Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

SEMESTER..

Av Catja Lindeblad - 22 juni 2016 22:02

Så äntligen är det semester, har inte riktigt fattat det ännu förstås och förmodligen fattar jag det inte förrän det är dags att återgå till jobb igen, eller kanske dagarna innan..jag är ju lite sen av mig

 

En som inte är sen det är Walter, han tog beslutet på en mikrosekund att äta upp sin bia bädd..jag tittade till honom han sov som en stock så jag fortsatte tillsynsrundan, nästa gång jag kollade (typ 5 minuter) var han i full färd med att minimera sin bädd..skumgummi/klädsel överallt..jäkla hund, det är ett tag sen han slutade med sånt skit som att bita på allt han ser tydligen var detta ett stort återfall

 

Snacka om att jag blev förbaskad..får köpa ett överdrag att sätta runt och så får jag hålla undan den från chefen, det här blir ju en avvikelse helt klart Walter! (Om hon får se den)

 

Sen var det kurs på kvällen och där var han helt off förmodligen för min bristande entusiasm och så var där jäkligt mycket kaniner..och vem kan konkurrera med kaniner??

 

Hoppade genom rockringen gjorde han ju rätt så bra utan att tänka så mycket på vad det var han skulle hoppa genom, och det är ju faktiskt det som är bra med W, han tänker inte dvs han bekymrar sig inte över saker och ting..där är ju Vince lite som jag, tar ut allt i förskott helst om det är nåt otäckt dvs hetsar upp sig innan det har hänt men inte W han bara flyter på ;-)

 

Värmen tar ut sin rätt han var rätt så tagen av den, så även jag så vi var inte på topp om man nu ska skylla på nåt mer ;-)

 

I vår förening Marietorp görs alltid renoveringsarbete under semester månaderna och i en del fall störs man inte av det

 

men nu har föreningen beslutat om fasad arbete och jag har lite svagt för mig att dom var i vår länga för nåt år sen och bytte ut plank och pysslade lite men jag kan ha fel och då kommer dom till oss så småningom..  

det jag vill komma till att det är jävligt dåligt planerat, det är ju under sommaren man vill kunna nyttja sin trädgård, sitta ute och njuta och jag som då inte reser nånstans på min semester så ÄR ju trädgården min semester, så hur kul är det då att sitta inomhus och glo ut på några byggnadsställningar hela sommaren!?!

 

Så är det nu för längan snett bredvid oss, dom ska tömma uteplatsen, byggnadsställning framför och dom får inte öppna fönster under dagtid för det dammar, hela proceduren med fasadarbete på hela längan kommer att ta TRE MÅNADER..

 

Att under tre månader ej kunna nyttja sin trädgård alls är min själ snudd på kränkande behandling och dom som bor där i denna länga är med all rätt sura och om jag inte minns fel såg det dessutom för jävligt ut efter dom varit hos oss och det var nog då också dom snodde mina presenning som jag hade över trädgårdsmöblerna, jag kommer i alla fall ihåg att mängden av spik var ofantlig  

Fatta så hemskt det hade varit om jag hade haft W då..hans mage hade ju varit full med spik..så ja, vår länga har nog haft dessa tomtar hos oss innan, tycker det klarnar mer och mer, om det nu inte var balkongrenoveringen förstås, tre sommar månader där också tror jag..Har man inga rättigheter att påverka som bostadsrättsinnehavare eller vad säger ni HSB????

Nog hade man kunnat ta sånt vår eller höst!

 

Personerna i längan har skrivit brev till vår styrelse, men jag tror man får ta det högre upp..eller gråta ut i tidningen..jäkligt taskigt är det i alla fall!  

Kommer dom hit här så får jag väl klippa ner mina rosor och alla andra blommar (ja några har jag kvar) och det kan väl inte vara ok???

 

För övrigt spelas det fotboll men än har jag inte hört några tjut så vi förlorar väl igen och det får vara precis hur det vill med det för vi har S.E.M.E.S.T.E.R

 

Tjingeling!





 
 
Ingen bild

Catrin

27 juni 2016 14:01

Seså hos oss har det hållit på med fasadrenovering sedan i våras, plast för fönstren och rent ut sagt ett jävla liv ibland. Tänk dig denna värmen, känns som att bo i en kokong och de ska inte vara färdiga förrän till höst, någon gång i september...fy bubblan säger jag bara..Kram

Catja Lindeblad

28 juni 2016 09:19

Ja fy fasiken..hade fått panik! Här var det föreningen som bestämt sommarmånaderna, företaget hade kunnat redan i mars, varför inte då liksom? Om man nu kunde välja..;-) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards