Direktlänk till inlägg 29 juli 2015

Snicksnack

Av Catja Lindeblad - 29 juli 2015 11:01

Det är ju såklart så att vi snackar med våra hundar,de flesta gör det, jag gör det mycket..kanske ska man tänka på vad och hur man säger..att tjejen som cyklade förbi mig gapskrattade när jag pratade med W förstår jag så här i efterhand..  

Walter är en jäkel på att plocka upp allt skit från marken och folk slänger verkligen skit,jag lovar...om så papperskorgen står 5 cm ifrån så slänger folk skiten bredvid

 

Så det är klart man blir orolig över allt han tuggar i sig och jag lovar han är snabb,jag har ingen chans..

 

Så när han hade tuggat i sig det tusende oidentifierade objektet så var jag sur,riktigt sur så jag talade om för honom att nu var det minsann helt o hållet hans fel om han blev sjuk och det var tydligen det han ville!?  

Hur tokigt låter inte det på en skala? Hur tokigt som helst och jag fattar att hon människan frustade när hon cyklade förbi..

 

Nästan lika tokigt var tjejen med två småhundar som skällde halsen av sig mot mina hundar och hon sa hela tiden..Men nä det ju en valp, en VALP,inte skälla på en valp en BEBIS..Hundarna skällde som tokiga ändå..kanske var det för att hundarna inte riktigt hörde vad hon sa för hon hade en cigg i munnen eller så såg dom bara Vincent och HAN är ju ingen VALP..;-)    

Tror man snackar alldeles för mycket i tron att dom faktiskt fattar vad man menar och för det mesta gör ju dom faktiskt det eller hur!? ;-)

   

Walter har nu fått hänga med gänget till käglinge,kanske blev det lite för långt att gå ändå för han var duktigt trött även fast vi tog det lugnt och kortade av vår egen runda medans resten gick hela..   han sov i två timmar non stop sedan uppe och sprallade runt och sen sov han igen..Vince var också trött..och tacka sjutton för det, vi har inte varit i käglinge på väldigt länge,först var det tassen sen var det magen och jag svär att hade vi inte kommit iväg nu så hade jag blivit toss..      


Vince fick gå kopplad med mig ute på stigarna,dels för att det fortfarande är "barnkammartider" och dels för är han i grupp hänger han gärna på och sticker iväg om de andra gör det och eftersom mitt kontrollbehov är STORT är det bäst, för vem vill höra mitt gapande oavbrutet..inte nån och absolut inte Vince..;-)  

W är också i koppel, han måste först fatta att HAN heter Walter;-)  

Han är rätt duktig på visselpipan men han måste bli ännu bättre..  

Därför är det bra med dessa tomma fårhagar, då kan jag tagga ner för då ser jag dom hela tiden (nästan;)

 

Att jag ser dåligt vet dom flesta men att mitt luktsinne har lagt av kom som en nyhet för mig  

Stor brand i radhuslänga bara en bit bort från där jag bor och jag visste ingenting,så när jag fick det till mig var jag ute o sniffade både i trädgården och framsidan..INGENTING  

Sen hörde jag brandkåren och när jag väl kom ut på gatan var allt avspärrat och ja det brann..stackars människor!

Taket på huset är illa åtgånget,tack o lov blev ingen människa skadad och det är det viktigaste..

 

För övrigt regnar o regnar det, en märklig sommar eller en vanlig sommar?!? Jag sätter mitt hopp till hösten!

 

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards