Direktlänk till inlägg 7 juni 2016

Tvåkrona

Av Catja Lindeblad - 7 juni 2016 21:02

Idag fyller denna lilla underbara varelse hela två år! Det är banne mig icke klokt så fort allt går och lite kusligt är det allt..

Födelsedagsfirandet blir på söndag och jag har hör och häpna handlat det jag ska till honom, ok nåt lite till kanske det blir.. men det som jag tänkte är klappat och klart..;-)  

I helgen som varit blev det tur till stugan, vi började på lördag för det skulle ev bli regn på söndag och vi lämnade strålande sol och blå himmel och kom upp till växlande molnighet (som jag förvisso gillar) som tilltog efter typ 40 minuter till att bli svarta hotfulla moln och sen kom det då åskan och regnet, i Oxie strålade solen fortfarande från blå himmel, så lite surt var det allt    

Liam hann visa sin fina båt och ta ett par snabba dopp i iskallt vatten, men man är ju inte tuff pojke för ingenting så det blev ett par lyfta ögonbryn men det var allt, sen badade han tills åskan och knallarna var kusligt nära, då gick vi in

       

Sonen fick fixa middagen under parasoll och det har vi ju gjort förr så det gick prima

         

Walter fick finna sig i att vara i löplina, staketet var inte tillräckligt högt för honom  

Fattar inte hur vi gjorde förr med Leffy och Ajack, inget staket då, men hundarna gick ICKE utanför tomten, det kunde gå både rådjur och älg utanför och för all del på tomten men aldrig ALDRIG var dom ute på vägen, på den tiden var det inte lika mycket bilar som körde på grusvägen, nu är området som ligger efter stugan stort och många bilar passerar, inte heller sprang dom ut i skogen på jakt efter diverse djur, nä, dom stannade snällt på tomten..

         

Vince hade nog gjort detsamma, men Walter, nä, Walter är en helt annan femma..

   

Walter har också ett helt annat tempo och energi än Vince så det gäller att ligga i fast samtidigt är det här med passivitet det viktigaste för W, han har mycket svårt för det kan jag säga, så man måste hjälpa honom med det mellan varven

 

På söndagen åkte vi upp igen och då hade vi bättre tur med vädret      

Walter var ännu mer taggad än dagen innan och fick för sig att Liam kunde man springa ifatt och brotta ner, fick svängt upp Liam i sista sekunden, en tass i ryggen o lite rött på ryggen, men tack o lov gick det inte hål..

      

Sånt trams måste ju stoppas med kraft, så när jag såg honom ta fart igen mot Liam hojtade jag till och eftersom jag insåg att jag inte skulle hinna ifatt W så tog jag vattenskålen och öste iväg vattnet, tanken var ju att träffa W men istället var det stackars Nettan som fick en rejäl mängd hyfsat kallt vatten över sig..pricksäker har jag aldrig varit

   

Walters "attack" avbröts i villervallan förmodligen över det vrål min stackars svärdotter fick ur sig..

 

Vince var inte helt oskyldig, han lyckade ta i sönder Liams boll men han hade åtminstone vett att se lite ledsen ut ;-)

     

Det är härligt att vara där uppe i stugan och jag har hängt där mycket

Ibland tog jag hundarna själv och åkte upp och på den tiden fanns endast utedass och man fick gå till en granne längre bort för att låna telefon, men det var så stilla och tyst och all denna skog, underbart  

Nu är det som sagt en annan rörelse där uppe på gott och ont men toalett med dusch och tvättmaskin, så man skulle ju kunna vara där hur länge som helst ;-)

 

Nu har det varit sol så länge att jag har börjat vänja mig, jag pustar inte lika mycket och dessa fantastiska kvällar är magiska, så det är inte utan att man önskar att det fortsätter ett bra tag till och måste det regna (o det måste det nog) så kan det ju regna på nätterna..

 

Min negativa sida tänker att när semestrarna börjar så slutar nog det fina vädret det brukar ju vara så, men växlande molnighet det är prima det med, bara jag slipper ösregn i 4 veckor please!

 

I morgon är det kurs igen och jag fattar min själ inte att en vecka kan gå så jäkla fort..

 

Lite har vi ju tränat men värmen har sugit musten ur oss bägge, så vi får väl vara förvirrade i morgon med..

 

Nån gång trillar polletten ner, både för mig och för W det är jag fullständigt övertygad om, det kommer bara att ta lite längre tid, men vi kommer att lyckas, så är det bara..(man måste ju tro;)

 

Min tagg till tvättstuga/soprum dog ju i fredags och sopor måste kastas ändå så jag passade på när nån annan var där inne och knackade på, ingen människa jag kände igen som öppnade och uppenbarligen tänkte hon detsamma, för misstänksammaste människa har jag aldrig skådat..vad tänkte hon liksom? Att jag skulle stjäla sopor, bränna ner soprummet?? Visst händer här skit mellan varven, men alltså!?! Hon bad att få titta på min tagg och visst fick hon det, till sist fick jag ynnesten att få slänga mina sopor..jisses säger jag bara..!

 

Idag fick jag ny tagg så nu slipper jag smyga omkring och känna mig som en brottsling..;-)

 

För övrigt är mina ben täckta med myggbett och kliar som sjutton, en av sommarens vedermödor

 

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards