Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Doftprov

Av Catja Lindeblad - 9 november 2015 21:30

Helt klart har hundarna och jag olika åsikter om vad som luktar gott..  

Fårskit eller egentligen vilken skit som helst luktar INTE gott, så tycker åtminstone jag, hundarna tycker det luktar mumma..inte heller tycker jag gammalt surt vatten luktar gott, det visade sig att det tillhör Vincents favodoft..

Walter är mer en skithund  


Vår färd hem från käglinge igår blev med nedvevade fönster, men vi kom på att det luktade ännu mer avlopp då..

 

Brukar för det mesta ha Vincent kopplad när vi går utanför fårhagarna,dels därför det är mer folk utan hund numera och Vince tar stora rundor och kanske finns det folk som får hicka om de ser en lösspringande hund..ungefär som jag får hicka om det kommer "en sån där" och när det är vissa hundar med som också tar stora svängar, så hänger han gärna med dom istället, nu hade dessa voffsingar sovmorgon;-) och jag tänkte "vad sjutton klart Vince ska få kuta med dom andra" så på den vägen var det och HAN kunde INTE motstå groddammarna, speciellt inte den sunkigaste av dom, den som luktade gammalt avlopp och han var i princip svart när han kom tillbaka..  

Men jag höll modet uppe och tänkte att det mesta åker väl av och stanken, ja stanken försvinner nog..


Väl inne i fårhagen var det Walters tur att gnugga in sig i skit,  härlig geggig skit som fastnade både här o där, han passade även på att äta en del också..

 

Hela lägenheten stank men är det nåt jag måste göra när vi kommer hem från morgonrundan så är det att dricka kaffe..det kan ingen skit/avloppslukt ändra på!

  

Badade blev dom till sist bägge två        och inte bara dom,hundtäcke,halsband fick tvättas..nu säger jag bara: fasiken ska ta er om ni skitar ner er igen hunduslingar;-)

   

Idag var det kurs som vanligt..INKALLNING stod på menyn hyfsat gick det får man väl säga men W var inte helt på topp idag, lite ofokuserad och dissade mitt godis (kycklingfile,korv,mjukost) eller kanske inte dissade, men han tyckte andras godis var godare..nästa gång blir det torkade fiskbullar, helst ska det lukta lite för att få upp motivationen och jag som klöks av fiskbullar.. å andra sidan ska jag inte äta det, men huva denna lukt..fast ok kan jag sitta o dricka kaffe o äta macka i avloppslukt så kan jag väl stå ut med lite fiskbullar..  

Man får hoppas mina medresenärer på tåget tycker detsamma,jag får väl linda in fiskbullarna väl och så får jag inte glömma våtservetter!

Fast å andra sidan om jag luktar riktigt mycket av fiskbullar så kommer inkallningen sitta som ett smäck..vem bryr sig om vad andra tycker..det är ju som den gången på bussen när jag hade fickorna fulla med illaluktande hundgodis och tanten bakom mig frågade sin väninna om det var hon som luktade fotsvett..snacka om blickar som bränner i ryggen..;-)

 

Ledig nu ett par dagar och jag får väl ägna lite av morgondagen till att städa,detta eviga som aldrig blir "färdigt" men om väninnan ska dricka en kopp kaffe hos mig på kvällen får åtminstone köksbordet vara fritt från diverse saker och golvet och..


 

Barnbarnet är förkyld med feber och jag hoppas han är hyfsat friskt tills på torsdag så jag kan få pussa på honom utan att själv bli smittad;-)

För övrigt är det träning som gäller,nästa måndag ska nåt av allt detta vi tränat på sitta..


Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards