Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Catja Lindeblad - 30 maj 2013 22:35

Denna dag blev inte riktigt som jag hade tänkt..den började alldeles utmärkt med underbar sol och frukost på terrassen och en morgon promenad..

Det var vid andra turen som det gick åt skogen kan man väl säga..det kastas mycket glas häromkring speciellt runt skolan och jag har själv sett att det oftast INTE  är en olyckshändelse.."ungarna" kastar ut flaskor på gångbanan..ibland undrar jag var personalen på skolan håller hus..alla lärarna..fast dom finns kanske inte eller så vågar dom inte göra ett skit..


Vi gick försiktigt och tog omvägar runt glaset som låg där och helt klart skulle jag inte gått där överhuvudtaget men sånt tänker man efteråt..glaset måste ha legat i gräset där vi gick istället..
 

Vince började halta efter vi kommit in på vår gård och en jäkla massa blod..:-(

Tack o lov att jag har vår veterinär klinik bara en liten bit bort och snälla som dom är kunde jag komma direkt..


Det var djupt och han fick sova medan veterinären gjorde sitt och han blev sydd..

Det värsta tyckte jag var att han hade så svårt att vakna efter..

Får alltid Flash från de gånger mina gamla hundar var på sitt sista besök hos veterinären..det är tredje gången Vince får sedering och det är likadant..obehagligt..  


Fick såklart vara hemma..det skulle helt klart finnas "vård av hund"..det är ju faktiskt 2013..;-)

Först vid 22:00 tiden började han bli sig lik..tack o lov!!

Omläggning dagligen,antibiotika,smärtstillande..3600 riksdaler inklusive medicin..jo, jag tackar..kanske jag ska lägga in räkningen till skolan..  


Nu hoppas vi på en snabb läkning..trampdynor kan vara lite dryga..

För övrigt försvann denna dag i ett töcken..men det har varit jäkligt fint väder..;-)  


Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards