Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Ett gott slut och ett Gott Nytt År

Av Catja Lindeblad - 31 december 2014 10:03

Eftersom det är årets sista dag får man ju köra en summering av året..och vad kan jag då säga..

Det har varit som blandgodis, lite sött en hel del surt och så lite salt på det..  


Har aldrig haft så mycket kontakt med en veterinär som jag haft detta året,aldrig har det kostat så mycket heller och jag tror aldrig att jag länsat alla försäkringspengar på c:a tre månader förr.. så för Vincents del har det varit ett skitår i ordets rätta bemärkelse, även om det nu inte var magen denna sista gång utan prostatan så har det ju hållit sig i de nedre regionerna..  

Så det har liksom varit en konsekvens i det hela och då var det ju helt naturligt att vi fick bakläxa i måndags och nu var det utan tvekan krage som gällde, för på något sätt hade han fått in nosen under dräkten och slickat loss..det såg inte kul ut och det var ju utan tvekan mitt fel!

Skulle satt på kragen från första början och struntat i paniken i Vince ögon..gilla läget liksom..  


Det såg bättre ut igår tack lov och det efter en sömnlös natt  med en tratt som fastnade överallt..jag har skrapsår på hakan efter den jäkla tratten och ändå var det inte jag som hade den på..men som sagt den gjorde nytta..

Nu blir det (väl) inga mer besök hos veterinären förrän nästa år närmare bestämt på fredag..  


Den allra största händelsen detta år får ju utan tvekan bli mitt barnbarns födelse..denna underbara varelse, detta vackra barn..  

Bara genom att titta på mig får han mig att smälta, han är en goding

Därför förbannade jag allt och alla när jag 08:20 fick ett telefonsamtal från sonen på annandag jul..

Fina Liam var på sjukhus och hade fått åka ambulans..Krupp var diagnosen..och jag kan bara föreställa mig paniken med ett barn som inte får luft

Nu mår han bättre, efter inhalationer och cortison fick han komma hem..

 

Förstår ju att "han däruppe" har en ont öga till mig och testen på FB visade att jag var 77% elak men vad tusan! Ge fasiken i mitt barnbarn och min hund.. snällare varelser finns inte..

 

Vi får hoppas att 2015 blir ett bättre år.. att vi ALLA får vara friska..en lite förkylning eller så är helt ok att slänga på MIG men annars så hoppas jag på ett smidigt och bekymmersfritt år..

Mitt nyårslöfte detta år skulle ju naturligtvis kunna vara att "le lite mer mot folk" (har försökt) vara mer hjälpsam (där brister jag) kort sagt vara mer människovänlig..

Men mitt nyårslöfte blir att göra mitt bästa, mer kan ingen människa göra..

Nu hoppas jag att vi överlever raketerna och inte blir träffade när vi är ute..  


Så nu önskar jag er alla ETT GOTT SLUT och ett GOTT NYTT ÅR!!

 

Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards