hoppade genom rockringen gjorde han ju rätt så bra utan att tänka så mycket på vad det var han skulle hoppa genom, och det är ju faktiskt det som är bra med W, han tänker inte dvs han bekymrar sig inte över saker och ting..där är ju Vince lite som jag, tar ut allt i förskott helst om det är nåt otäckt dvs hetsar upp sig innan det har hänt men inte W han bara flyter på ;-)

 

Värmen tar ut sin rätt han var rätt så tagen av den, så även jag så vi var inte på topp om man nu ska skylla på nåt mer ;-)

 

I vår förening Marietorp görs alltid renoveringsarbete under semester månaderna och i en del fall störs man inte av det

 

men nu har föreningen beslutat om fasad arbete och jag har lite svagt för mig att dom var i vår länga för nåt år sen och bytte ut plank och pysslade lite men jag kan ha fel och då kommer dom till oss så småningom..  

det jag vill komma till att det är jävligt dåligt planerat, det är ju under sommaren man vill kunna nyttja sin trädgård, sitta ute och njuta och jag som då inte reser nånstans på min semester så ÄR ju trädgården min semester, så hur kul är det då att sitta inomhus och glo ut på några byggnadsställningar hela sommaren!?!

 

Så är det nu för längan snett bredvid oss, dom ska tömma uteplatsen, byggnadsställning framför och dom får inte öppna fönster under dagtid för det dammar, hela proceduren med fasadarbete på hela längan kommer att ta TRE MÅNADER..

 

Att under tre månader ej kunna nyttja sin trädgård alls är min själ snudd på kränkande behandling och dom som bor där i denna länga är med all rätt sura och om jag inte minns fel såg det dessutom för jävligt ut efter dom varit hos oss och det var nog då också dom snodde mina presenning som jag hade över trädgårdsmöblerna, jag kommer i alla fall ihåg att mängden av spik var ofantlig  

Fatta så hemskt det hade varit om jag hade haft W då..hans mage hade ju varit full med spik..så ja, vår länga har nog haft dessa tomtar hos oss innan, tycker det klarnar mer och mer, om det nu inte var balkongrenoveringen förstås, tre sommar månader där också tror jag..Har man inga rättigheter att påverka som bostadsrättsinnehavare eller vad säger ni HSB????

Nog hade man kunnat ta sånt vår eller höst!

 

Personerna i längan har skrivit brev till vår styrelse, men jag tror man får ta det högre upp..eller gråta ut i tidningen..jäkligt taskigt är det i alla fall!  

Kommer dom hit här så får jag väl klippa ner mina rosor och alla andra blommar (ja några har jag kvar) och det kan väl inte vara ok???

 

För övrigt spelas det fotboll men än har jag inte hört några tjut så vi förlorar väl igen och det får vara precis hur det vill med det för vi har S.E.M.E.S.T.E.R

 

Tjingeling!





Av Catja Lindeblad - 18 juni 2016 10:41

Det är egentligen dessa dagar som är bäst, dom där dagarna INNAN semestern, när man vet att många långa veckor ligger framför en, sen brukar allt gå i rasande takt..(måste jobba på min negativa sida:)

Men än är vi inte där, så det gäller att suga på karamellen

 

Ett par gånger kvar på kursen och jag får väl lov att säga att det går hyfsat,efter omständigheterna som heter W.A.L.T.E.R

 

Fast nu är jag orättvis, han ÄR faktiskt duktig och det är jag som måste lägga det gamla åt sidan och få bort stämpeln BusWalter på honom, nu kan ju folk som inte träffat honom på ett bra tag säga: åh det är ju han som är så busig och så har W varit helt lugn under hela den träffen ;-)

 

Gladast blir jag när man träffar någon som säger: så ovanligt lugn setter! För JAA det har faktiskt hänt, Ok han hade en bra dag och jag hade kört "skiten" ur honom..;-))

 

Men faktum är så kom jag på en kväll att han faktiskt INTE tvångsmässigt ätit 20 kg grenar på vår runda..faktum är så gick han lugnt o fint, lite skutt får han ju lov att ha, men det får jag säga, han går mycket bättre sidan om än Vince gör..

 

Walter kan också helt lugnt sitta sidan om mig när jag står o pratar med folk, ibland får han återfall och slänger sig handlöst över mig eller gör nåt annat missanpassat men annars så..;-)

Det går helt enkelt framåt och det är ju dom gångerna som det går bra som man ska fokusera sig på, det andra slänger vi på sophögen WalleBalle ;-)

 

Blodprovstagning igår på W och nu håller vi tummarna för att värdena ligger ok..svar i början på veckan, så alla tummar bör hållas till åtminstone onsdag..

 

Vincent började få ont i ryggen igen, såg det på hans ledsna min och hängande huvud så det blev Onsior igen och idag har huvudet åkt upp och det är svikt i gången

 

Nu gäller det att han inte tar ut sig för mycket, att gräva är ett BIG NO NO..  

Jaga efter kanin är ett annat, han har banne mig inte brytt sig  om kaniner förr, men Walter visar honom livets goda och att man kan göra lite som man vill och ändå komma undan för vem tusan blir förbannad på en hund som är lite krasslig

 

Walter har fattat det där med sjukdomsvinst för även om jag visst har blivit galen på honom så är det inte det där riktiga arga, tror jag får be nån med riktig pondus i rösten att spela in ett band med alla vanliga skällsord helst med basröst..

 

Skulle verkligen önska jag var så där lugn o fin och mitt katastroftänk vips var borta  

Som en i glada hundgänget som lät sin hund (lös) passera får hagen (med får) och när han stannade till sa ett kort nej (med basröst) bara för att testa om det gick bra

 

Hade jag gjort så med W hade han (i mina tankar) redan varit inne i hagen och jagat får och jag hade skrikit hysteriskt och utan basröst,så jag lär ju aldrig få veta om han klarat det..

 

Inte ens med Vince hade jag pallat göra så och han kan ju bry sig mindre om får, men det är ju det här med att MAN VET JU ALDRIG...och Vince har selektiv hörsel nuförtiden, nåt som W också har lärt honom

Man brukar ju säga att den äldre hunden lär den yngre, här är det tvärtom..

 

För övrigt lever buset sitt eget liv tydligen hade det varit skottlossning uppe på vår backe i onsdags inget hade poliserna hittat, men två döda igelkottar hade hittats senare och jag har sett ett antal döda fåglar, är det de dom skjuter prick på jäkel ungarna..??  

Kanske är det tur man inte hade sett detta för jag hade gjort mig olycklig och blivit skjuten på kuppen kanske..vad är det för jävla individer vi har här?!?

 

Skottlossning är det man läser om dagligen, överallt händer det skit..nä fy tusan säger jag bara..

 

Tjingeling

Av Catja Lindeblad - 14 juni 2016 14:04

Då gled semestervädret in, mina negativa tankar fick fäste

Mulet har det varit några dagar men det har varit helt ok, så skönt med lite svalare vindar och vi kunde ut och gå utan att känna det som om vi skulle kvävas..

Men regn, nä tack!

 

Födelsedagskalaset för Liam i söndags och jag trodde jag skulle vara ett vrak med tanke på att jag endast sov en timme och trettio minuter, men det gick över förväntan..konsekvenserna kom senare och även i natt sov jag jäkligt dåligt

         

Liam bjöd på underbara tårtor, så fint gjorda av en kompis till dom, bra att ha kompisar som kan lite av varje!

   

Många paket såklart och man tänker att hälften hade räckt, fast jag är ju likadan, det är så roligt att handla leksaker

En del av paketen hade han redan fått och då blev det för mycket för honom så jag tänkte: HUR ska det GÅ idag ?

Men det gick bra..

     

Det är roligt att se alla samlade och bra att det finns lokal att hyra

Hemma i god tid innan W skulle ha sin medicin och detta var första gången han var ensam så många timmar( 4 timmar) och det är klart att tankarna gick..händer det nåt?? fast samtidigt måste jag ju ibland ta och ge mig ut utan hundar

 

Väninnan var vänlig nog och hämtade mig så vips var jag hemma och slapp klydda med tåget, även om det är snabbt när det väl kommer ;-)

 

Igår träffade vi Castor igen och jag säger det igen att det är speciellt att se en annan setter, man blir lite till sig i trasorna

Har aldrig sett labrador ägare eller golden eller nån annan ägare till annan ras bli så glada när dom ser sin ras, det är ju det att det inte är så vanligt att se settrar

         

Själv har jag faktiskt hoppat av bussen när jag såg två vackra skönheter gåendes uppe i stan, var ju bara tvungen att klappa lite;-) som tur är så är de flesta setterälskare/ägare precis likadana      

Castor är av jakt varianten och det är rätt stor skillnad mellan dom, inget jag tänkte på när jag hade Leffy som också var jakt, inte för han var speciellt intresserad, Leffy är nog den settern som var/är minst hågad att gå efter vilt, den som är mest det är Walter..men så är ju han mest i allt ;-)

     


Idag blir det tur till Liam för att leka med ALLA nya leksaker;-) och kolla igenom allt han fått  

 

Tjingeling!  

Av Catja Lindeblad - 7 juni 2016 21:02

Idag fyller denna lilla underbara varelse hela två år! Det är banne mig icke klokt så fort allt går och lite kusligt är det allt..

Födelsedagsfirandet blir på söndag och jag har hör och häpna handlat det jag ska till honom, ok nåt lite till kanske det blir.. men det som jag tänkte är klappat och klart..;-)  

I helgen som varit blev det tur till stugan, vi började på lördag för det skulle ev bli regn på söndag och vi lämnade strålande sol och blå himmel och kom upp till växlande molnighet (som jag förvisso gillar) som tilltog efter typ 40 minuter till att bli svarta hotfulla moln och sen kom det då åskan och regnet, i Oxie strålade solen fortfarande från blå himmel, så lite surt var det allt    

Liam hann visa sin fina båt och ta ett par snabba dopp i iskallt vatten, men man är ju inte tuff pojke för ingenting så det blev ett par lyfta ögonbryn men det var allt, sen badade han tills åskan och knallarna var kusligt nära, då gick vi in

       

Sonen fick fixa middagen under parasoll och det har vi ju gjort förr så det gick prima

         

Walter fick finna sig i att vara i löplina, staketet var inte tillräckligt högt för honom  

Fattar inte hur vi gjorde förr med Leffy och Ajack, inget staket då, men hundarna gick ICKE utanför tomten, det kunde gå både rådjur och älg utanför och för all del på tomten men aldrig ALDRIG var dom ute på vägen, på den tiden var det inte lika mycket bilar som körde på grusvägen, nu är området som ligger efter stugan stort och många bilar passerar, inte heller sprang dom ut i skogen på jakt efter diverse djur, nä, dom stannade snällt på tomten..

         

Vince hade nog gjort detsamma, men Walter, nä, Walter är en helt annan femma..

   

Walter har också ett helt annat tempo och energi än Vince så det gäller att ligga i fast samtidigt är det här med passivitet det viktigaste för W, han har mycket svårt för det kan jag säga, så man måste hjälpa honom med det mellan varven

 

På söndagen åkte vi upp igen och då hade vi bättre tur med vädret      

Walter var ännu mer taggad än dagen innan och fick för sig att Liam kunde man springa ifatt och brotta ner, fick svängt upp Liam i sista sekunden, en tass i ryggen o lite rött på ryggen, men tack o lov gick det inte hål..

      

Sånt trams måste ju stoppas med kraft, så när jag såg honom ta fart igen mot Liam hojtade jag till och eftersom jag insåg att jag inte skulle hinna ifatt W så tog jag vattenskålen och öste iväg vattnet, tanken var ju att träffa W men istället var det stackars Nettan som fick en rejäl mängd hyfsat kallt vatten över sig..pricksäker har jag aldrig varit

   

Walters "attack" avbröts i villervallan förmodligen över det vrål min stackars svärdotter fick ur sig..

 

Vince var inte helt oskyldig, han lyckade ta i sönder Liams boll men han hade åtminstone vett att se lite ledsen ut ;-)

     

Det är härligt att vara där uppe i stugan och jag har hängt där mycket

Ibland tog jag hundarna själv och åkte upp och på den tiden fanns endast utedass och man fick gå till en granne längre bort för att låna telefon, men det var så stilla och tyst och all denna skog, underbart  

Nu är det som sagt en annan rörelse där uppe på gott och ont men toalett med dusch och tvättmaskin, så man skulle ju kunna vara där hur länge som helst ;-)

 

Nu har det varit sol så länge att jag har börjat vänja mig, jag pustar inte lika mycket och dessa fantastiska kvällar är magiska, så det är inte utan att man önskar att det fortsätter ett bra tag till och måste det regna (o det måste det nog) så kan det ju regna på nätterna..

 

Min negativa sida tänker att när semestrarna börjar så slutar nog det fina vädret det brukar ju vara så, men växlande molnighet det är prima det med, bara jag slipper ösregn i 4 veckor please!

 

I morgon är det kurs igen och jag fattar min själ inte att en vecka kan gå så jäkla fort..

 

Lite har vi ju tränat men värmen har sugit musten ur oss bägge, så vi får väl vara förvirrade i morgon med..

 

Nån gång trillar polletten ner, både för mig och för W det är jag fullständigt övertygad om, det kommer bara att ta lite längre tid, men vi kommer att lyckas, så är det bara..(man måste ju tro;)

 

Min tagg till tvättstuga/soprum dog ju i fredags och sopor måste kastas ändå så jag passade på när nån annan var där inne och knackade på, ingen människa jag kände igen som öppnade och uppenbarligen tänkte hon detsamma, för misstänksammaste människa har jag aldrig skådat..vad tänkte hon liksom? Att jag skulle stjäla sopor, bränna ner soprummet?? Visst händer här skit mellan varven, men alltså!?! Hon bad att få titta på min tagg och visst fick hon det, till sist fick jag ynnesten att få slänga mina sopor..jisses säger jag bara..!

 

Idag fick jag ny tagg så nu slipper jag smyga omkring och känna mig som en brottsling..;-)

 

För övrigt är mina ben täckta med myggbett och kliar som sjutton, en av sommarens vedermödor

 

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 4 juni 2016 08:38

Det är synd att inte mängden svett resulterar i lika många kilos viktförlust, för då jäklar hade jag varit smal..

För det är varmt nu alltså och jag gnäller konstant, hade det regnat hade jag gnällt lika mycket..bästa vädret för mig är växlande molnighet och så ska det fläkta på rätt bra..men så är det, människan är aldrig nöjd


 

Mina stackars hundar håller helt med mig, vi kan inte göra ett skit ute om inte klockan är 06 eller 23 för då är det väl hyfsat svalt  

Men, o håll i er nu! (positiv kommentar;) kvällarna är magiska och den tidiga morgonen också..men KVÄLLARNA, så underbara kvällar, hade det inte varit så mycket bus i Oxie, hade jag banne mig somnat i hammocken..

 

Ledig vecka och jag är tacksam o för att dröja kvar lite vid svettuppdateringen, så är det varmare än hell på jobb och vårdtagarna ja, dom fryser så att öppna ett fönster eller två är inte att tänka på..

 

Walter har blivit sig själv efter senaste höjningen av tabletterna och hoppar runt som vanligt

Hans hunger har nått nya höjder och jag hoppas det planar ut lite mer, för just nu går inget säkert som är tuggbart och han är inte dum den gode Walter, han passar på när jag går på dass eller pratar i telefon  

Det är himla tur att jag för det mesta har nerrullade persienner för många är gångerna när jag får kasta mig ut med byxorna på trekvart..

 

Min icke skyddsängel fortsätter att icke skydda mig så när jag skulle in i tvättstugan i går funkade inte taggen..slut,avliden,borta från systemet och alla vi som bor här på detta område vet att vaktmästarna är osynliga vid behov

 

Fast denna gång hade jag tur och vaktmästaren otur, han hade semester sa han, men tji den gubben gick inte, han fick öppna för mig i alla fall, var ju tvungen att få ut min tvätt

Nu gäller det att få en ny tagg inom rimlig tid och vad det är återstår att se..

 

Snack med försäkringsbolaget har jag haft och här får jag väl ta på mig dumstruten..

För när jag köpte W tänkte jag köra på lägre summa och sen höja till det som allra högst..för vad händer en valp liksom?!?? Hur jag bara kunde tänka så får mig att allvarligt undra över min hjärna..  

Så nu har W reservationer på Epilepsin,urinvägarna,andningsorganen och då slutligen PROSTATAN..och det är väl prostatan jag undrade mest över, för jag menar det säger sig ju själv att prostata problem inte är så vanligt på hund mellan 8-12 månader

 

Men det var tack vare ett ultra ljud eftersom den ena veterinären tyckte han reagerade vid undersökning

Ultraljudet var UA och ändå väljer Sveland att sätta reservation man får väl vara glad att han inte hade problem med öronen eller ögon, för då hade det varit reservation på det med..nåväl vi har det kvar och benen då såklart..

 

Nu snart stundar en tur till stugan och jag kan bara be till min icke skyddsängel att se till så inga ormar lurar i gräset..

Löplinan ska med trots inhägnad tomt, här gäller det att hålla koll på mr Walter..massor med rådjur o älg och allt dess mellan..

 

Tjingeling




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards