Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Midsommar

Av Catja Lindeblad - 25 juni 2016 22:16

Första officiella semesterdagen var i går, på självaste midsommarafton och till min förvåning så var det ett strålande väder, så nu gäller det att hålla fast vid klagovisan för då mina vänner blir det fint väder, i samma stund jag säger högt att jag vill ha sol och värme, DÅ börjar det regna sanna mina ord..

 

För jag börja vänja mig lite nu även om jag tycker det är snäppet för varmt och även om jag är mer åt höst/vinter hållet så är ju kvällarna magiska och det ligger en viss tjusning att slafsa omkring i nån urtvättad klänning och inte mycket mer

   

Det trista i det hela är att man kan inte göra mycket mer än just slafsa omkring eller allra helst sitta i skuggan och pusta o stöna och svära en trudelutt över mängden svett som lämnar ens kropp  

För att säkerställa hälsan och undvika svimnings attacker dricker jag ett glas vätskeersättning om dagen, toppen!

Man blir som en ny människa åtminstone några timmar..

 

Hundarna flåsar och flämtar och det blir korta rundor och gärna smyger vi längs träden, slingan upp till backen är perfekt, många träd..  

Att Walter ser ut som han ska falla ihop flera gånger under rundan hindrade honom inte från att göra en avstickare ner mot ravinen, egentligen var det Vince som visade vägen och jag fick kämpa värre än en tyngdlyftare för att få honom tillbaka, ett slag var jag rädd att linan skulle brista

Vince fjantade runt honom det såg jag och han hade nog gott om vax i öronen för han lyssnade inte han heller

 

Sen kom Walter upp och han hade nåt i munnen och jag är ju inte jag om jag inte tog ett foto först, såg att det var delar av en kanin och det kan ju tyckas äckligt men han såg så stolt och vacker ut där han stod så jag var ju bara tvungen att först ta ett foto på honom  

Sen slog insikten till och jag fick lite panik för inte ville W släppa sitt fynd..

Sen trillade huvudet fram på kaninen och då blev det plötsligt mycket värre, en liten kaninunge, fick honom till sist att släppa med viss hjälp  

En tröst för mig var att det INTE var W som tagit livet av honom, kaninen hade varit död ett tag, men för kaninen kunde det ju kvitta lika, död var den oavsett utav vem, fick ta ett djupt andetag och gjorde en Tina, dvs plockade upp kaninen i en påse

 

Walter var också ledsen över att förlorat sin skatt, kanske skulle jag sparat den, det sägs att kaninmage är bästa medicinen mot kassa hundmagar..

 

Dan före midsommar fick jag kärt besök av Liam och vi gjorde geggamoja av resten av min trädgård ;-) :-)

Den består ju nuförtiden av ingredienserna till geggamoja dvs jord..  

Det är bara vatten som behövs, rätt mycket vatten..

Vi hade kul Liam och jag och det är huvudsaken, faktum är så är det himla kul att plaska runt i geggan..

Liam var snäll och spolade rent mina fötter och ben mellan varven  

Korvgrillning på det, en härlig kväll!

 

Det har åskat tre kvällar/nätter på raken, idag kom det lite tidigare än det var sagt och vi var en bra bit hemifrån, lite kusligt men vi hann hem innan det satte igång på riktigt

Walter är helt obekymrad och Vince klarar det rätt bra men han tittar på mig vid varje blixt och vid varje knall, det gäller att ha pokerface

 

Imorgon blir det nog en tur till stugan, vi får se hur vädret blir

 

För övrigt är jag jättetacksam över att inte vara på jobb i denna värme, för är det varmt i min lägenhet så är det fem gånger varmare på jobb och det är olidligt

 

Tjingeling!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards